צרחות משינה וקושי להתעורר?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • צרחות משינה וקושי להתעורר?
    בלה
    21/12/2008

    אני בת 30 ואני צורחת מתוך שינה, צרחות אימה. כשהייתי ילדה אמא שלי היתה מדליקה את האור ומעירה אותי, למחרת לא זכרתי כלום. לפני 10 שנים או יותר התעוררתי מהצעקות של עצמי ותמיד חיפשתי איך לפתוח את התריסים הייתי נאבקת בתריסים של החלון, לא מצליחה לפתוח עד שמישהו בא, מדליק את האור ואז נרגעתי. אני קלסטרופובית במידה מסויימת, וזו התחושה שאני מרגישה כשאני קמה מהצרחות של עצמי שאני סגורה ולא כולה לצאת. הצלחתי לפתור את הבעיה - אני ישנה עם תריס פתוח וכך נכנס מעט אור לחדר. האם יש קשר לקלסטרופוביה? האם זה מקור הבעיה? ושאלה נוספת בתחום השינה - אני לא מצליחה לקום בבוקר, לפעמים אני מכבה את השעון מתוך שינה ולא זוכרת, אני יכולה לישון 10-11 שעות, ואם אני ישנה פחות מ8 שעות, אני עצבנית, כואבת לי הבטן, סחרחורות... כשאני קמה בבוקר, גם אם ישנתי מספיק, אין לי תיאבון בכלל, הפנים שלי מאוד נפוחות למשך היום (העיניים במיוחד), האם קיים קשר בין 2 ההפרעות? תודה מראש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר דליה שכטר-עמיר
    21/12/2008

    לא מסרת מספיק פרטים אבל לפי התיאור ייתכן שמדובר בביעותי לילה (night terrors). בדרך כלל זו הפרעה של גיל הילדות שחולפת ספונטנית עם ההתבגרות. יש מקרים בהם ההפרעה נמשכת גם בחיים הבוגרים.
    למיטב ידיעתי אין קשר לקלסטרופוביה.
    לגבי שאלתך הנוספת: ייתכן שאת מאותם אנשים שזקוקים לשעות שינה ארוכות במיוחד ולכן 8 שעות שינה הן חסך שינה יחסי עבורך.
    חסך שינה כרוני עלול להחריף את התופעה של ביעותי לילה.

    אני ממליצה לך לפנות לייעוץ פרטני במכון שינה כדי לנסות להגיע לשורש הבעייה ולטפל ככל שניתן.


    בברכה,

    ד"ר דליה שכטר-עמיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה

    בלה
    21/12/2008

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעלי סובל מהפרעה זו

    דורית
    29/12/2008

    אשמח אם תוכלי לאמר לי מהם סוגי הטיפול האפשריים בהפרעת שינה זו אם יש דרכי טיפול אפשריים שכאלה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד"ר דליה שכטר
    29/12/2008

    מאחר שביעותי שינה היא הפרעת שינה לא שכיחה בגילאים המבוגרים, יש לבדוק אם אכן מדובר בהפרעה זו או בהפרעת שינה אחרת (כמו סיוטי לילה) ולהתאים את הטיפול. במקרים מסויימים טיפול תרופתי יעיל. כדאי לפנות לייעוץ פרטני במרפאת שינה. בברכה, ד"ר דליה שכטר-עמיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו