מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- תקופות של סיוטים וחוסר מנוחהלילך20/11/2008
שלום, יש לי תקופות של כמה ימים רצופים של סיוטים וחוסר מנוחה בלילה, התקופות האלה הם בדרך כלל פעמים בחודש במשך כ5 ימים. אני קמה מאוד מאוד עייפה אחרי מאמצים רבים להתעורר. אני מרגישה שכאשר השעון מעורר מצלצל, עוד לא הצלחתי בכלל לנוח ואני באמצע חלום. תמיד קשה לי להתעורר, אבל בתקופות של הסיוטים, אני מרגישה שרק נרדמתי שהשעון מצלצל, ושאני נמצאת בחלק העמוק של השינה. קשה לי מאוד לתפקד בצורה כזו, אני חיה עייפה... אשמח לקבל תגובה. תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ללילך
ד''ר מיכל לוסטיג20/11/2008האם הימים האלה במהלך החודש קשורים לזמן הביוץ או זמן המחזור?תקופות אלה במהלך החודש לעיתים מלוות במתח, חוסר מנוחה אי שקט. .
האם את נוטלת תרופות כלשהן?
האם קשור למצבים לוחצים בחיי היומיום?
אני שואלת שאלות אלה על מנת שתבחני את עצמך ובהתאם לכך ניתן יהיה להתקדם.
בברכה
ד"ר מיכל לוסטיג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלד''ר מיכל לוסטיג
לילך20/11/2008קודם כל תודה רבה שענית לי כל כך מהר. כן, בדרך כלל אני מרגישה הרבה מאוד קשר בין הפרעות השינה שלי למחזור. הכי קשה לי לפני המחזור. הייתי יכולה בתקופה הזו לישון במשך שבועיים אם לא הייתי מכריחה את עצמי לקום. אני לוקחת סיפרמיל 20 מ"ג כבר שלוש שנים, היו לי תקופות של דיכאון אחרי שהתגרשתי והייתי צריכה גם לקחת את התרופה, וגם טיפול של פסיכוטרפיה. אני מרגישה שאף אחד לא מבין עד כמה עניין השינה אצלי כל כך חשוב, הרופאים תמיד התייחסו אליי כאל מקרה "קל" יחסית למטופלים אחרים, ולא נתנו לעניין השינה שום חשיבות. רק נתנו לי מרשם של לוריבן, שחוץ מלהרדים אותי יממה לא שיפר כלום ואז הפסקתי. אני גם נורא סובלת מבחינה נפשית לפני המחזור, החיים שלי הופכים לכמעט בלתי נסבלים, ואפילו שאני מודעת לזה ומנסה להיות יותר חזקה מההורמונים, בדרך כלל מוצאת את עצמי נלחמת נגד תחנות רוח... בקשר לשינה, האם יש לך הצעה בשביל שאוכל לשפר אותה ולקבל מנוחה אמיתית בלי להתעורר כל פעם באמצע החלום?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלילך
ד''ר מיכל לוסטיג24/11/2008עכשיו את פורשת את הדברים.
הכי פשוט לאמר זה שיש לך תסמונת קדם וסתית שמביאה גם להפרעות שינה.
וזה נכון
אבל אני חושבת שבמובן הנרחב יותר אז זקוקה למנוחה.
אז ניתן לשקול החלפת הציפראמיל ואכן זה יכול לעזור, מה גם שהציפראמיל לעיתים עלול לעשות עוררות יתר.
אבל בבסיסו של עניין לדעתי (ואני חושבת שגם לדעתך) הטיפול צריך להיות נרחב יותר לא נקודתי . ולמרות שכבר עברת פסיכותרפאיה יתכן ויש מקום להמשך . ואת כל המבט הפנוראמי כדאי שיעשה ביחד אתך פסיכיאטר
על מנת שתוכלי למצוא מנוחה
בהצלחה
ד"ר מיכל לוסטיג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם את/ה טיפוס בוגדני?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

