מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- עזרהה..שני07/03/2008
במשך כשנה האוזניים שלי נפוחות אם בלוטות סביב האוזן, האוזן חמה ומגרדת ובמקומות שיש בלוטות אם שיער אז השיער נושר...
בהתחלה זה היה בלוטות אם כתמים חומים עליהם כרגע הם בלי כתמים. ביקרתי אצל הרבה רופאי עור ולאף אחד אין תשובה אם יש אפשרות לעזור או להביא לי כיוון בהמשך הבדיקות אני ישמח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
מצב לא מאובחן
ד''ר סמדר שרייבר10/03/2008כאשר יש בעיה שרופאי העור לא מצליחים לאבחן אותה עדיין יש אפשרות לקחת דגימת עור קטנה בהרדמה מקומית (ביופסיה) ולשלוח לבדיקת מעבדה. תבררי על זה אצל רופא העור שלך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כתמים בפניםנדין06/03/2008
האם הטיפול הפוטודינמי מסיר כתמי גיל בפנים? האם הטיפול הזה מתאים לכתם שנוצר בגיל הילדות
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
טיפול פוטודינמי לכתמים
ד''ר סמדר שרייבר10/03/2008הטיפול הפוטודינמי מתאים לסוגים רבים של כתמים אבל לא לכתם שנוצר בגיל הילדות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פגמנטציהנטע05/03/2008
שלום רב,
לפני כמה שנים נוצרו לי נמשים באזור החזה בגלל החשיפה לשמש. אני מאוד מעוניינת להעלים אותם. האם יש משהו טוב שיכול לעזור לי? אני לא רוצה טיפולי לייזר ופילינגים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
נמשים
ד''ר סמדר שרייבר05/03/2008מכיון ששללת מראש את האפשרויות היעילות יותר לטיפול בנמשים נותרה לך רק האפשרות לקבל מרופא עור קרם הבהרה טוב ולהתמש בו. בהרבה מקרים תקבלי תוצאה טובה. כמובן אסורה חשיפה לשמש שרק תחמיר את המצב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שקיעת כולסטרולמיכל05/03/2008
שלום סמדר
מתחילת גיל ההתבגרות הופיעו מתחת לעיניי "בועות" בגודל זעיר מאד. בחלוף השנים הבועות התרבו ואפילו התפשטו לאיזור הפנים.
גם אמי וסבתי סובלות מאותה בעייה.
לאחר אבחון שבצעתי לפני מספר שנים, נאמר לי שאלו "בועות אוויר" או "בועות שומן" שעוברות בבאפן תורשתי והדרך להורידן היא באמצעות טיפול לייזר. עוד הוסבר לי כי הטיפול משאיר כתם שצבעו לבן וכמובן שאינו חד פעמי.
לאחרונה שמעתי כי בועות אלו נגרמות בעקבות שקיעת כולסטרול.
האם הדבר נכון?, האם יש טיפול שיכול למחוק בועות אלו ללא השארת כתם?, והאם עליי לחזור על נטיפול מספר פעמים?.
תודה
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
משקעי כולסטרול בעור- קסנטלזמות
ד''ר סמדר שרייבר05/03/2008אפשר לטפל בהן ע'י פילינג TCA או לייזר מיוחד. בהרבה מקרים צריך מספר טיפולים. צלקת תשאר תמיד וברוב המקרים היא נראית זניחה יחסית לנגע המקורי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פנים מאדימותדני04/03/2008
שלום רב,
אני בן 30 , בשנתיים האחרונות הפנים שלי מאדימות כמעט מכל מקרה, בעיקר התרגשות כשפונים אליי ושאני צריך לדבר ולפעמים סתם אחרי הליכה. יש לציין שסוג עבודתי דורש שיחות עם אנשים ומשום מה מכל הערה קטנה הפנים שלי מאדימות ביותר וזה גורם למבוכה של שני הצדדים. המצב הקיצוני הזה הוא רק בשנתיים האחרונות, לפני זה זה קרה לי רק במצבים קיצוניים ולא באופן יומיומי.
האם זה משהו בריאותי? אולי לחץ דם או משהו כזה. האם יש מה לעשות?
תודה רבה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
פנים מאדימות - רוזציאה
ד''ר סמדר שרייבר05/03/2008הסיבות רבות ואת חלקן תיארת. לחץ נפשי, אלכוהול, תבלינים חריפים, שינויי חום קור קיצוניים, חשיפה לשמש, הורמונים (בעיקר אצל נשים). כדאי להמנע מגורמים מחמירים אלו. אפשר לטפל בשיטה הפוטודינמית, או ע'י טיפולי מכשירי אור כגון ליזר או IPL.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לגבי צלקות מאקנהאיציק04/03/2008
היה לי אקנה חמור שהייתי צעיר וגם היום יוצא לי פצעון מידי פעם , לאחר האקנה נשארו צלקות
בפנים ואני מעוניין להיפטר מהן , יש איזושהי דרך להיפטר מהם? {שמעתי משהו על אור כחול - אשמח להסבר} ..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
צלקות אקנה
ד''ר סמדר שרייבר05/03/2008לצלקות טריות אדומות ובולטות אפשר לעזור עם טיפול פוטודינמי, טיפולי אור אחרים ועוד. לצלקות ישנות בנות מספר שנים זה כבר לא יעזור. במקרים כאלו רק שיוף העור או פילינג רפואי עמוק עם לייזר או חומר כימי יכולים לעזור.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כתמי הריוןגילה03/03/2008
שלום, יש לי כתמי פיגמנטציה על הפנים מתקופת ההריונות, האם יש אפשרות להסירת על ידי טיפול פוטודינמי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
כתמי הריון
ד''ר סמדר שרייבר03/03/2008כתמים הורמונליים הם מאד עקשניים ולא תמיד מגיבים לטיפול פוטודינמי. הייתי מנסה קודם קרם מבהיר מרופא עור.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זמן העלמות תופעות לוואי של קיורטןיוסי29/02/2008
אני מעוניין לדעת כמה זמן לוקח לתופעות הלוואי של תרופת הקיורטן נגד אקנה לעבור, או לפחות להשתפר בצורה משמעותית. אני מתכוון ליובש בעור הפנים ולרגישות העור לשמש. (אחרי טיפול של כ-6 וחצי חודשים, 40 מ"ג ביום).
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תופעות מקיורטן
ד''ר סמדר שרייבר02/03/2008קיורטן מתפנה לגמרי לא לפני 6 חודשים! ברור שכמותו בגוף ובמקביל תופעות הלואי יפחתו בהדרגה עוד קודם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לשמניהנונו29/02/2008
זבוב ירחיו עקץ את בני (בן 11 חודשים) היא כבר 5 חודשים או יוצר.הוא מקבל זריקות בעפולה. אני מרגישה שבכל פעם הוא מקבל זריקה העקיצה גדלה יותר (שטוחה יותר) אני לא מבינה למה. אני נורא מפחדת. אמרו לנו שלוקח זמן אבל למה היא נראית כל כך שטוחה וגדולה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
לשמניה
ד''ר סמדר שרייבר02/03/2008כנראה שמה שאמרו לך נכון והטפילים של לשמניה לא 'נבהלים' מזריקה אחת ולכן צריך להתמיד ולהמשיך. אני מקוה בשבילכם שהזריקות שהוא מקבל מתאימות לו כי יש מספר אנטיביוטיקות נגד הלשמניה ולא פשוט להתאים אותם. אולי תתיעצו עם מרכז למחלות זיהומיות נוסף למשל פרופ' שוורץ בת'ש. עפולה זה מרכז מצוין אבל עוד דעה לא תזיק. מרבית מקרי הלשמניה בארץ מוגבלים לעור ולא מתפשטים לאיברים פנימיים ואלו החדשות הטובות. למקרים שהמחלה ממוקדת רק בעור טיפול פוטודינמי שניתן באופן מקומי לפצע מצוין ומשמיד את הטפילים, אלא שהטיפול כואב ולכן אני לא מטפלת בילדים. חבל שהוא כ'כ צעיר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חתך עם תפרים..יניב...29/02/2008
רציתי לשאול אותך אם החתך שנותר לי במצח וכרגע אדום ומגורה ונמצא בתהליך ריפוי הוא לא עמוק בכלל וטיפ טיפה מוגבה האם זה יראה יותר טוב כשזה יתרפא..בתודה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
חתך בריפוי
ד''ר סמדר שרייבר02/03/2008אתה יכול להיות אופטימי כי במרבית המקרים כל התופעות שתארת נעלמות. סבלנות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כמוסות סבוקלםדנה27/02/2008
שלום ד"ר סמדר ותודה רבה על היחס..
התחלתי לקחת כמוסות לעור בריא של סבוקלם בשל בעיה של פצעים חוזרים לאחר טיפול בראקוטן..בנוסף החלפתי גלולות מהרמונט לבלרה כי נאמר לי שהן טובות לעור הפנים..השאלה שלי היא האם את מכירה כמוסות אלו והאם הן יעילות כיוון שהן נורא יקרות ואולי לא כדאי להשקיע כסף לחינם?והאם תוכלי להמליץ לי על סבון לפנים, קרם לחות טוב לפנים ומי פנים(התחלתי להשתמש רק לאחרונה במי פנים וקניתי של חברת roc), המליצו לי על סבון וקרם של ד"ר עור או חברת roc מה דעתך?
אודה לך אם תייעצי לי
בתודה מראש
דנה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
כמוסות?
ד''ר סמדר שרייבר28/02/2008לא מכירה את הכמוסות ולא ידוע לי כמה הן עוזרות. לגבי סבון אם עורך שמן עלייך לקחת סבון מיבש כגון נוטרוג'נה לאקנה או אחר. קרם לחות אינו מומלץ לאקנה, הוא מגביר ומפזר את הפצעים. אם עורך יבש עדיף שתסבני פחות ותחליפי לסבון דליל ועדין ולא תשימי קרם לחות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חתך עם תפרים...יניב...26/02/2008
בוצעה לי תפירת נילון מה זה התפירה הזו האם היא יכולה להעלם החתך קטן אבל אדום אני משתמש בקלו קוט כבר חודש מתי זה אמור להחלים ולא הכי להיראות....בתודה קובי???
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
צלקת
ד''ר סמדר שרייבר27/02/2008צלקת לא נרפאת ומשתפרת ביום אחד וזמן הריפוי שונה, באחד חודשיים ובאחר שנתיים. חודש זה זמן קצר ולכן ייש סיכוי טוב שבחודשים הקרובים הצלקת תיראה זניחה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פצעים תת-עוריים גדולים (לאישתי)יצחק מ.26/02/2008
שלום,
ככול הנראה מדובר בפרונקלים "שמתבשלים" בתוך שבועיים ואז יש צורך לדקור אותם במחט כדי להוציא את המוגלה, רק כך זה מסתיים.
התופעה נמשכת שנים ואישתי לקחה אנטיבוטיקה תקופה ארוכה וזה לא עזר, עברה בדיקה במרפאת העור בבלינסון ללא הועיל.
איך מתקדמים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
פצעים תת עוריים מזוהמים
ד''ר סמדר שרייבר27/02/2008יש מקרים של זיהומים חוזרים וכרוניים כמו זה שאתה מתאר. כפי שצריך עברתם בירור במרפאת עור אך ללא הועיל. לא תמיד יש פיתרון פלא ולפעמים קשה למצוא טיפול והבעיה מתמשכת. מכיון שאנטיביוטיקה שלקחה אשתך לא עזרה, כדאי גם לקחת תרבית מהמוגלה כדי להתאים את האנטיביוטיקה לפי החידק שצומח. כדאי לכם להתיעץ עם עוד רופאי עור, לפעמים למישהו אחר יש רעיון נוסף. יש מקרים שהזיהום קשור לצמיחה פנימה של השערה או לציסטה סביבה, ואז הסרת שיער לצמיתות (למשל עם לייזר) עשויה לעזור. לא בדקתי את אשתך ואין לי דרך לדעת מה המקרה המיוחד שלה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- משחה לפצעוניםדנה25/02/2008
שלום..מה דעתך על המשחה nero-medrol רופא העור רשם לי לפצעונים, האם היא משחה חזקה?..לא כ"כ הבנתי ממנו כיצד משתמשים אודה לך במידה ותבהירי לי נושא זה..
בתודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
נאו מדרול
ד''ר סמדר שרייבר27/02/2008נאומדרול הוא תכשיר מצוין לאקנה שמתאים לאנשים רבים. לפני השינה מנקים את העור ומורחים אותו מקומית על הפצעונים. אם את בבית (התכשיר צהוב) רצוי לחזור על זה גם בבוקר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול פוטודינאמי בירושליםבר25/02/2008
שלום רב,
אבקש לקבל המלצה לרופא עור או קוסמטיקאית המטפלים באקנה טיפול פוטודינאמי אשר ידועים כמומחים בתחום ונחלו הצלחה בטיפולים אלה בירושלים.
האם הטיפול עוזר להעלים או לטשטש כתמי אקנה אדומים שטוחים שנותרו לאחר ריפוי פצעי אקנה גדולים?
בנוסף, אשמח לדעת מהו טווח המחירים לטיפול בודד או סדרת טיפולים.
תודה רבה מראש!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
טיפול פוטודינמי בירושליים?
ד''ר סמדר שרייבר27/02/2008לא ידוע למי להפנות אותך בירושליים.
הטיפול מצוין לאקנה פעיל. זו התוצאה שרואים ראשונה. אחרי שעוצרים את הזיהומים החוזרים והעור לא מגורה בקביעות גם הצלקות נרפאות ומטשטשות בהמשך, תהליך שאורך מספר חודשים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבתור ירושלמית לדעתי אין בירושלים
דפנה03/03/2008טיפול כזה. בהדסה ישנו אבל לא לאקנה.
אבל רמלה לא כ"כ רחוקה...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם את/ה אלכוהוליסט/ית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
