מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שלפוחית רגיזה ובעיות שינהיעל05/10/2008
שלום אני מאובחנת עם תסמונת התשישות הכרונית אך האמת היא שאני לא בטוחה שהאבחנה נכונה,ולכן רציתי להתייעץ איתכם. אני מהצבא סובלת מתשישות וחולשה חזקות, ויש ימים שמאוד קשה לי לתפקד. אני כל הזמן מפהקת, ויש לי גם רגישות לאורות חזקים. אובחנתי עם המחלה לפני חודשיים אחרי שעשיתי המון בדיקות והכל יצא בסדר. רופאת המשפחה אמרה שזאת מחלה קלה ושאפשר לחיות איתה טוב... רק שהבעיה היא שיש ימים שאני בקושי יכולה לקום מהמיטה, וכל הזמן אומרים לי שאני נראית עייפה ולא מאופסת. הכל נשלל, ואינה נמצאת בדיכאון או חרדה. אני לא בטוחה שיש לי את המחלה בגלל שדי סמוך לתחילת התסמינים של החולשה והעייפות, החלה אצלי שלפוחית רגיזה. פעם יכלתי לישון לילה שלם בלי בעיה, ומאז אין לילה שבו אני לא קמה כל שעתיים וחצי או שלוש לשרותים. אחר כך קשה לי להרדם, ואני מאמינה שהשינה שלי מאוד נפגעת. בעקבות כך הגדלתי את שעות השינה מעט, כדי להצליח ולישון 8- 9 שעות, למרות שזה לא ברצף. קראתי שכדי לאבחן את המחלה(CFS) צריך קודם לשלול את כל הדברים האחרים, ואצלי שללו הכל, אבל נראה לי שיש לי בעיית שינה.(לא ניבדקתי במעבדת שינה) האם הבעיה שיש לי כן מהווה בעיה שבגללה עדיין לא מאבחנים את תסמונת התשישות הכרונית? מה שהזוי זה ששלפוחית רגיזה זה תסמין של CFS לפי מה שקראתי, ובעצם אני שואלת את עצמי מה קדם למה קודם... ואם זה הביצה או התרנגולת. אגב, אני לוקחת בשביל השלפוחית כמה תרופות, וניסיתי כבר הרבה טיפולים טיבעיים. כלום לא ממש עוזר, והמצב של קימה לשרותים בלילה כל שעתיים וחצי זה עם התרופות והטיפולים.(אני כמובן מקפידה לא לשתות כמה שעות לפני השינה) אשמח לשמוע חות דעת, ובעצם לקבל תשובה לשאלה: האם במצב של קימה כל שעתיים וחצי ואחר כך ניסיון להרדם שלוקח כמה דקות וחוזר חלילה, מצב זה יכול לגרום לתשישות עייפות וחולשה שמורידים את האדם לתפקוד של 50 אחוז ממה שפעם היה מסוגל? שנה טובה לכולם
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התשובות מוכלות בשאלותיך
ד''ר מיכל לוסטיג06/10/2008אכן, כחלק מבירור עייפות אין ספק שיש לבצע בדיקת שינה מלאה.
שנית התעוררויות מרובות בלילה מכל סיבה אחרת הנן סיבה מספיק טובה לתחושת עייפות במהלך היום.
האם נוסו טיפולים התנהגותיים ותרופתיים קונבציונלים לשלפוחית הרגיזה?
כמובן שעליך להגיע לבדיקת שינה. שתכמת הן את ההתעוררויות, הן תבדוק את מבנה השינה והן תשלול או תחייב קיומה של הפרעת שינה שעלולוה להביא לעייפות במהלך היום.
שנה טובה
ד"ר מיכל לוסטיג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם את/ה אלכוהוליסט/ית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

