חולשה ועייפות

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • חולשה ועייפות
    אבי
    15/03/2008

    שלום

    אני סובל כבר (לדעתי) זמן רב מתופעות של חולשה (בעיקר בגפיים התחתונות, מהברך ומטה) ובגפיים עליונות, מתלווה לכך תחושה של עיניים עייפות הנוטות להיעצם, פיהוק מידי פעם ודמעת.
    מידי פעם מתלווה לכך תחושה של כאילו ניתוק, כאילו אני עומד לאבד שליטה (לא ליפול פיזית כמו להרגיש שמשהו שואב את כל כוחותי ממני -) לאחר תחושה כזו מתחיל שיעול שנמשך מספר דקות.

    אם אני לא מבצע כל פעולה וסתם יושב על הספה אני בקלות יכול להירדם.

    התופעות יכולות להופיע במחזוריות מידי כמה ימים או בתדירות של אחת ליום-יומיים.
    יכול להתרחש גם לאחר הקימה בבוקר וגם במהלך היום והערב, התופעה יכולה לקרות ולהמשך כשעה-שעתיים ואח"כ ההרגשה משתפרת ומשתנה.

    שמתי לב כי לפעמים (כשאני מרגיש קצת חולשה ) אני נוטה לנטות בישיבה לצד אחד (במודע כמובן) או לשבת מאוד נמוך ישבן בקצה הכסא/ספה וגב קמור שגם הוא על המושב - כאילו לפני גלישה מטה מהכסא)

    רופא המשפחה אמר (עפ"י תוצאות הבדיקות) כי אין מה לעשות עם זה ועלי לעשות הרבה ספורט.
    בדיקות שיגרתיות שאני מבצע אחת לחצי שנה-שנה יוצאות בסדר. (ספירה, ביוכימיה, בלוטת תריס, B12, חומצה פולית) - B12 בתוך התחום אך בגבול התחתון.
    הייתי ביעוץ נוירולוגי לפני כשנה+ בגלל תחושות מידי פעם של מאין קפיצות פתאומיות, כאילו מישהו מפחיד אותי ואני קופץ לשניה, ותחושות אחת לכמה ימים של מעין ניתוק, כאילו אני מתנתק מממה שקורה סביבי לאלפית שניה (אני ממשיך להיות ער לקורה איתי ואף מודע לאלפית השניה הזו כאילו אני מנותק).

    * האם כל הסממנים שפרטתי קשורים אחד לשני ? כולל השיעול ?
    * האם הנושא הוא נוירולוגי טהור ומה בה בחשבון ?
    * האם יש לשלול גם מחלות קשות והאם יש כאלה שגורמות לתסמינים כאלה ?
    * האם יתכן כי כל הנ"ל הוא תוצאה של שינה לא טובה, דכאון וחרדה בלבד ?
    * מה עלי לעשות פרט לבדיקות הכלליות שביצעתי ואילו עוד בדיקות יש לבצע לפני קביעה כי מדובר באיכות שינה ירודה/דכאון בלבד ?
    * האם התופעות יכולות להצביע על משהו רציני ומסוכן ?

    אני מבקש יעוץ ככל שניתן בערוץ זה של הפורום כדי לקבל כיוון, אני די מיואש מהעניין ואף חושש מאוד ממנו, בנוסף בזמן האחרון אני מהרר הרבה על מהות החיים ומה קורה לאנשים שפתאום עוזבים את העולם.

    אגב, בן 40, לא מעשן, לא שותה, לא שמן.

    תודה על הכל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חולשה ועייפות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר דליה שכטר-עמיר
    16/03/2008

    לא פרטת איזה בירור נוירולוגי עברתי ומה היו המסקנות.
    הכיוון - נוירולוגי לדעתי.
    אם הבירור הקודם לא העלה דבר אני מציעה לפנות לבירור חוזר, אולי במסגרת אחרת (מרפאת חוץ בבי"ח).
    אתה מציין דיכאון - האם אתה מטופל?

    בברכה,
    ד"ר דליה שכטר-עמיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובות לרופאה

    אבי
    16/03/2008

    אז ככה

    פניתי לפני כשנתיים וחצי לנוירולוגית לבירור התופעה של "קפיצות" ריגעיות כאילו שמישהו מבהיל אותי לשניה. הבירור כלל בדיקה נוירולוגית גופנית ("עצבי ראש תקינים, דיבור תקין, ללא עדות לליקוי מוטורי, תחושתי או במבחני המוחון, הליכה תקינה"), אח"כ בוצעה גם בדיקת EEG בעירות שבסיכומה היתה תקינה ("תרשים בוצע בעירות, פעילות רקע סדירה וסימטרית, באזורים קדמיים נרשמה פעילות נמוכת מתח, באזורים אחוריים נרשמה פעילות בתדר 9 הרץ סדיר הנחסמת בפקיחת עיניים, פעילות פרוקסיסמלית - אין, בתגובה לגירוי אור ונישום יתר נרשמה אותה פעילות, מידי פעם תנועת רגל ימין ללא ביטוי ב-EEG").

    לסיכום הנוירולוגית רשמה - קרוב לוודאי תנועות Myoclonic Like קשורים לחוסר בויטמין B12 וחומצה פולית.

    לא ציינתי דכאון אלא אם מדברי ניתן לאבחן כזה - בכל מקרה אינני מטופל בשום תרופה.

    * מה מסקנתך לאור ההבהרות האלה ?
    * האם יש מקום לבירור במעבדת שינה ? (מס' רופאים המליצו לי על כך).
    * האם ניתן בכלל להסתמך על בדיקת ה- EEG ? כי הבנתי שלרוב אפשר יהיה לראות בה משהו רק אם היא מתבצעת בזמן התופעה שעליה מתלוננים, אחרת היא לא תראה כלום.
    * מה כיוון הנוירולוגי שבה בחשבון ?

    תודה על כל הכוונה ויעוץ

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר דליה שכטר-עמיר
    17/03/2008

    הבירור אינו מלא. לא בוצע EEG בשינה לאחר חסך שינה במשך 24 שעות (וזו לא בדיקת שינה במכון שינה!!).
    הטוב ביותר - לבקש הפנייה לבירור במרפאת אפילפסיה ייעודית (במרכז יש בתל השומר ובאיכילוב) כדי לברר כיוון של אפילפסיה מסוג מסויים.

    בברכה,
    ד"ר דליה שכטר-עמיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ושאלות הבהרה אחרונות

    אבי
    17/03/2008

    - כיצד מתבצעת בדיקת ה-EEG בחסך שינה של 24 שעות ? האם לא ישנים 24 שעות ורק לאחר מכן מגיעים למרפאה לביצוע ה- EEG או שכל התהליך מבוצע ברפאה ז"א אשפוז או שהייה של מעל 24 שעות במרפאה ?

    - האם יש מרפאת אפילפסיה, באזור הצפון ? אני חיפאי !

    - האם Micolonic כוונתו לתופעה אפילפטית ?

    - האם לפי הסימנים זה מרמז על תופעה אפילפטית ? האם יכולה להחמיר ? והאם יש טיפול יעיל כנגד זה ?

    תודה שוב על הכל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר דליה שכטר-עמיר
    17/03/2008

    מדובר ברישום EEG שמבוצע לאחר שאתה לא ישן 24 שעות. ללא אישפוז.
    ברמב"ם יש מרפאת אפילפסיה.
    לעיתים מיוקלוניות הן ביטוי לאפילפסיה מסוג מסויים.
    השלם את הבירור ואת כל המידע הרלבנטי תקבל בהמשך מהנוירולוג.

    אחרי הכל, אנחנו פורום שינה.......

    בברכה,

    ד"ר דליה שכטר-עמיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו