מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- נקבוביות מורחבותמלכה10/02/2008
שלום,
יש לי נקבוביות מורחבות בעיקר בסנטר. האם סאונה לחה גורמת לכך? או שמוש יומי בתרחיץ גרגרים? אודה לך אם תכתבי לי איך לטפל.
מלכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
נקבוביות
ד''ר סמדר שרייבר10/02/2008נקבוביות רחבות נוצרות באיזורים שומניים של הפנים וגם לפעמים עם הגיל. הן קשורות לפעילות יתר והגדלה של בלוטות החלב, שכן אלו הפתחים של הבלוטות. אין קשר לסאונה. שימוש בתרחיץ גרגרים משפר במידה מסוימת את מראה הנקבוביות. כדאי להשתמש בסבון שמיבש את העור באיזור הנקבוביות, כגון נוטרוג'נה לעור שמן. אם יש 'ראשים שחורים' = קומדונים רצוי ניקוי קוסמטי עמוק. טיפול פוטודינמי מכוץ ומקטין את הנקבוביות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהסימה10/02/2008
יש לי אקנה ברמה בינונית. קניתי קרם נקודתי לשים על כל חצקון בלילה. אבל כעת אני רואה שהקרם דווקא גורם לחצ'קונים להיות בולטים יותר על רקע שאר העור בפנים.
שאלתי היא האם כדאי להשתמש בקרם נקודתי, או שפשוט בגלל הבעיה שציינתי, כדאי להשתמש בקרמים לכל הפנים כגון פילינג וקרם לחות?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
טיפול רפואי באקנה
ד''ר סמדר שרייבר10/02/2008יש מבחר תכשירים מצוינים לאקנה כגון רטביט נאומדרול זינדקלין קלירקס ורבים אחרים. יש להתאים אותם לסוג העור ומצב האקנה. חלקם מורחים על כל הפנים ואחרים רק על הפצעים. אם התרופה שקיבלת לא מתאימה תפני לרופא עור שיחליף אותה. אני לא ממליצה להשתמש בקרם לחות כי הוא עלול לחסום את הנקבוביות ולהגביר את האקנה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- המאנגיומה לילדה בת שנה וחצייעל07/02/2008
בתי בת השנה וחצי נולדה עם מאנגיומה בצבע אדום,שטוחה במצח,בחלק שבין הגבות.זה מאוד מפריע לי מבחינה אסטתית,האם יש מצב שזה יעבור לבד (כי בנתיים אני לא רואה שיפור מאז הלידה)או האם ניתן לטפל בזה באיזו שהיא דרך בגיל שלה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
המאנגיומה לילדה
ד''ר סמדר שרייבר10/02/2008רוב ההמאנגיומות בילדים נסוגות עד גיל 5. במקרים עקשים מזריקים סטרואידים כדי לזרז את הספיגה. לגבי אפשרות זו תתיעצי עם רופא/כירורג ילדים. לא ממהרים לניתוח אלא אם יש סכנה לאיבר סמוך כגון העין.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רואקוטן וספורטאבי07/02/2008
שלום אני לקחתי 40 מיליגרם רואקוטן והיתי חלש כללית.
עכשיו הרופאה הורידה לי ל20 מיליגרם עקב זה.
אני יכול להתאמן 3 פעמים בשבוע בחדר כושר עם 20 מיליגרם רואקוטן? וליטול תוספי תזונה כגון אבקת חלבון? תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
רואקוטן וספורט
ד''ר סמדר שרייבר10/02/2008לספורטאים לא מומלץ לקחת רואקוטן. קשה לי לענות לך על השאלה אם מותר לעשות כושר עכשיו תחת המינון הנמוך כי התגובה לרואקוטן היא אישית. הייתי ממליצה להתיעץ גם עם רופא המשפחה שעובר על בדיקות הדם שלך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יבלותחיים06/02/2008
שלום, יש לי יבלות על פרקי האצבעות, האם רפאה פוטודינמית טובה לבעיה זו?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
יבלות וירליות
ד''ר סמדר שרייבר07/02/2008היבלות שיש לך כנראה וירליות ולכן רפואה פוטודינמית מצוינת לטיפול בזה. אני מציעה שתקבע בדיקה מקדימה בטלפון שבראש האתר ונודא את התאמתך לטיפול.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהליאל03/02/2008
יש לי בעיה של מרפקים יבשים מאוד. אפשר לקבל המלצה לטיפול?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
יובש במרפקים
ד''ר סמדר שרייבר03/02/2008כדאי פעם אחת לבדוק אצל רופא עור שמדובר ביובש פשוט ולא חלילה במחלת עור כגון פסוריאזיס.
יש קרמים מצוינים ליובש כולל קלמוריד קסריאל U- לקטין ועוד. יש גם שמנים כגון חוחובה ואפילו שמן זית (2-3 טיפות). תנסה מה יותר נעים לך באופן אישי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פנים מאדימותמאיר31/01/2008
שלום אני אור ואני חייל בן 21 מזה 9 שנים יש לי בעייה של האדמה במצבי רוח שונים כגון: מתח , חום קיצוני, קור קיצוני , התרגשות ובזמן ביצוע פעילות ספורטיבית.
רציתי לדעת כמה דברים:
1. אם וכמה טיפולים אמורים לעזור לי להיפטר מהאדמומיות?
2. בכמה אחוז יהיה ניתן להפחית אותה?
3. האם האדמומיות עלולה לחזור בתוך פרק זמן מסויים עקב התחדשות נימי הדם בפנים?
4. האם המרפאה שלכם נמצאת באסף הרופא עצמו?
5. אני מאוד מודה לך על ההתיחסות והמענה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
פנים מאדימות
ד''ר סמדר שרייבר31/01/2008אדמומית בפנים ניתן להפחית ב1-3 טיפולים פוטודינמיים. ברוב המקרים מספיק טיפול אחד. המרפאה נמצאת באסף הרופא ותוכל להכנס לאתר לפי כתובת אינטרנט שבראש הפורום ולקרוא שם עוד חומר. אפשרות אחרת שתקבע בדיקה אצלנו דרך הטלפון למעלה (ללא תשלום) ותקבל הסבר בהתאם למצבך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כתם על השפהשיר30/01/2008
שלום, יש לי כתם שחור על השפה, האם טיפול פוטודינמי יכול להיות תחליף לניתוח? הכתם הוא או נקודת חן או צלקת מאבעבועות רוח,
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תשובה
ד''ר סמדר שרייבר31/01/2008טיפול פוטודינמי אינו מתאים לבעיה שאת מתארת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כתמי לידהjjjj29/01/2008
האםזה אפשרי הסרת פיגמנטציה כתוצאה מחוסר מולנטולין מה שגורם לעור להיראות לבן ולהצמיח עליו שיערות לבנות.?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
ויטיליגו
ד''ר סמדר שרייבר31/01/2008בספק עם אפשר לעזור ל ויטיליגו או בהרת של העור מלידה , ודאי שטיפול פוטודינמי לא מתאים לזה.
בויטיליגו יש אנזים שחסר והיום נותנים אותו במשחה ומשלימים את הטיפול עם מכשיר מתאים. הטיפול הזה לא קים בארץ, ובכל מקרה מדובר בטיפול מתמשך ולא חד פעמי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חתך באזור המצח..יניב...27/01/2008
שלום לך..
נחתכתי מזכוכית באזור המצח עשו לי ארבע תפרים החתך קרה לפני חודשיםבערך עדיין המקום אדום ומגורה ולפעמים מגרד
אחרי שבוע ההיתי צריך להוריד את התפרים
כרגע יש לי פינ"ס כזה לא יפה התחלתי להשתמש בקלוקוט..
אני משתוקק כבר שזה יחלים....
אני חושב על ניתוח קוסמטי אולי אם זה אפשרי..???
מה את ממליצה ..? אודה לך מאוד קובי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
ריפוי פצע
ד''ר סמדר שרייבר31/01/2008טוב שהתחלת להשתמש בקלוקוט ואני ממליצה שתמשיך עם זה לפחות חודשיים. להמנע משיזוף הפצע 6 חודשים.
עם הזמן הצלקת תתושטש.
לא מומלץ לנתח, זה עלול להחמיר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחתך במצח..
יניב...06/02/2008תודה רבה לך על התשובה והיחס אני מקווה שבסוף זה יחלים כי אני לא רגוע ומודאג...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה בקשר לרוקאטןאוהד26/01/2008
שלום, אני בן 15 ואני לוקח כבר כמעט 10 ימים כדורים
ולא יוצא לי הפצעים
ויצא לי פצעון גדול באיבר המין
מישו יכול להסביר לי על זה
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תשובה פצעון
ד''ר סמדר שרייבר31/01/2008לא בטוח שהפצע קשור לרואקוטן. מומלץ להבדק ולקבל טיפול בהקדם אצל רופא עור.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רוקאטןרעות26/01/2008
שלום ,
מפרסמים כמעט בכל מקום כמה רוקאטן זה כדור מסוכן עם תופעות לוואי מטרידות ,האם זה באמת נכון ?
אני סובלת שנים רבות מאקנה ברמה בינונית , בשנה האחרונה עברתי טיפולים והתחלתי לקחת גלולות ששיפרו את עור הפנים ,
ועכשיו יוצאים לי פצעים אבל בתדירות נמוכה מאוד (לא מוגלתיים, כמו עקיצות קטנות אדומות ) זה מפריע לי ממש .
האם הרופא יכול לתת לי רוקאטן?
אני ממש מפחדת מהתרופה הזאת ..., וסובלת משיעור יתר ככה שלא להסיר שיער תקופה ארוכה (כפי שמתבקש בזמן לקיחת התרופה ) מלחיץ אותי ממש ...
מה אני יכולה לעשות האם יש משהו אחר שיכול לעזור לאקנה חוץ מרוקאטן?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
רואקוטן
ד''ר סמדר שרייבר31/01/2008לרואקוטן עלולות להיות תופעות לואי כמו פגיעה בתפקודי כבד, הפרעה בריכוז, יובש בריריות, דימום ממערכת העיכול ועוד.
יש לך אפשרות לבצע טיפול פוטודינמי לאקנה. פרטים נוספים על הטיפול תוכלי לקרוא באתר של הטיפולים הפוטודינמיים במרכז רפואי אסף הרופא שכתוב בכותרת של פורום זה. יש שם מאמרים ותמונות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהאיציק23/01/2008
הייתי רוצה לדעת אם גילוח שיער הערווה אצל הגבר מזיק או לא מומלץ לעור , ומה הסיבות.
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
גילוח
ד''ר סמדר שרייבר24/01/2008כמו בשאר האיזורים בגוף לרוב אין בעיה לגלח. במקרים מסוימים העור רגיש, נפצע, ויש פצעונים ואז מומלץ להמנע מגילוח.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהאריק21/01/2008
פיטריות. מידי כמה חודשים הן חוזרות להשתכן בין אצבעות הרגליים,
ועכשיו גם בכף הרגל.
מה עושים?
האם יש תרופות טבעיות לענין?
האם שמן עץ התה פותר את הבעייה?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
פיטריות
ד''ר סמדר שרייבר22/01/2008בנוסף לטיפולים רפואיים מקובלים יש גם טיפולים טבעיים שלפי העדויות עוזרים בחלק מהמקרים. יש תמציות צמחים למריחה אבל לא זכור לי אם בין האפשרויות שמן עץ התה. בנוסף יש טיפול בו מוסיפים לתזונה ג'ל אלו-וורה (למשל FOREVER LIVING PRODUCTS). תוכל להכנס לאתרים העוסקים בטיפולים כאלו לקבל יותר מידע.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלוםנועם20/01/2008
שמי נועם ואני בת 19 וחצי.
מכיתה ה'-לפני 8-9 שנים היה לי אקנה. בין כיתה ה' לח' עברתי קצת טיפולים קוסמטיים אצל אותה קוסמטיקאית, אבל רק פעם בכמה חודשים.. לא במינונים גבוהים בכלל.
בכיתה י' מצבי החמיר והיה לי אקנה על כל המצח והסנטר...והמון שחורים. אבל אף פעם לא היו לי פצעים על הלחיים או על הרקות.
החלטתי בכיתה י' להשתמש ברואקוטן, הלכתי לרופאת עור שאישרה שעליי לקחת רואקטן. לקחתי את התרופה רק במשך חודש אחד- לא יכולתי לסבול את היובש בשפתיים ובעור ואת העובדה שמעור הפנים שלי רק יוצאים יותר פצעים(אומרים שככה זה בהתחלה, שהעור מנקה הכל). וגם כל ההפחדות על התרופה הנוראית ועל הכבד ועל כמה זה לא בריא.
תוך כדי הטיפול קרה נס לא יאמן- נוצרו לי פצעים בלחיים, כתמים, שהופכים לצלקות מיום ליום. מין כתמים שעדיין יוצאים מהם פצעים לפעמים, ולפעמים הם מאוד אדומים ולפעמים פחות.
המצב רק מחמיר מיום ליום.
עברו מכיתה י' 4 שנים בערך והמצב של הכתמים האלו מחמיר, למרות שכבר אין לי המון פצעים רגילים..
ידוע לי ואני מאמינה שיש קשר הדוק בין מצבי הנפשי הלחוץ לבין העור, וגם התזונה, ובכל זאת הייתי שמחה למצוא איזשהו פתרון.
שכחתי לציין שניסיתי גם חודשיים אצל הומאופת לפני שלקחתי רואקוטן. וכשלפני כמה חודשים הלכתי לאותה רופאה שנתנה לי את המרשם של הרואקוטן, היא טענה שלא מתאים לי בכלל רואקוטן ושהפצעים שלי (???מה עם הצלקות?)הם הורמונליים. היא המליצה לי לקחת גלולות(שזה בריא בדיוק כמו רואקוטן)וכשעשיתי בדיקות דם , הרופא נשים אמר לי שאין לי שום בעיות הורמונליות ושהכל לפי הנורמה.
שמעתי על כל מיני טיפולים חיצוניים ...כמו אולטרה כחולה.
הייתי מאוד רוצה, אם תוכלי בבקשה להפנות אותי למקומות של מומחים שיכולים לתת לי פתרונות. למכונים שהם אמינים לרפואת עור.
כיום הפצעים העיקריים שלי הם באזור הסנטר ובתחילת הצוואר, פצעים שלוקח להם המון זמן להיעלם, כמו מין גולות קטנות.
אשמח מאוד אם תייעצי לי על מרפאות או רופאים שהם אמינים בעיניך...אם אפשר באזור הצפון-מה טוב...
בתודה מראש
נועם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
אקנה טורדני
ד''ר סמדר שרייבר22/01/2008שלום נועם
למרות שהרבה רופאים יגידו שאין קשר מנסיוני ועדויות של מטופלים וגם עבודת מחקר שפורסמה על מוצרי חלב יש מאכלים שכדאי לבדוק אם לך באופן אישי גורמים החמרה באקנה. אם כן עדיף לך להמנע מהם:
חלב ומוצריו- פרות מוזרקות הורמונים ואנחנו מקבלים אותם במזון. אם את אוהבת מוצרים אלו עדיף להשתמש בעיזים וכבשים שאינן מקבלות הורמונים.
שוקולד ומוצריו- גלידה, עוגה, וכו'
אוכל שמן מאד כגון ג'חנון ובורקס.
פיצוחים כולל אגוזים גרעינים וכל השאר.
יופי שהבדיקות ההורמונליות שלך תקינות, חשוב לדעת.
האם אולטרא סאונד שחלות גם תקין? כדאי לשלול שחלות פוליציסטיות שקשורות באקנה.
כדאי לך לקרוא קצת יותר על הטיפולים הפוטודינמיים שאני מבצעת באסף הרופא לאקנה. תוכלי להכנס לאתר שרשום בראש הפורום ושם יש מאמר בנושא ותמונות. תוכלי להגיע לבדיקת התאמה (ללא תשלום) דרך הטלפון שלמעלה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם רומנטיים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
