קשיי שינה

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • קשיי שינה
    לאה
    25/11/2008

    שלום, אני בת 21 ומזה שנה ומשהו יש לי קשיי שינה לסירוגין. זה התחיל בתקופת הצבא כאשר היה שבוע שלם שישנתי בו בין 2-4 שעות בלילה, ויום אחד פשוט נרדמתי מעייפות יתר וישנתי כמו שצריך. לאחר מכן זה חזר לי אחרי כמה חודשים, היה שבוע שלם שישנתי בו אולי 3 שעות, היו לילות שבכלל לא ישנתי, לא הצלחתי להירדם. לאחר מכן זה הסתדר. עכשיו עברתי לחול, התחלתי ללמוד וזה שוב חזר... או שאני לא מצליחה להירדם לילה שלם, אולי רק לקראת השעות 6-7 בבוקר, ואם זה סוף שבוע אז אני ישנה עד שעות ממש מאוחרות, 3 בצהריים נגיד... או שהשינה שלי ממש קלה ואני לא יודעת בכלל אם אני ישנה או לא... כרגע זה כבר שבועיים ככה, אתמול הלכתי לישון בשעה 1 ונרדמתי רק בשבע בבוקר... ניסיתי לנמנם קצת לקראת השעה 18:00 ולא הצלחתי להירדם שוב... אני הולכת לישון בידיעה שאני לא אצליח להירדם הלילה, אני כל הזמן חושבת על דברים ולא מצליחה לישון כמו שצריך, אני פשוט לא מסוגלת לשכנע את עצמי שהגיע הזמן לישון! אני כבר לא יודעת מה לעשות, זה ממש פוגע לי בתפקוד במשך היום.... מה אני יכולה לעשות נגד זה? כבר ניסיתי כל דבר אפשרי...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    קשיי שינה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר דליה שכטר-עמיר
    25/11/2008

    נשמע שמדובר בנדודי שינה על רקע עוררות נפשית גבוהה, ובהמשך השינה עצמה כבר מעוררת חרדה ומתח (conditioned insomnia).
    ייתכן שגם הרגלי השינה שלך תורמים לנדודי השינה (אני כותבת את זה לאור האיזכור של ניסיון להירדם ב-18:00.. ניסיון לא מוצלח במיוחד!).
    יש צורך בייעוץ פרטני על מנת להתאים טיפול אופטימלי.

    בברכה,

    ד"ר דליה שכטר-עמיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו