מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שאלהחני02/02/2008
שלום לרופא
אני עברתי הרמת סינוס השתלת עצם ושתלים לאחר זיהום קשה הוצאו השתלים ניקו את העצם ונגרם לי חור בסינוס
האם באמת צריך לחכות חודש כדי שהחור יסתם?
אני עוסקת בספורט האם אני יכולה אחרי חודש שהייתי מנוטרלת להמשיך ללכת או שאני אזיק לסתימת החור
תודה ושבוע טוב לך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סינוס
ד``ר דניאל ניצן03/02/2008שלום דניאל
אם אני מבין נכון - את מתכוונת לחיבור בין חלל הפה לסינוס המקסילרי.
אם הפתח קטן ולא מזוהם, סביר שייסגר לבד. אם הפתח גדול או מזוהם - ייתכן שצריך יהיה לסגור אותו בניתוח נפרד.
כדאי לברר עם הרופא המטפל - הוא ייתן לך את כל המידע.
בהצלחה
ד"ר דניאל ניצן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שתליםליאת01/02/2008
שלום,
לפני שנה עקרתי שן טוחנת למטה. אני רוצה לעשות השתלה, איזו השתלה מומלצת ? שמעתי על סוגים שונים של השתלות כמו, השתלה ביום אחד ללא ניתוח וכאבים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שתל
ד``ר דניאל ניצן01/02/2008שלום אורית
תבחרי רופא שאת סומכת עליו, וקבלי יעוץ / טיפול ממנו.
אל תבחרי מקום טיפול לפי הפרסומות שלו - רוב הפרסומות לא מדויקות ומטעות.
בהצלחה
ד"ר דניאל ניצן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שחיקת שיניים בשינה - סד לילהאסף01/02/2008
אני סובל מכיווץ של השינים בזמן שינה, שגורם לשחיקה של השיניים. רופא שיניים המליץ לי על סד לילה קשיח (במחיר 1200 ש"ח) וציין שלוקח זמן (ולא קל) להתרגל אליו אך הסדים האחרים - רכים/רכים למחצה אינם מומלצים.
האם אכן הסדים הרכים/רכים למחצה אינם מומלצים?
מה העלות של הסדים ?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סד לילה
ד``ר יזהר שוחט02/02/2008השימוש בסדים נועד להפחית את שחיקת השיניים ולהקל על העומס משרירי הלעיסה.
סד קשיח עמיד יותר לאורך זמן ומספק הגנה טובה אולם ניתן גם להתחיל בסד רך ולראות את התגובה אליו .
לגבי עלויות - הדבר תלוי בעיקר במיומנות ונסיון הרופא בביצוע הטיפול וטווח המחירים רחב.
בברכה
ד"ר יזהר שוחט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צילום פנורמי לבני 5 ו 7אביבה30/01/2008
רופא שיניים של ילדים המליץ לנכדי , בני 5 ו = 7 לעשות צילום פנורמי אחרי שעשה להם צילום בשך. הוא קבע להם 4 פגישות לטיפול וטען שמצב השיניים הגרוע זו כנראה בעיה תורשתית. אנחנו סומכים על אבחנת הרופא , אך רציתי לשאול :1 - האם כמות הקרינה בצילום פנורמי אינה גבוהה?
2 - האם צילום הנשך לא מספיק ומה ייראה יותר בפנורמי?
תודה רבה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צילום
ד``ר דניאל ניצן30/01/2008שלום אביבה
צילום פנורמי לא מבוצע כשגרה בגילים הללו, אך ייתכן והרופא המטפל רוצה לבדוק משהו מסוים, כגון נוכחות נבטי השיניים הקבועות.
אני מציע לך לשאול אותו ולקבל את התשובות ממנו.
כמות הקרינה של צילום פנורמי שוות ערך לארבעה צילומים קטנים.
בהצלחה
ד"ר דניאל ניצן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיני בינה בגיל 8 הייתכן?ורד29/01/2008
שלום רב,
לבתי בת ה-8 יש נפיחות בשני צידי הלסת התחתונה ( נראה כמו שיני בינה ) היא אינה יכולה לאכול ומתלוננת על כאבים.
האם יתכן שאכן מדובר בשיני בינה בגיל כל כך צעיר והאם עלי לגשת לטיפול אצל רופא השיניים ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שיני בינה
ד``ר יזהר שוחט29/01/2008לא סביר כי המדובר בשיני בינה היות ושיני הבינה בוקעות בגילאים 18-21. ייתכן והמדובר הטוחנות השניות הבוקעות בגילאים 10-12 וביתך מקדימה את בקיעתן.
בכל מקרה מומלץ לפנות לבדיקת רופא השיניים שיבצע צילום במידת הצורך.
בברכה,
ד"ר שוחט יזהר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שתלי זימר דנטל או שתלי ABמירב28/01/2008
אני צריכה לעבור השתלת שיניים והציעו לי שני סוגי שתלים - זימר דנטל או AB
ברצוני לדעת מה ההבדל באיכות השתל ועל איזה סוג אתם ממליצים?
תודה מראש,
מירב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שתלים
ד``ר דניאל ניצן28/01/2008שלום מירב
שתלים תוצרת ישראל, כמו AB , זולים יותר משמעותית, לעומת שתלים מתוצרת אמריקאית, כמו זימר.
אין אף מחקר מדעי מבוסס המראה הבדל באחוזי ההצלחה של זה מול זה, ולכן קשה לענות על השאלה.
תתיעצי עם הרופא המטפל לקבלת מידע נוסף.
בהצלחה
ד"ר דניאל ניצן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פיסטולה בחניכיםסיגלי27/01/2008
ד"ר שלום
לאחר תקופת מה אחרי ביצוע כתר החל להופיע בליטה אדומה בחניכים מתחת לשן עם הכתר .עם הזמן היא גדלה מעט. בביקור אצל רופא השיניים וצילום רגיל אובחן שזה פיסטולה דלקתית , שמקורה בדלקת בחניכים שמסביב לשן , והומלץ על עקירת השן.
אבקש ממך חוות דעת,עם ניתן להציל את השן! בתודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פיסטולה
ד``ר דניאל ניצן28/01/2008שלום בני
אני צריך בדיקה קלינית ורנטגנית מלאה כדי לתת אבחנה מדויקת, אבל לפי התאור רוב הסיכויים שהשן לעקירה. כל טיפול ל"הציל" את השן לא יחזיק לאורך זמן.
בצלחה
ד"ר דניאל ניצן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבהמשך לפיסטולה
סיגל28/01/2008תודה ד"ר
עם כן איזה רופא מתמחה בעקירה ובשתל או גשר שאצתרך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפיסטולה
ד``ר דניאל ניצן28/01/2008שלום
אין "מומחה" לעקירות ולשתלים. רופאים מומחים לחניכיים (פריודונטים) ולכירורגיה (ניתוחי הפה והלסתות) הם בעיקר אלו המבצעים את השתלים במקרים המורכבים, וכל רופא שיניים מבצע גשרים.
בהצלחה
ד"ר דניאל ניצן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עקירת שיני בינה בהרדמה מלאהדנה27/01/2008
שלום רב,
אני בת 24. לפני כשלושה חודשים החלו לי כאבים עזים בעקבות צמיחה של שן בינה תחתונה בצד שמאל. ניגשתי לרופאת שיניים פרטית והיא ניסתה לעקור את השן, אך ללא הצלחה (בעקבות העקירה נשברו חתיכות מהשן והתגלה חור). היא הפנתה אותי לקופת חולים. ניגשתי לכללית סמייל ושם לאחר צילום פנורמי נמצא כי השן קרובה לתעלת העצב. הופנתי לבית חולים קפלן עם צילום סיטי.
לאחר בדיקה קצרה שערכה הרופאה היא אמרה שהשן התחתונה בצד שמאל קרובה לתעלת העצב ויש סיכון גבוה לפגיעה בעצב, אך היא גם אמרה שיש גם שן בינה בצד ימין הנמצאת ממש על תעלת העצב ורוב הסיכויים שתהיה פגיעה בעצב. היא קבעה כי יש לעקור 4 שיני בינה בהרדמה כללית ועלות כוללת של 3500 ש"ח.
להלן שאלותיי:
אני מבינה שאת השן מצד שמאל צריך לעקור כי היא כבר חצי שבורה וגרמה לכאבים, אך האם זה הכרחי לעקור את כל השיניים אם הן לא ממש מפריעות ? ובכלל שיש כזה סיכון בפגיעה בעצב?
האם כשעוקרים רק שן אחת, יש צורך בהרדמה כללית ?
האם אוכל להתייעץ עם מומחה פב ולסת בבית חולים אחר ? אם כן מה עלי לעשות ומהי עלות הייעוץ ?
תודה
דנה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עקירת שיני בינה
ד``ר דניאל ניצן27/01/2008שלום דנה
1. צריך לראות את הצילום ולבצע בדיקה קלינית כדי לקבוע אילו שיניים, אם בכלל , לעקור.
2. ישנו סיכון לפגיעה בעצב, והוא משתנה כתלות בעמדת השן.
3. את תמיד יכולה לקבל חוות דעת נוספת - יש עשרות מומחים לכירורגיית הפה והלסתות בישראל, במרפאות פרטיות ובבתי החולים.
בהצלחה
ד"ר דניאל ניצן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דר' ניצן דר' שוחט, ד ח ו ףףףףףףףףףדיתי26/01/2008
מבקשת בתודה לדעת: ניתבקשתי לעשות צילום פנורמי וזאת בשל כאבים בחיבור שבין הרקה לאוזן שמאל ללסת תחתונה . כאבים נ-ו-ר-א-י-ם ! כמו כן הגוף "מושך " אותי שמאלה, ויש לי סחרחורות
וכאבים בקודקוד.
בת 51, בסוף חודש דצמבר 2007 עברתי אירוע של אסימטריה בפנים ורדימות בפלג גוף שמאלית לשעות.
אבחנה משוערת SUSP TIA, TEMPOROMANDIBULAR PAIN, VERTIGINOUS SYNDROME . (לציין שה LP והCT ללא ממצא פטולוגי. אושפזתי פעמיים בנורולוגית.
מומחה הפה ולסת ביקש אותי לעשות צילום פנורמי, לי יש כאבים חזקים משמעותיים במפרקי הלסת התחתונה השמאלית. מה קשור הצילום פנורמי? האם זה באמת הצילום שאני צריכה ללסתות כדי שאוכל לחזור לללללללללללללל שיווי מישקל? לחזור ל"חיים"?
אודה לתשובתכם הדחופה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דחוף
ד``ר יזהר שוחט26/01/2008צילום פנורמי הוא הצילום הראשוני אותו מבצעים על מנת לקבל תמונה כללית על מצב הלסתות והפרקים. לאחר הצילום תופני להמשך הדמייה ל פי הצורך.
בכל מקרה משאלתך עולה כי יש לבצע התייעצות עם רופאי אא"ג ונוירולוגיה לטיפול בבעיית הוורטיגו.
בהצלחה ורפואה שלמה,
ד"ר שוחט יזהר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדר' שוחט היקר, הדמיה? וורטיגו?
דיתי26/01/2008רב תודות על המענה המהיר, הסבלנות , תודה אם תסכים רק לומר לי מהי הדמיה? ומהזה וורטיגו?
בהערכה וסליחה על השאלות הנוספות (המיידע יקל /ירגיע )
בברכה נאמנה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההדמייה
ד``ר יזהר שוחט27/01/2008דיתי שלום,
הדמיה היא ביצוע צילום כלשהו - רנטגן כמו פנורמי, סיטי או אולטרהסאונד על מנת להדגים רקמות ואברים.,
וורטיגו הוא מונח המציין אובדן שיווי משקל , סחרחורות ואובדן התמצאות במרחב.
מקווה שעזרתי
ד"ר יזהר שוחט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאסירת תודה לעזר רב,תודה לך דר' שוחט
דיתי28/01/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקושי בפתיחת הפה
אלה14/06/2008אני בת 35 אני זוכרת שתמיד זה היה אבל לא בתדירות כזו
הייתי אצל רופא שיניים מכוון שנתפסה לי הלסת והוא אמר בגלל שהזנחתי את טיפול השיניים [בגלל פחד מרופא שיניים ] זה יכול להיות ועוד שאלה בבקשה האם זה מסוכן עד מוות כי אני מאוד פחדנית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבקשר לשאלתי
אלה14/06/2008בבקשה ענה לי דחוף!!!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהענה לי בבקשה
אלה15/06/2008למה לא עונים לשאלתי אלה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקושי בפתיחה
ד``ר יזהר שוחט15/06/2008ראשית כל אפשר להרגע!! הדבר אינו מסוכן עד מוות!. אנא פני לבדיקה במרפאת פה ולסת לצורך הערכת מצבך והמלצות לטיפול.
בברכה
ד"ר יזהר שוחט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דוקטור יקר-עזרה דחופהשלמה26/01/2008
שלום
אני מטופל כמעט חודשיים אצל רופא שיניים בגלל כאבי שיניים מתחת לגשר בצד שמאל. הרופא ניסר את הגשר הקיים והתחיל בטיפול חניכיים אשר היו מודלקים מאד והרכיב גשר זמני. הטיפול כלל משחה אנטיביוטית גרמנית שאותה החדיר לתוך 2 כיסים ועל החניכיים המודלקים פעמיים בשבוע וגם לקחת כדורי מטרוג'יל 3 ליום במשך 14 ימים.לצערי זה לא עזר והוא שלח אותי ליעוץ אצל רופא מומחה לכירורגית פה ולסתות. המומחה אבחן Chronic Advanced Periodentilitis עם ספיגת עצם מתקדמת במספר אזורים.שיניים מקסילריות משמאל רגישים.שן 23 עם כיס בעומק 12 מ"מ.כמו כן שן 27 עם ספיגת עצם מתקדמת אובאלרית.המליץ גם על תכנית טפול מלאה פרינדינטלית וגם לעקור שיניים 16,23,27.
זה לא נראה לרופא שיניים הנוכחי ולטענתו לעקור שיניים זה הכי קל בשבילו ואת זה הוא מנסה למנוע ע"י הטיפול התרופתי. לטענתו אפילו הכיס נסגר קצת והוא כרגע רק 5 מ"מ אבל הכאבים אצלי באותו אזור לא חלפו.
הוא טוען שיתכן שאצלי קימת בעיה הורמונלית אשר מפריעה לריפוי החניכיים או שהתרופות שאני לוקח מפריעות לריפוי אבל כנראה שאינו יודע איזה מהן ?
אני לוקח Omepradex 20mg/Tegretol CR 200mg/Micropirin 100mg/Alendronate 70mg/Vitamin D/B12 ומינרל Ca.
אני נמצא בטפול אצל אנדוקרינולוג בגלל ירידה בצפיפות העצם בדרגה גבולית.אצל נורולוג בגלל כאבים בעמוד שדרה צווארי ולכן לוקח טגרטול.
אין לי מושג על בעיה הורמונלית.
מאד אודה לך אם תעזור לי לכלכל את צעדי כדי להפסיק את כאבי השיניים/חניכיים.
ושוב תודה
שלמה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עזרה
ד``ר יזהר שוחט26/01/2008שלמה שלום
אנא פנה לרופא מומחה למחלות חניכיים - פריודונט לאבחון וטיפול בבעייתך.
למעט התרופה שאותה אתה לוקח לטיפול בירידה בצפיפות העצם - אלנדרונט אין השפעה של שאר התרופות על הריפוי. אלנדרונט עשויה לעכב ריפוי עצם אולם יש צורך בבדיקה קלינית מלאה.
ד"ר יזהר שוחט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עקירה כירוגיתמירב24/01/2008
שלום
לפני כחודש עברתי עקירה כרוגית שן בינה כלואה תחתונה , שן 38
השן שהיתה תקועה בעצם הלסת הוצאה בשלמותה נלקח קצת מהעצם כדי להוציאה וגם הופעל לחץ חזק על הלסת כדי להוציאה , לא נגרם נזק עצבי למרות סמיכותה לתעלה העצם)
שאלותי הם:
מאז יש לי רגישות חזקה בחניכיים בכל הפה הן מגורות , וגם השיניים בכל הפה רגישות
(היכן שיש סתימות או כתרים) בבקרים הלסתות כאילו "נעולות" ולוקח זמן עד שמשתחררות
האם זה תקין?
יש לי תחושה שבלסת התחתונה כאילו שהשיניים סוטות פנימה לתוך הפה האם זה יתכן שהן סטו בצורתן עקב העקירה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עקירה כירורגית
ד``ר יזהר שוחט24/01/2008לא נראה לי קיים קשר בין העקירה שעברת לתחושות אותן את מתארת. אין אפשרות לגרום לתזוזת כל השיניים בלסת התחתונה כתוצאה מהעקירה.
בכל מקרה מומלצת בדיקה אצל הרופא המטפל.
ד"ר יזהר שוחט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שן רקובהירון23/01/2008
במהלך בדיקה שגרתית נאמר לי כי שן מתחת לכתר רקובה
מה משמעות "שן רקובה" ?
נאמר לי שאין דלקת אך אם השן הרקובה לא תוחלף היא תדביק את האחרות הסמוכות
האכן, נכון הדבר?
מה הטיפול המומלץ?
מדובר בשן שהיא חלק מגשר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שן רקובה
ד``ר יזהר שוחט24/01/2008קרוב לוודאי שמדובר בעששת שהתפתחה מתחת לכתר וגרמה לרקבון השן.
הטיפול המומלץ הוא הסרת הכתר הערכת מצב השן והחלטה אם ניתן לשמר אותה לאחר ניקוי העששת או שהדבר מחייב את עקירתה. בהמשך ידרש טיפול להשלמת השיניים החסרות ע"י שתל או גשר ארוך יותר מהנוכחי.
ד"ר יזהר שוחט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח אורטוגנטיjenny22/01/2008
ד"ר שלום!
אני נימצאת כרגע בשלבים מאוחרים של הכנה לניתוח אורטוגנטי עקב מנשך פתוח. עושים לי ניתוח בלסת עליונה בלבד.
לפני שהתחלתי טיפול הרגשתי חוסר יציבות בפה וזה מה שגרם לי להחליט לעשות ניתוח כי לא הייתה שום בעיה במראה חיצוני...
כרגע אני סובלת פי כמה וכמה יותר מאשר סבלתי לפני הטיפול. אני מרגישה ממש אי נוחות בפה וזה מפריע לי בדיבור אכילה ובכלל תיפקוד.
רציתי לשאול אם זה נורמאלי שמטופלים שנימצאים סמוך לקראת ניתוח סובלים מתופעות דומות והאם זה עלול לעבור אחרי ניתוח
וכמה זמן בערך לוקחת החלמה אחרי ניתוח כזה ז"א מתי הנפיחות נעלמת אחרי ניתוח
תודה מראש על התשובה ועל הסובלנות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתוח אורתוגנטי
ד``ר יזהר שוחט22/01/2008לצורך ניתוח אורתוגנטי יש צורך בהכנה מקדימה הכוללת סידור השיניים בשתי הלסתות על מנת שבסיום הניתוח תושג התאמה בין הלסתות לכן ייתכן שאת עומדת לפני סיום הטיפול המכין כך שתחושת "חוסר ההתאמה" במנשך אכן עשויה להתרחש מתוך מגמה שתתוקן לאחר הניתוח.
לאחר הניתוח צפוייה נפיחות וכאבים הנמשכים בד"כ מס' ימים כ 4-5 ימים שלאחריהם הנפיחות הניכרת חולפת אולם נדרשים עוד כשבועיים עד להעלמות מוחלטת של הנפיחות.
בהצלחה בטיפול
ד"ר יזהר שוחט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כלי דם בלסתטל21/01/2008
שלום, רופא שיניים גילה גוש מתחת לשן טוחנת בלסת, לאחר עשרות בדיקות נמצא גידול שפיר המוגדר ככלי דם פעיל. קבעו לי תור לצינטור. האם יש סיכונים בשאיבת כלי הדם בצנטור? כמו כן מדוע חשים חובה לנתח למרות שזה לא גרם לי לכאב וכדומה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כלי דם
ד``ר יזהר שוחט21/01/2008שלום טל,
למיטב הבנתי מהשאלה המדובר בטיפול שמטרתו לאטום את כלי הדם על מנת למנוע את גדילתו והרחבתו בעתיד. הסיכונים הקיימים מינימליים וזניחים ביחס לסיכון לדימום מאותו כלי. בכל מקרה טרם הפעולה תקבל הסבר לגבי הסיכונים בביצועה.
בהצלחה
ד"ר יזהר שוחט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דחיית שתליםלימור19/01/2008
עברתי השתלה בלסת תחתונה של ארבע שתלים - כל השתלים נדחו.
הרופא שלח אותי לבדיקת בלוטת התריס - שהינה תקינה.
מה הסיבות הנוספות בגללן נדחו השתלים ומה עלי לעשות עכשיו ? תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דחיית שתלים
ד``ר יזהר שוחט20/01/2008הסיבות לאי קליטת שתלים הינן רבות וכוללות זיהום באתר ההשתלה, איכות או כמות עצם שאינן מתאימות לשתלים, חימום העצם במהלך השתלה ועוד. המלצתי היא להמתין כ 3 חודשים לריפוי המקום ואז לבצע הערכה חוזרת של הנפח הגרמי הקיים ואיכותו ולהחליט לגבי ביצוע נסיון שני להשתלה.
בהצלחה
ד"ר יזהר שוחט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
עד כמה חשוב לכם המראה החיצוני שלכם?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)




