הפרעה פרנואידית וחוסר יכולת לקום

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • הפרעה פרנואידית וחוסר יכולת לקום
    סילביה
    29/12/2008

    שלום, בני, בן 38, סובל כבר 8 שנים מ- delusional disorder. היה מטופל בריספרדל עד חודש אפריל ואז הוחלפה התרופה לזיפרקסה 5 מ"ג בגלל עוויתות קשות שגרם הריספרדל. כיום, קשה לו מאוד לקום מהמיטה בבוקר וללכת לעבודה. הוא מתעורר , רוצה לצאת מהמיטה ואין לו כוחות,ושוכב במיטה עד השעה 1300 בערך ואז הוא קם. אחר כך הוא יוצא ל"עבודה" לכמה שעות ובערבים הוא קצת יותר עירני, יחסית, ויכול לבוא אלינו הביתה, לאכול ולשהות וזהו. הוא הפסיק עם חיי חברה כי הרופא אסר עליו לשתות. חיי המין שואפים לאפס ואין לו חשק ליזום קשרים עם בחורות. לדבריו, אבדה לו שמחת החיים. שאלתי, האם חוסר היכולת לקום מהמיטה הוא בגלל הזיפרקסה? והאם ישנה דרך לעזור לו להתעורר בבקרים ולהחזיר לו קצת מ"שמחת החיים" שאבדה?!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זיפרקסה

    ד''ר מיכל לוסטיג
    30/12/2008

    ללא ספק גורמת לעייפות ולישונוניות ומגבירה את משך השינה העמוקה. לעיתים הישנוניות חולפת לאחר תחילת הטיפול אך לא תמיד.
    כדאי לנסות לשנות את שעות הלקיחה של התרופה ולבדוק האם זה ישפיע, לחלק את המינון לפעמיים ולעיתים אף שלש פעמים ביום.
    אם עדיין נמשכת העייפות והישנוניות ביום ופוגעת בתפקוד יש לפנות לרופא המטפל. ,לעיתים זו סיבה להחלפת התרופה

    ד"ר מיכל לוסטיג

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו