מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- שאלהאפרת30/12/2007
יש לי כתמים רבים מחצקונים על הפנים. כל חצקון שיוצא משאיר לי כתם לחצי שנה.
אבל אני לא במצב רע עד כדי כך לקבל רואקוטן. אילו משחות או תכשירים את יכולה להמליץ לי, כדי להבהיר כתמים בפנים?
תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
כתמים מפצעי בגרות
ד''ר סמדר שרייבר31/12/2007כדאי לטפל באקנה (חצ'קונים) ומומלץ טיפול פוטודינמי. על הטיפול שמבוסס על מריחת משחה שמתרכזת באקנה, מופעלת ע"י אור והורסת את האקנה מבפנים תוכלי לקרוא מאמר באתר הטיפולים הפוטודינמיים במרכז רפואי אסף הרופא שכתוב בראש האתר. טיפול חשוב גם כדי לשפר את מראה ובריאות העור וגם למנוע כתמים נוספים. בינתיים את יכולה לנסות קרם סקינודרם שמטפל באקנה וגם מבהיר את הכתמים, או עדיף לפנות לרופא עור והוא יכול להתאים לך תכשיר לפי הבדיקה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כתם בלחי\נקודת חן.איילה27/12/2007
שלום, יש לי נקודת חן אך היא שטוחה בלחי שמאל,הנקודה הזאת הלכה וגדלה עם השנים אך שנתיים היא כבר לא גודלת, היא בגודל של צימוק בארך רק שטוחה.
היא אפורה כזאתי הייתי אצל רופאים אשר טענו שהיא לא סרטנית ולא מזיקה ועם אני בכל זאת רוצה להסיר אותה היה לי צלקת גדולה כי היא שטוחחה..
ברצוני לשאול האם כדי לי להסיר אותה למרות זאת האם יש עוד סיכונים?..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
נקודת חן
ד''ר סמדר שרייבר31/12/2007איילה, מרבית נקודות החן לא מזיקות לעולם. מכיון שרופאים בדקו אותה והיא שפירה את יכולה להיבדק אחת לשנה לודא שאין שינוי ולהיות רגועה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כתם לידהאסף27/12/2007
שלום, האם טיפול פוטודינמי יכול לעזור להעלים כתם לידה? כתם כהה על הצוואר הוא בגודל של בערך 10 סנטימטר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
טיפול פוטודינמי אינו לכתם לידה
ד''ר סמדר שרייבר31/12/2007* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כתמי הריוןגלית25/12/2007
היי,
יש לי כתמי הריון על פני בשני אזורי הלחיים העליונות, מדובר בכתם כהה יותר מהעור הרגיל, האם טיפול פוטודינמי יכול לעזור? ומהו המחיר עבור כך?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
כתמי הריון
ד''ר סמדר שרייבר31/12/2007כתמים שיוצאים בהשפעה הורמונלית כגון כתמי הריון הם קבוצה מיוחדת ועקשנית של כתמים.
הסוג ההורמונלי בהרבה מקרים לא מגיב לטיפול. תנסי קרמים רפואיים להבהרת כתמים, אולי יעזור.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התפוצצות נימיםדקלה23/12/2007
בכל פעם שאני יושבת ליד תנור מתפוצצים לאורך השוקיים שלי נימי דם. זה נראה לא טוב והם לא עוברים, מה ניתן לעשות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
התפוצצות נימים
ד''ר סמדר שרייבר31/12/2007דקלה, נימים שמתפוצצים מבריאים אחרי ימים ספורים. אם זה מפריע לך קימים טיפולים לנימים ברגליים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נימי דםשיר20/12/2007
שלום רב,
אני בת 32 לאחר הריון אחד.
בשוקי הרגליים יש לי נימי דם קטנים אך רבים( עוטפים בערך חצי שוק)
האם טיפול מסוג זנ יכול לעזור לי? וכמה טיפולים צריך?
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
נימי דם
ד''ר סמדר שרייבר23/12/2007שלום שיר
טיפול פוטודינמי מתאים לנימים בגוף העליון כולל פנים אבל לא ברגליים.
יש לייזרים מיוחדים עבור בעיה של נימים ברגליים שנותנים תוצאות מצוינות.
אם את גרה באיזור ראשון תוכלי לעין בגלגפן האחרון מ20 דצמבר ויש לי שם מאמר שמסביר את הנושא.
את גם מוזמנת לקבוע דרך המזכירה שלי 03-6743769 פגישת ייעוץ (ללא תשלום) .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כתמיםעדי19/12/2007
שלום לך סמדר,
יש לי בעיה בפנים יש לי כתם באף שנוצר לי מעגיל שעשיתי במקום כתם קטן נקודה כזו ( לא עד כדי כך קטנה שלא רואים אותה, ובהשוואה לאף זה גדול.) ורציתי לדעת מה אני יכולה לעשות כדי להעלים אותו כמובן שפניתי לכל מי שיכלתי והלכתי לכירורגיה פלסטית ואמרו לי שזה לא ירד לי ב-100% אבל אולי בכל זאת יש לך משהו בשבילי?
ומזאת אומרת בידיוק רופאת עור פוטודינמית?
תודה רבה :)
ירדן!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
עגיל באף
ד''ר סמדר שרייבר20/12/2007לא ידוע לי פתרון טוב לכתם שנוצר מעגיל באף. מצטערת.
לגבי טיפולים פוטודינמיים תוכלי לקרוא פרטים באתר שבראש הפורום.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כתם אדום על העףעףמיכל19/12/2007
שלום ד"ר,
הופיע לי פתאום בבוקר כשקמתי משינה כתם אדום מאד שטוח ולא כואב על העףעף. הכתם קטן מאד ובגודל של נמש וסימטרי. מה זה יכול להיות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
כתם אדום ופתאומי
ד''ר סמדר שרייבר20/12/2007אולי מדובר בשטף דם קטן, או שפשפת את העין בשינה, או תגובה אלרגית לקרם/ שמפו/אחר.
אם לא עובר תוך שבועיים פני לרופא עור.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקתמיכאלה16/12/2007
בעקבות שימוש בשעוות פנים, התחילה לי דלקת בעור הפנים.
פניתי לרופא עור, שנתן לי פוסיקורט.
הוא אמר לי לשים במשך שלושה ימים - פעמיים ביום
ובמשך יומיים - פעם אחת ביום.
סיימתי את כל חמשת הימים האלו, אני רואה שיפור אבל הדלקת עוד ישנה. 50%
מהפצעים לא עברו.
שאלתי היא האם המשחה ממשיכה לעבוד גם אחרי שמסיימים לשים את הקרם?
או שעליי לחזור לאותו רופא שוב?
תודה רבה !* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
המשך טיפול
ד''ר סמדר שרייבר16/12/2007אולי הטיפול שקיבלת לא מספיק. עלייך לחזור לרופא להערכה נוספת והתאמת המשך טיפול.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פוליקוליטיס בעור הקרקפתחסון14/12/2007
יש לי (ואני מצטט מהפנית רופא העור לרופא הפרטי שלי) : "נגעי פוליקוליטיס בעור הקרקפת עם ציסטות מודלקות וקרחות בקרקפת, אקנה בעור הפנים"
ורשם לי רואקוטן (לאחר בדיקות דם)
האם זו באמת הדרך היחידה להיפטר מהדלקות האלה? האם זו הדרך הקלה המהירה והאפקטיבית ביותר? אני חייב המלצה על רופא עור בצפון (איזור נצרת)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יש לציין שאני בן 23
חסון14/12/2007* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
פוליקוליטיס בקרקפת ואקנה בפנים
ד''ר סמדר שרייבר15/12/2007חסון, לפי התיאור שלך נשמע שאתה סובל מאקנה בדרגה מתקדמת קשה עם נגעים עמוקים. בנוסף הנגעים מפוזרים גם בין השערות ואי אפשר להגיע לשם ביעילות עם מריחת תכשירים או טיפול מקומי אחר.
לכן יתכן שבמקרה שלך הטיפול המתאים ביותר הוא רואקוטן.
קים גם טיפול אנטיביוטי אבל כשלבדו הוא יעיל למקרים קלים משלך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקה מיקולוגיתלימור13/12/2007
שלום,
רציתי לדעת איך מתבצעת בדיקה מיקולוגית והאם זה כרוך בכאבים?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
מיקולוגיה
ד''ר סמדר שרייבר15/12/2007בדיקה מיקולוגית בלשון פשוטה לפטרת במרבית המקרים אינה כרוכה בכאבים. לוקחים משטח מהאיזור הפגוע לדוגמה מעור, או מגרדים מהציפורן ושולחים למעבדה. יש מקרים נדירים של מחלות פטריתיות קשות ואז לוקחים דוגמה קטנה (ועמוקה יותר) של רקמה, פעולה כזו מתבצעת בהרדמה מקומית כך שגם היא אינה כואבת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהדנה13/12/2007
שלום,
אני לא בטוחה שהשאלה מתאימה בדיוק לפורום זה, אבל אשאל בכל זאת.
אני בת 15, ומגיל 12 יש לי פצעי אקנה ברמה בינונית על הפנים. בתחילת התקופה שלי עם הפצעים נהגתי לגרד אותם, אבל לא גירדתי כבר קרוב ל3 שנים.
מכיוון שהפצעים מתחילים להעלם לאט לאט עם הזמן, שמתי לב שיש לי "חורים" בפנים, כנראה עקב הגירוד.
רציתי לדעת אם תהיה לי איזושהי דרך להפטר מזה בעתיד, כל דרך, אני אוהבת את הפנים שלי נקיים ולא אהיה מסוגלת לחיות עם זה בעתיד.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תשובה
ד''ר סמדר שרייבר15/12/2007שלום דנה
ראשית כדאי לך להבדק אצל רופא/ת עור ולקבל טיפול מתאים לייבוש הפצעים וגם ל"חורים" שהם כנראה צלקות.
שנית, כדאי לך לדעת שעם השנים צלקות מטשטשות ואולי לא ישימו לב אליהן. לכן, אל תתיאשי.
שלישית, יש טיפולים לטשטוש צלקות כגון שיוף העור או פילינג עמוק שהן פעולות חזקות בהרדמה כללית ובודאי לא מתאימות לגיל 15. אם בסביבות גיל 20 עדיין לא תהיי מרוצה מהמראה של הפנים, תוכלי לשקול אותן.
שיהיו לך חיים נפלאים, סימנים בעור זה לא העיקר גם אם היום זה נראה לך כך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עלויותשני11/12/2007
היי,
האם הטיפולים הפוטודינמיים הם במסגרת פרטית בלבד, או במסגרת קופת חולים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
מימון
ד''ר סמדר שרייבר12/12/2007קופ"ח לא מממנת את הטיפולים. יש לאנשים לפעמים ביטוח פרטי נרחב שכן מכסה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפסקת רואקוטן עקב ניתוח....אבי09/12/2007
שלום אני לקחתי רוקאטן שלושה ימים כדור בכל יום וקיבלתי אישור מהרופאה שלי להפסיק לבינתים עקב ניתוח להוצאת ציסטה בשורש כף היד שאני צריך לעבור. היא אמרה שזה לא נורא רק 3 כדורים
שאלותיי הן:
1.כמה זמן צריך לחכות מבחינת השפעת הכדורים( אם יש בכלל) עד לביצוע הניתוח?
2.ולאחר ביצוע הניתוח כמה זמן בערך יש לחכות עד לקיחת רואקוטן שוב? תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
הפסקת רואקוטן
ד''ר סמדר שרייבר10/12/2007לקחת לדבריך רק 3 כדורים ולכן החומר לא הצטבר בגוף ברמות גבוהות. משום כך תוכל לבצע ניתוח בלי להתעכב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פצעיםדורין09/12/2007
שלום יצאו לי חצ'קונים על הלחיים כתוצאה מאלרגיה לשעווה
אפעם לא היו לי כל כך הרבה פצעים בדרך כלל יוצא לי 1 או 2 גג לכן אין לי שום תכשיר לזה רציתי לדעת אם יש משהו שיכול להעלים את זה בזמן קצר
ואם מומלץ להשתמש באקנה מצין פלוס - חברה המליצה לי עליו אך היא אמרה שהוא גורם לגירויים וקילופים של העור אבל הוא עוזר ברוב המקרים
אשמח לתשובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
פצעים מאלרגיה?
ד''ר סמדר שרייבר10/12/2007אקנהמיצין היא תרופה לאקנה. השאלה הראשונה היא אלו פצעי אקנה? אמרת שיצא מאלרגיה לשעוה, והטיפול בפצעי אלרגיה הוא שונה. בגלל שיש 2 אפשרויות לא תוכלי להמנע מלהבדק אצל רופא שיתאים לך תרופה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התשובה
דורין11/12/2007אני הולכת לרופא עור אך התור שלי עוד הרבה זמן רציתי לדעת עם יש משהו שאני יכולה לשים בנתיים
בהתחלה הפצעים היו נראים כחצ'קונים רגילים ואחר כך זה נהפך ממש לפצע נראה כמו כיוויה וקילופי עור אני לא יודעת מה לעשות ואני מפחדת שתישאר לי צלקת יש לי גנטתרים זה יכול להתאים? או שיש משהו שיכול לעזור יותר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
עיכוב בבדיקה לא רצוי
ד''ר סמדר שרייבר12/12/2007כמו שאת מתארת הפצעים הולכים ומחמירים ויש סכנה של זיהום וחלילה הצטלקות. לכן צריך לבדוק אותך ולטפל בך בהקדם. אם רופא העור לא יכול לראות אותך בקרוב, אז תלכי כבר מחר לרופאת משפחה, ואם זה דחוף אולי היא תעזור להקדים לך את התור לעור. בינתיים תמרחי גנטטרים אבל לא במקום בדיקה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם את/ה אלכוהוליסט/ית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
