האם DSPS מוכר ע"י ביטוח לאומי

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • האם DSPS מוכר ע"י ביטוח לאומי
    יוני
    03/09/2012

    חברי פורום יקרים,

    מזה זמן רב אני מאובחן כסובל מתסמונת דחיית פאזה של השעון הביולוגי (DSPS) ומטופל באמצעות מלטונין בלילה וחשיפה מבוקרת לאור בבוקר.

    יש לי קושי רב במציאת עבודה שתהלום את כישוריי. אני בוגר לימודי מדעי המחשב, אך לאחר ראיונות עבודה רבים, בהם אני מודה שאני לא מסוגל לעבוד לפני 12 בבוקר, אני לא מוצא אף חברת הייטק שתיקח אותי לעבוד ואני כבר מיואש.

    זומנתי לועדה לבדיקת כושר עבודה של לשכת התעסוקה.
    אני מתלבט האם לתבוע קצבת נכות מהביטוח הלאומי (זה גם יכול לשפר את סיכויי לקבל קצבת אבטלה). מצד אחד, אני לא רוצה להיות נטל כלכלי על החברה, ומצד שני אני חייב הכנסה כלשהי.

    האם התמודדתם עם מצב דומה ואם כן איך?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם DSPS מוכר ע"י ביטוח לאומי - תגובה

    פרופ' יהודה פינקלשטין
    04/09/2012

    שלום רב,
    בספר התקנות אין סעיף ספציפי. במקרים כאלו משמש "סעיף תואם". תביעה לביטוח לאומי נכון להגיש בצרוף חוות דעת של מומחה אשר ימליץ על הסעיף התואם ודרגת הנכות המתאימה.
    בברכה
    פרופ' יהודה פינקלשטין

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם מישהו התמודד עם קושי דומה?

    יוני
    05/09/2012

    ההודעה מיועדת יותר לחברי הפורום ופחות לדוקטור הנכבד.
    תודה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • DSPS והיי טק

    איתי
    31/03/2013

    היי יוני

    אני גם סובל מתסמונת השעון הדחוי ועובד כמה שנים בהיי טק. באופן כללי זו תעשייה סובלנית לשעות עבודה גמישות, ואני עצמי מגיע לעבודה באיזור 12:00 וצפונה. התרבות בסטארט אפים רבים היא להגיע באיזור 11:00. יוצאת דופן היא הקבלה לעבודה הראשונה שבה עוד אין לך הוכחות לכישורייך המקצועיים (אלא אם הממוצע שלך בשמיים) ואז הבקשה להגיע מאוחר יכולה להרתיע מעסיקים מסוימים. ככה שבתחום ההי טק בהחלט יש לך אופק חיובי לעבודה בשעות מתאימות, אבל יש משוכה ראשונית שצריך לעבור.

    אם אתה יכול בעזרת מלטונין לסחוב תקופה של כמה חודשים עם קימה מוקדמת אז תציע להם שתגיע ב- 10:30 (ללא פירוט על התסמונת) ותעבור לגור קרוב לעבודה. בנוסף יש חברות היי טק רבות (במיוחד קטנות) שמקובל בהן לעבוד מהבית, אם כי בעבודה הראשונה זה טיפה בעייתי כי רוצים שתלמד מאחרים.

    כמו כן תזכור שיש בוגרי מדמ"ח שלא מוצאים עבודה גם ללא DSPS. כלומר ייתכן שיש סיבות אחרות לכך שעדיין לא מצאת עבודה (לחץ בראיון, חוסר ידע וכו') וגם בזה לרוב ניתן לטפל.

    בהצלחה,
    איתי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו