מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- צלקות מאבעבועותש22/12/2008
שלום, בני בן שנתיים ו8 חודשים וחלה באבעבועות רוח . הגלדים שכיסו את הפצעים נשרו ברוב המקומות לפני 5 ימים. בכל מקום שהגלד נשר, נותר סימן לבן. באיזור הפנים יש לו מעין חור ב2 מקומות שהגלד נפל. יש הטוענים שבגילאים כאלו, לא נותרות צלקות כיוון שמדובר ב"עור צעיר".האם נכון? האם קלוקוט יהיה יעיל בהעלמת הצלקות שכרגע נראות כסימן לבן על העור? האם מותר לשים קלוקוט על צלקת שנראת כמו בור (בפנים)?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
צלקת מאבעבועות בילד
ד''ר סמדר שרייבר23/12/2008צלקות לבנות ושקועות עלולות להציק שנים אבל בגלל גילו הצעיר אולי יעברו טשטוש. לא בטוח שמשחה לצלקות כגון קלוקוט או מדרמה יעזרו אבל אפשר לנסות. בהצלחה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול בצלקתסיון19/12/2008
שלום ד"ר, לפני 10 שנים חליתי במחלת שרטת ובעקבותיה נותרה לי צלקת באיזור המפשעה . אני מעוניינת לעבור טיפול לטשטוש הצלקת. כבר פניתי לפלסטיקאי מומחה שקבע כי לא ניתן לעשות דבר מכיוון שמדובר בצלקת שקועה באיזור המפשעה והזרקה של חומר לאיזור תגרום לזיהום. האם עליי להמשיך לראות מומחים נוספים (כל ביקור כזה עולה בסביבות ה- 800 ש"ח) או שעליי להשלים עם העובדה שאין מה לעשות? תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
צלקות במפשע
ד''ר סמדר שרייבר23/12/2008יש אפשרות לטשטש צלקת ע'י לייזר 1540 ננומטר או ע'י שיוף כירורגי של העור. בכל מקרה מדובר רק על שיפור במצב ואי אפשר להעלים אותה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ראקוטן וקומדוניםNONAME19/12/2008
שלום לך, רציתי לשאות, האם בזמן טיפול בראקוטן אפשר לנקות את הקומדונים [שחורים בפנים] ? זה לא מזיק לטיפול? כי הבנתי שהראקוטן לא מטפל בהם.. תודה מראש .:)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
רואקוטן וקומדונים
ד''ר סמדר שרייבר23/12/2008רואקוטן מפחית את כמות הקומדונים אבל עד שזה יקרה יעברו מספר חודשים. בינתיים כדאי ורצוי לנקות אותם ניקוי קוסמטי אבל רק אצל מקצוענית ובעדינות, כי אם יפצעו את הפנים עלולה להשאר צלקת. (רואקוטן מגביר נטיה לצלקות).
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקיורטן וקומדונים
NONAME24/12/2008שלום לך, העיניין הוא שהייתי אצל קוסמטיקאית רפואית, ברגע שהיא מרחה לי מסכת הטפחה בכדי להוציא את הקומדונים, העור נורא שרף לי, מה שלא אמור לקרות, יש דרך אחרת רפואית להוציא אותם? תודה :)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
קומדונים
ד''ר סמדר שרייבר26/12/2008אם מסיכת התפחה גורמת לרגישות, הקוסמטיקאיות משתמשות גם באדים לריכוך הקומדונים לפני הוצאתם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הסרת שיער בלייזר: טיפול פוטודינמי?קורין17/12/2008
האם הסרת שיער בלייזר זה סוג של טיפול פוטודינמי? מה זה בידיוק טיפול פוטודינמי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
טיפול פוטודינמי לא להסרת שיער
ד''ר סמדר שרייבר23/12/2008תוכלי לקרוא יותר על טיפול פוטודינמי באתר של אסף הרופא בכתובת שבראש הפורום.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רופא עוד הצילו מה זה?הדר17/12/2008
שלום חטפתי משהו ,כפות רגלי מתקלפות.בהתחלה הופיעו כמו בועות נורא מכוער ומתקלף בקלות עד שמגיע לאיפה שכואב ואני פוצעת את עצמי אני עם נעלי ספורט הרבה שעות,,ובגלל שקר לי אני לובשת גרביון ועל זה עוד זוג גרביים, אולי בגלל הגרביון???? אין לי זמן ללכת לרופא אני חייבת לעבוד עם נעלי ספורט תודה הדר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
כנראה יבלות
ד''ר סמדר שרייבר23/12/2008נשמע שאת סובלת מיבלות מעמידה ממושכת ונעליים לוחצות ולא מתאימות. תלכי לרופא עור לאשר את האבחנה, תקבלי חופשת מחלה ותנוחי רגליים למעלה עד שירפא. בהמשך מומלץ נעליים רחבות, גרביים עבות ורכות, וללבוש אותם הפוך (תפרים בחוץ) למנוע חיכוך בכף הרגל.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פסוריאזיס ושעווהאלירון17/12/2008
האם ישנן איזשהן בעיות בעשיית שעווה בחלקי גוף בהם יש לי פסוריאזיס?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
פסוריאזיס ושעוה
ד''ר סמדר שרייבר23/12/2008פציעה עלולה לגרום החמרה של פסוריאזיס. מכיון ששעוה זו פעולה יחסית עדינה לא נראה לי שתהיה בעיה. תנסי איזור קטן 3 פעמים ואם לא גורם להחמרה אפשר על שאר האיזורים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ריח רע של כפות הרגלייםדפנה17/12/2008
שלום,אני מקווה שזה המקום המתאים... לביתי בת ה11 יש רע רע מאוד ( מאוד מאוד!) מכפות הרגליים. מה עושים????????? מפריע לה ולכל הבית, עיזרו לי! תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
ריח רע
ד''ר סמדר שרייבר23/12/2008יתכן שמדובר בהזעת יתר מכפות הרגליים. במקרה כזה אפשר לנסות אמבט מלחים יוני שרוכשים בבית מרקחת וצריך לעשות טיפולים כל יום.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סבוריהענת אחרק17/12/2008
שלום! אני סובלת מסבוריה בקרקפת ובפנים ניסתי המון דברים האם יש לך פתרון לבעיתי ניסתי המון דברים וזה לא ממש עוזר ענת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
טיפול לסבוריאה
ד''ר סמדר שרייבר23/12/2008סבוריאה מחלה כרונית שמאופינת בהטבות והחמרות. טיפולים יעזרו זמנית אבל לא ירפאו אותך לתמיד, מתי שהוא למשל בזמני מתח המחלה תחזור. ממליצה על טיפול פוטודינמי אשר משפר את המצב, והתוצאות שלו מחזיקות זמן רב. בפנים זה מתאים ובקרקפת טכנית לא ניתן לביצוע בגלל השיער. תוכלי לקרוא יותר באתר של אסף הרופא אשר מצוין בראש הפורום.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קמטי הבעהיוד16/12/2008
האם ניתן לטפל בקמטים המצויינים לעיל באמצאות תכשירים שמציעות טוביי החברות בעולם..? בעלוני הפירסום מציינים "תוצאות תוך 30 יום"...אכן? האם יש פתרון לעניין קמטי ההבעה ? תודה, יוד
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
קמטי הבעה
ד''ר סמדר שרייבר17/12/2008הטיפול הטוב ביותר לקמטי הבעה הוא ע'י הזרקות רפואיות של בוטולינום טוקסין או בשמו המסחרי דיספורט ובוטוקס. קרמים עוזרים בעיקר לתחזוקה ומניעה ורק מיעוטם עושים שיפור בקמטים. גם כאשר יש שיפור בעקבות קרמים זה בקמטים שטחיים ומרקם העור ולא בקמטי הבעה, שנוצרים ע'י פעולת שריר חזק. כל זמן שהכווץ נשאר חזק יהיה קמט.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- היי ד"ררבקה15/12/2008
התחלתי להשים שלוש פעמיים ביום לימון טרי ומלח ולשפשף על הפנים אז רציתי לדעת האם לימון ומלח מורידים כתמים בפנים כתוצאה מאקנה?? את יכולה להמליץ לי תרופה כלשהי להעלמת כתמים בפנים כתוצאה מאקנה? ושאלה נוספת היא האם חימר ירוק מוריד כתמים בפנים ופצעים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
כתמים
ד''ר סמדר שרייבר17/12/2008אמצעים טבעיים כגון לימון ותמצית שקדים יתכן ועוזרים לכתמים אבל אני רופאה ומתמקדת בעיקר בטיפולים רגילים. תוכלי לבדוק בפורומים לרפואה טבעית.
לגבי כתמים מאקנה הכי חשוב לטפל באקנה הפעיל ולמנוע כתמים חדשים. בנוסף שימוש קבוע בקרם נגד שמש. תוכלי גם לבקש קרם מבהיר כגון אזומד מרופא העור שלך או שירקח לך תערובת חזקה יותר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רטאויט וקרם הגנהלולה14/12/2008
בוקר טוב התחלתי להשתמש ברטאויט וקניתי קרם הגנה כדרוש. כאשר מרחתי את קרם ההגנה גם באיזור העיניים (עפעפיים תחתונות) התנפחו לי העיניים והייתה תגובה אלרגית קשה רק באיזור זה. אני חושדת שנגרמה לי תגובה כזאת בגלל שיתכן וישנה סתירה בין החומרים של הרטאויט וקרם ההגנה שמרחתי או שהייתה בעייה עם הקרם הזה ספציפי. עכשיו אני לא יודעת איזה קרם לקנות ואיזה קרם בטוח לשימוש. האם ניתן לקבל המלצה על קרם שידוע שהוא מתאים ולא סותר את התרופה? בנתיים קניתי קרם הגנה לתינוקות אך הוא מכיל אלכוהול ולפי הבנתי זה אסור לשימוש בתקופת הטיפול. קראתי על החומרים הבעייתיים שאסור לי להשתמש בהם אבל אני חושבת שיכולים להיות לחומרים אלו שמות גנריים ואני עלולה לפספס. תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לקרם הגנה
ד''ר סמדר שרייבר14/12/2008קרם הגנה עלול לגרום לרגישות באיזור עפעפיים, ולפעמים לתגובה אלרגית מפושטת בכל העור. מנסיוני כדאי לך לנסות קרם הגנה של "פיז-בוין" וגם אז לשמור מרחק בטחון ס'מ לפחות מהעין.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלוםאורן13/12/2008
אחרי טיפול ברואקוטן כל תופעות הלוואי נעלמות? תודה@!!@!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
אחרי טיפול ברואקוטן
ד''ר סמדר שרייבר14/12/2008לרוב עם סיום הטיפול כל תופעות הלואי נעלמות אבל זה עלול לקחת מספר חודשים עד שהתרופה מתפנה מהגוף.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קרם הגנה במהלך טיפולי הסרת שיערנטע13/12/2008
אני בעלת עור בהיר, ונמצאת במהלך טיפולי הסרת שיער (בקרן אור אדום אורך גל 635nm). אני יודעת שמקדם ההגנה מצביע על פרק הזמן שבו הקרם מגן על הגוף עד לקבלת כוויה. האם הוא מהווה אך ורק מדד לזמן ההגנה מפני כוויות השמש, או שתלוי גם בגורמים נוספים?? אם כך, מהו SPF האידיאלי לשימוש בשבילי? האם מקדם הגנה 15-30 יספיק, או שאני זקוקה למקדם הגנה גבוה יותר, גם אם אני בדר"כ נמנעת מחשיפה ממושכת לשמש?!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
קרם הגנה
ד''ר סמדר שרייבר14/12/2008מומלץ להשתמש בSPF 30 ולא פחות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מכונה תספורת ופגיעה בקרקפת ?שי12/12/2008
אני פוחד שפגעתי לעצמי בשיער...יש לי שיער ממש עבה ומקורזל כזה. וכאילו שיער שגודל ממש מהר ואני תמיד הולך עם שיער ארוך , אבל פעם בחודשיים שלוש ככה מסתפר במכונה על מספר 2-או 3 את כל הראש. עכשיו זו מכונה שיש לי אותה כבר כמעט שנתיים או 3. עכשיו מה שקרה בפעם אחרונה שהסתפרתי לפני חודשיים..זה שכנראה המכונה נדפקה או משהו...והיא לא סיפרה לי שווה את כל השיער..ולצערי נהיו לי שני חורים כאלה קטנים בשיער...אבל בגלל שהשיער שלי כזה מקורזל מתולתל אז לא רואים את זה..אבל זה ממש מציק לי ! יש מצב שהמכונה פגעה לי בקרקפת ? וכל החיים יהיו לי שם תשני חורים האלו ? ז"א גם שעשיתי קצוץ גלח לפני חודשיים לא ממש רואים את זה..אבל זה מה מפריע שיש שני כאלה חורים כמו נגיד תספורת על 0. עכשיו כאילו עם הזמן זה טיפה גדל אני חושב...כלומר שאני מסתכל על החורים האלו אין לא רואים את העור של הקרקרפת..רואים שיש שיערות אבל ממש ממש קטנות אולי חצי מילימיטר אפילו רבע מילימטר. ועבר כבר חודשיים - מה זה כל כך איטי הקצב צמיחה מחדש ? כלומר יש מצב שהמכונה פגעה בקרקפת ? אז לוקח זמן עד שהיא משקמת את עצמה ? ובגלל זה הקצב של הגדילת שיער שם איטית ? כלומר אם יש שערות אפילו הכי הכי קטנות הן יגדלו נכון ? כי זה נורא מפפחיד אותי...כי פעם שעשיתי גלח כל הראש לפני הצבא - הקצב גדילה של כל השיער היה ממש מהיר ! כלומר השיער שלי גודל ממש מהר...אבל אם בשני חורים האלו אני רואה אפילו שערות ממש ממש קטנות אז הן בטוח יגדלו נכון ? ז"א אני רק פעם ב3 חודשים מסתפר כי אני אוהב שיער ארוך - אבל לא ידעתי שמכונה יכולה לדפוק לי את השיער ככה - היא פתאום לא סיפרה שווה ..ז"א השיער שלי ממש ממש עבה בחיים לא יהיה לי קרחת או משהו גם שאני אהיה זקן - זה נגיד שיער עבה כמו של לני קרביץ כזה רק יותר מתולתל .. האם הקרקפת משקמת את עצמה ? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שיער שגדל לאט
ד''ר סמדר שרייבר14/12/2008מכיון שיש לך שערות באיזור ה"חורים" כנראה שהן תגדלנה ולא תשאר קרח. מוזר שהן גדלות לאט. קצב גדילה רגיל כסנטימטר בחודש. כדאי לפנות לרופא עור ולברר אם חסר איזה ויטמין או תוסף תזונה, אם יש אנמיה או בעיה אחרת כמןו הפרעה בפעילות בלוטת התריס. כמו כן צריך לשלול בעיות כגון פטריות שעושות "חורים" בשיער.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פוטודינמיקה לפסוריאזיסקובי12/12/2008
שלום רב, רציתי לשאול מה יעילות הטיפולים הפוטודינמיים אצל חולי פסוריאזיס? האם אני יכול לעבור טיפולים שכאלה אם אני מתמרח פעם ביום במשחה סטרואידית או שזה נוגד?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תשובה
ד''ר סמדר שרייבר14/12/2008טיפולים פוטודינמיים מתאימים למקרים קלים של פסוריאזיס שממוקדים כגון מרפקים כפות רגליים וכו'. הטפולים יכולים לנקות את הנגעים לתקופות ארוכות אבל פסוריאזיס זו מחלה כרונית ומתי שהוא תחזור. ימים בודדים לפני ואחרי הטיפול תצטרך להפסיק את משחת סטרואידים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם חולי ניקיון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
