מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- שאלהאיילת25/11/2007
איך נראות נקודות חן שיכולות להיות סרטניות ?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
סימנים מחשידים לשומה ממארת
ד''ר סמדר שרייבר25/11/2007לעתים נדירות שומות משתנות לסרטן.
סימנים מחשידים:
הקוטר גדול מ0.5 ס"מ או הנגע גודל
הצבע משתנה או צבע כהה/שחור
הגבולות לא אחידים ומשוננים
הנגע מודלק, אדום, מגרד או מדמם
מומלץ לבדוק שומות אצל רופא אחת לשנה.
בנוסף כשחלים שינויים בנגע למהר לבדיקה.
במקרים חשודים מנתחים את הנקודה ושולחים אותה לבדיקת מעבדה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהדורית22/11/2007
היה לי אקנה די הרבה זמן.
היום נשארו לי כתמים רבים שעושים לי בעיות נפשיות.
מה אפשר לעשות כדי להבהיר את הכתמים ולהעלימם
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
כתמים מאקנה
ד''ר סמדר שרייבר22/11/2007אני מבינה ממך שהאקנה כבר הבריא ונשארו רק כתמים. בשלב זה הם עשויים להבהיר לבד תוך מספר חודשים. צריך להמנע משיזוף האיזור עם הכתמים. אפשרי להבהיר בשיטות שונות כגון קרם רפואי מתאים, והבזקי אור ע"י מכשיר IPL.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כתם על השפהאידית20/11/2007
היי,
יש לי כתם שחור על השפה התחתונה. הוא אינו בולט, אלא שטוח וכהה.
האם שיט הטיפול בה את עוסקת יכולה להוריד לי את הכתם ללא צלקות?
הציעו לי לנתח, אבל אז יש תפרים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
כתם על השפה
ד''ר סמדר שרייבר20/11/2007כתם על השפה יכול להיות שומה או מורכב מכלי דם(המאנגיומה) או אחר. במקרה של המאנגיומה שטוחה אפשר לטפל בפוטודינמי. במקרה של שומה תצטרכי לנתח.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הסרת שיער בלייזרעדן18/11/2007
שלום,שמי דנה ואני מוציאה שיער בלייזר באזור המיפסעות.
{ צבע עור: שום בהיר מוצא:ספרדי, גיל ,17}
יש לי כמה שאלות לגבי הוצאת שיער בלייזר
1.האם הקרינה מסוכנת לגוף{בייחוד באזור זה}?
2. אחרי הטיפול יש לישטף את המקום בפילינג?
3. באיזה אזורים בגוף השיער נושר מעצמו?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
הסרת שער בלייזר
ד''ר סמדר שרייבר18/11/2007לא ידוע לי באיזה לייזר מטפלים בך. רובם בטיחותיים. כמובן תלכי רק למטפלים מקצועיים ומיומנים. אין צורך בפילינג לאחר הלייזר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהיסמין16/11/2007
היי..
יש לי נקודת חן באזור הישבן והיא אומנם שטוחה אבל גדולה
היא ממוקמת ממש בפנים והייתי רוצה להסיר אותה..האם זה אפשרי להסירה כשמיקומה לא נוח כל כך?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
נקודת חן.
ד''ר סמדר שרייבר18/11/2007נקודת חן בישבן ניתן להסיר. קחי בחשבון שטיפולים פוטודינמיים אינם מתאימים לנקודות חן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יש אפשרות לקבל טיפול באיזור הצפון ?סאן15/11/2007
אם כן היכן ..?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
צפון
ד''ר סמדר שרייבר18/11/2007לא ידוע לי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נזםגלי14/11/2007
שלום, יש לי כתם שחור כתוצאה משטף דם מנזם כשלוש שנים. האם יש דרך להסירו? תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
כתם מנזם
ד''ר סמדר שרייבר15/11/2007כתם כזה לא בטוח שאפשר להסיר. אולי תוכלי להבהירו עם לייזר מיוחד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פצעיםטל13/11/2007
שלום לכם
מזה מספר שנים אני סובל מידי פעם מפצעים שדומים לעקיצות יתוש שחלקם עם ראש מוגלתי לבן וכואב חלקם חם וחלקם לא כואב.
לאחר זמן מה הפצעים נעשים סגולים כאשר חלקם נעלמים לגמרי וחלקם משאירים כמו כתם סגול שהולך ודוהה.
רוב הפצעים מגיעים בתקופות, יכולות להיות תקופות בהן אין לי פצעים ותקופות בהן אני "פורח". רובם מופיעים על הרגליים (בין הברך לאגן) כאשר מידי פעם חומקים כמה לפנים, גב.
בימים האחרונים הופיעו לי כ-5 פצעים כאלה על הבטן.
רופאי עור שהייתי אצלם אמרו שזה פוליקוליטיס ואין מה לעשות עם זה.
לקחו פעם דוגמא מההפרשה הלבנה אך לא נמצא שם שום דבר חריג, פעם קיבלתי כדורים שלקחתי כחודש (לא זוכר את שמם) שלאחר מכן היתה לי הפוגה של חודש-חודשיים, אבל לא ידוע אם זו הפוגה בגלל הכדורים או הפוגה רגילה.
רציתי לדעת:
* היתכן כי הנ"ל פוליקוליטיס ?
* האם אכן אין מה לעשות וזה כרוני ?
* האם יש טיפול יותר טוב לנושא ?
* האם זה מצביע על מחלה מערכתית אחרת והאם עלולה להיות החרפה מסוכנת ?
* האם יתכן כי זה מאלרגיה למשהו ?
אני מבקש דעתכם ומענה לשאלות וכל עיצה והבהרה בנושא הזה
תודה מקרב לב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
פצעים
ד''ר סמדר שרייבר15/11/2007אבי שלום
לצערי הפורום מתמקד בטיפולים פוטודינמיים ונושאים קרובים.
אני מציעה שתפנה לפורום שעוסק בנושאים כללים בעור.
בקצרה, התיאור שלך יכול להתאים לפוליקוליטיס. אי אפשר לאבחן ברור בלי לבדוק.
אלרגיה יכולה לגרום ולחקות כל מחלה שהיא בדרכם מוזרות ולכן אי אפשר לשלול בלי להתיעץ עם רופא אלרגיה ולעשות תבחינים.
לא כדאי לך לדאוג, ברוב המקרים פצעונים לא קשורים למחלה מערכתית מסוכנת ואם היתה בעיה בטח רופאי העור שראו אותך היו שמים לב לסימנים מחשידים. ומלבד זה לא צינת בעיות בריאותיות אחרות או חולשה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קילוף עורחסוי13/11/2007
כיצד ניתן לקלף עור שהתייבש (כתמים חומים כאלו) כתוצאה משימוש בשעווה?
או לחילופין כיצד ניתן לגרום לו להתקלף בצורה עדינה.?
האם שימול בג'ל פניסטיל יועיל??
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
כתמים לאחר שעוה
ד''ר סמדר שרייבר13/11/2007שעוה עלולה לגרום לכויה וכתמים. כאשר הנזק שטחי הוא יעלם אחרי כחודש. לפעמים יש כתמים שנשארים חצי שנה או יותר. מומלץ לא לקלף את העור, אלא להשתמש בקרם לחות עדין, ולהמנע משיזוף המקום עד שהבעיה חולפת. מכיון שעורך רגיש לשעוה מצאי שיטות אחרות להסרת השיער.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהזה קרה לי כבר פעם
חסוי13/11/2007ולקח לי הרבה פחות מחודש עד שזה התקלף.. שבוע משהו כזה
חשבתי אולי יש משהו שאפשר לעשות מידית.
מה לגבי דבש (תרופות סבתא) יכול להועיל או שזה יזיק לעור ויגרה אותו יותר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
דבש לטיפול בפצעים
ד''ר סמדר שרייבר15/11/2007הטיפול בפצעים עם דבש היה מקובל בבתי חולים במאה שעברה כאשר לא היו אמצעים ותרופות יעילים יותר. יש מקרים שזה עוזר. לא ידוע לי שזה עוזר לפצעים לאחר שעוה, אבל אם הדבש לא חם אז בודאי לא יזיק.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רואקוטין ולייזראילנה13/11/2007
שלום
אני באמצע תהליך של הסרת שיער בלייזר באיזורים שונים בגוף. לאחרונה התחלתי לקחת רואקוטין בגלל פצעי בגרות בפנים ובחזה. האם עלי להפסיק לעת עתה את טיפולי הלייזר?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
רואקטון לא בזמן טיפול לייזר
ד''ר סמדר שרייבר13/11/2007עלייך לעשות הפסקה בטיפולי הסרת השיער עד 6 חודשים לאחר הפסקת רואקוטן! רואקוטן מגביר את רגישות העור ונטיתו להצטלקות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פילינג כימידנה12/11/2007
האם פילינג כימי בגיל עשרים פלוס, שנעשה בגלל צלקות אקנה, אינו יכול לפגוע במצב הפנים בעתיד. כלומר, האם ביצוע פילינג יחייב חזרה על הטיפול כל כמה שנים כדי לא לגרום לפנים להיות במצב פחות טוב ממה שהיו לפני טיפול הפילינג הראשון?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
פילינג כימי
ד''ר סמדר שרייבר12/11/2007פילינג כימי עמוק עושים לצלקות עמוקות במיוחד, שזה המצב שמצדיק את הסיכונים הכרוכים בו. אין שום חובה לחזור על הטיפול, אבל יש כאלו שחוזרים בגלל תוצאה שאינה מספקת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רואקוטן והקשר לצלקות אקנהדנה12/11/2007
האם הרואקוטן גורם באופן ישיר לצלקות האקנה או שמא אחרי שהפנים נרפאות נמצאים צלקות מפיצוצים של פצעים מהעבר, ובטעות קושרים בין הסימנים לשימוש בתרופה, שכן לפני כן לא הבחינו בהם בגלל הפצעים.
האם בגלל שהעור נוטה להיות רגיש יותר בעת שימוש ברואקוטן קילוף הפצעים טרם ייבושם הסופי משאיר צלקות יותר משאר שהיו נשארות ללא שימוש בתרופה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
רואקוטן וצלקות
ד''ר סמדר שרייבר12/11/2007דנה, בשאלותייך ציינת את כל האפשרויות וכולן נכונות.
לפעמים הצלקות מאקנה ישן ללא קשר לרואקוטן.
לפעמים השימוש ברואקוטן גורם להחמרה זמנית באקנה וזו סיבת הצלקות.
וגם העור יותר רגיש להצטלקות כש"מתעסקים" איתו בזמן רואקוטן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נמשים וטיפול פוטודינמירן09/11/2007
אני בן 25. יש לי נמשים על רוב הפנים.היום באופן טבעי הם נעשו הרבה יותר בהירים מאשר בעבר אך אני זוכר שבילדות ובתקופת הנעורים מאוד סבלתי מהם, ואני זוכר שהייתי אצל הרבה רופאי עור וכולם אמרו לי שבלתי אפשרי להסיר נמשים, אפשר רק להבהיר אותם במעט ע"י משחות מבהירות , אבל הם יווצרו שוב דיי מהר. ועכשיו אני קורא כאן בפורום על הטיפול הפוטודינמי - שבחיים לא שמעתי על דבר כזה .
עד כמה הטיפול באמת יעיל להסרת נמשים ?
האם הנמשים יחזרו לאחר מכן ?
האם יש בטיפול סיכונים מיוחדים ?
כמה שנים הטיפול הזה נמצא בשימוש?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
נמשים
ד''ר סמדר שרייבר09/11/2007טפול פוטודינמי לבעיות בעור בטיחותי ונמצא בשימוש כ20 שנה. הטיפול יעיל כנגד נמשים, משפר את מראה העור ומעניק לו גון יותר אחיד. במשך השנים נוספים נמשים חדשים ומתי שהוא תצטרך לטפל שוב. בין אם תחליט לטפל או לא מומלץ שימוש קבוע בקרם הגנה נגד שיזוף (מקדם 30 לפחות) לשיפור מראה ובריאות העור.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהנמשים - המשך
רן14/11/20071.כמה טיפולים בממוצע צריך על מנת להשיג הבהרה משמעותית של הנמשים ?
2. אני מבין שהטיפול בטיחותי, אבל האם קיימים בכל זאת סיכונים בו? על איזה סיכונים אני חותם ?(לצורך השוואה, בניתוח להסרת משקפיים לדוגמא אני חותם שהניתוח עלול לגרום לעיוורון).
3. אם הטיפול קיים 20 שנה מדוע הוא לא הוצע לי בעבר כאשר התייעצתי עם מספר לא מבוטל של רופאי עור (כולל רופא עור מאוד בכיר) - הפתרון הכי טוב שהוצע לי הייתה משחה מבהירה.
4. אני מניח שבגילי (25) אין שום בעיה, אבל לצורך ידיעה כללית: מדוע הגיל המינימלי לטיפול מסוג זה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
נמשים המשך
ד''ר סמדר שרייבר15/11/2007לרוב מספיק טיפול אחד (המקסימום הוא 3). הטיפול בטיחותי מאד, למרות שבכל התעסקות בעור ולא משנה באיזה שיטה עלולה במקרים חריגים להוצר צלקת, לאחר טיפול פוטודינמי לא ראיתי ולא קראתי בספרות על אף מקרה כזה. השיטה דורשת השקעה ומיומנות מיוחדת ולכן מספר הרופאים שעוסקים בה מצומצם. אני לא נוהגת לקבל ילדים לטיפול, משום שלאחר מריחת משחה עם החומר הפעיל מגיע שלב הארה כ20 דקות שהוא מעקצץ ולא נעים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נימים בצידי הנחירייםאורי08/11/2007
האם אפשר להעלים אדמומיות נימים באיזור זהבטיפול פוטודינאמי או רק בלייזר? עשיתי טיפול לייזר, הם נעלמו וחזרו לאחר כחודש. מה עצתך? תודה רבה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
נימים בצידי האף
ד''ר סמדר שרייבר09/11/2007נימים בצידי האף אפשר להעלים בטיפול פוטודינמי או בלייזר. יתכן שתצטרך מספר טיפולים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גילוחשני05/11/2007
ד"ר שלום
כשאני מגלחת את רגליי עם סכין גילוח רגיל/לעור רגיש - יום אחר כך יש לי גירוד עד כדי כך שאני פוצעת עצמי.
איך ניתן להתמודד?
תודה!!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
גילוח
ד''ר סמדר שרייבר06/11/2007בשאלתך מתאים שתפני לפורום שמטפל בבעיות עור כלליות. הפורום הזה מתמקד בטיפולים פוטודינמיים ותחומים קרובים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם טיפוסים רגישים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
