דראליזציה

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • דראליזציה
    דור
    05/09/2012

    שלום. יש לי שאלה. לפני 5 שנים, כאשר הייתי בן 18, עקב התקף חרדה, התחלתי לסבול מהפרעת דה ראליזציה (הפרעה ניתוק דיסוציאטיבית), עם הרבה אמונה וכח רצון המשכתי לתפקד בחיים ולאט לאט בערך לאחר שנה-שנה וחצי דברים הסתדרו וחיי חזרו למצב נורמלי. לאחרונה, אחרי הלחץ של תקופת המבחנים באוניברסיטה, הכל חזר. ניסיתי לשבת עם עצמי ועם ויקיפדיה ולנסות להבין מה יכולות להיות הסיבות לכך. טראומה רצינית לא זכור לי שעברתי, התעללות מינית גם כן, אך גורם אפשרי אחד מאוד התאים לי. בעיות השינה שלי. אני בעצם אף פעם לא ראיתי בהם בעיות. אני אוהב את הלילה. אני לא הולך לישון לפני 2-3 בבוקר גם בתקופות הלימודים, ולעיתים לא ישן בכלל. אני למדתי לתפקד על שעתיים שינה בלילה באופן מיטבי. הוצאתי ציונים מדהימים במבחנים בלי לישון בכלל בלילה. למעשה את רוב השנה האקדמית האחרונה עשיתי כמעט ללא שינה. סופי שבוע הספיקו לי להשלים את החסר. האם התופעה מוכרת לך? יש לציין שעכשיו אני בחופשה, שעות השינה שלי הפוכים לגמרי ואני נרדם ב5 בבוקר וקם ב2 בצהריים, אך גם עם שעות שינה מספקות (9 שעות) אני חווה דה ראליזציה קשה ומשתקת. אשמח לכל עזרה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דראליזציה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דראליזציה - תגובה

    ד''ר ירון חביב
    05/09/2012

    אין ספק שבעייתך מורכבת
    1. יש צורך בטיפול פסיכולוגי/פסיכיאטרי רציני על מנת להתמודד בצורה מיטבית עם הבעיה
    2. לגבי הנושא של השינה - היכולת להשלים שעות שינה בסופי שבוע ולתפקד היטב מוטלת בספק\ כדאי לארגן שעות שינה מסודרות בשעות הלילה - ללכת לשון בשעב קבועה ולקום בשעה קבוע (ניתן להעזר בהתחלה במלטונין)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו