האם ניתן לשלב בורטיזולאם וקלונאזפאם

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • האם ניתן לשלב בורטיזולאם וקלונאזפאם
    נ'
    30/08/2012

    אני בת 33, בסה"כ בריאה למדי. לפני קצת יותר משנה אובחנה אצלי אינסומניה על רקע מתח נפשי ומאז אני נוטלת בורטיזולאם - 0.25 מ"ג. עד לפני כשבועיים הייתי נוטלת כדור בערך שלוש פעמים בשבוע (ואף פעם לא כדור שלם, בד"כ חצי או אפילו רבע כדור), זה היה עובד מצוין וגם לא הרגשתי שום תופעות לואי.
    לפני קצת יותר משבועיים התחילו לי "קפיצות שרירים": מייד כשאני נרדמת קופצים לי שרירים כמו זרם או רפלקס בכל מיני איברים בגוף - בידיים, רגליים, פנים ואפילו רפלקס של בליעה, כל עווית כזו מעירה אותי ואז מצאתי את עצמי נרדמת ומתעוררת במשך שעות. מאז אני לוקחת כמעט כל לילה כדור שלם ולפעמים גם מחזקי שינה טבעיים, ורק אז אני נרדמת... הבעיה היא שאני נוטה להתעורר פעמים רבות במהלך הלילה ואז הרפלקסים הללו חוזרים (ואני לא רוצה לקחת יותר מכדור אחד בלילה).
    לפי מה שהבנתי התופעה מוכרת ונקראת hypnic jerks ומטפלים בה בעיקר בקלונאזפאם. אני נמצאת בחו"ל והצלחתי להשיג מרשם לתרופה אך אני רוצה לדעת:
    האם ניתן ליטול ברוטיזולאם וקלונאזפם בו זמנית? האם זה מסוכן או עלול להשפיע על היעילות של התרופות? האם אתה ממליץ להפסיק עם הבורטיזולאם ואז לקחת קלונאזפם?
    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם ניתן לשלב בורטיזולאם וקלונאזפאם - תגובה

    פרופ' יהודה פינקלשטין
    30/08/2012

    שלום רב,
    לא הייתי עוסק בטיפול לפני האבחנה. מן הראוי שתעברי בדיקת שינה.
    בברכה
    פרופ' יהודה פינקלשטין

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו