מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- הפרעת שינה מתמשכתאיתי27/01/2009
שלום. אני סובל ב 8 השנים האחרונות מבעיית שינה מוזרה ובלתי פתירה. כ 3 עד 5 יקיצות בלילה והתעוררות למחרת בבוקר עם עייפות נוראית ולפעמים בהרגשת ערפל עם או בלי כאבי ראש וקושי בזיכרון ובריכוז. ראשית נבדקתי אצל פסיכיאטר שאיתר בעיית חרדה וטיפל בי בפאקסט 30 מ"ג ליום שאני לוקח בקביעות מזה 5 שנים ,בעיית החרדה נעלמה אך בעיית השינה לא עברה. לאחר מכן נבדקתי אצל נוירולוג עקב כאבי הראש אך הוא לא מצא דבר כולשהו שקשור לשינה או בכלל. לאחר מכן נבדקתי אצל אא"ג שביצע בי ניתוח ליישור המחיצה באף ושלח אותי לבדיקת דום נשימה בשינה. במעבדת השינה אובחנתי כבעל דום נשימה בשינה ברמת חומרה קשה בצפיפות של 55 אירועים לשעה והתחלתי לישון עם מכשיר cpap כול לילה אך הבעיית שינה לא נפתרה ואני עדיין מתעורר כמה פעמים בלילה ולמחרת בבוקר עייף מאוד כאילו לא ישנתי כלל. גיליתי שאם אני קם מהמיטה ללפחות שעה (לא אם התעוררתי רק לכמה דקות וחזרתי לישון) וחוזר לישון לשעה שעתיים נוספות או אפילו סוגר את העיניים לשעה מבלי לישון הדבר הזה מעורר אותי וכאילו המוח ישן טוב יותר והעייפות מתמתנת מאוד ואפילו נעלמת לאותו יום . באם קמתי בעייפות קיצונית יחסית ביום מסויים ואין לי אפשרות לישון או לנוח כפי שתיארתי מקודם מספיק לי כ 4 שעות שינה באותו לילה כדי לקום עירני ביום למחרת ללא קשר לשעת השינה אך מחזוריות השינה הקלוקלת מתחיל מחדש. אין לי בעיה להירדם בלילה אפילו אם אני לא עייף וישן מ1200-0100 בלילה עד 0700-0800 בבוקר אך למחרת בבוקר אני עייף מאוד גם אם אין לי חסך כולשהו בשעות שינה וגם אם המשכתי לישון עד 1200 בצהריים. אני בן 35 ללא משקל עודף הסובל מאסטמה קלה ללא התקפים, הבדיקות דם שעברתי יחסית תקינות לגילי (כולסטרול מעט גבוה המטופל בסטטנים להורדתם) אך הבעיית שינה לא רוצה להיעלם .אנני יודע לאילו עוד בדיקות או רופאים אני יכול ללכת אודה מאוד על כול עזרה שתהיה. בברכה איתי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר27/01/2009היו לך שתי הפרעות שינה בסיסיות: 1. הפסקות נשימה בשינה בדרגת חומרה קשה; 2. הפרעת חרדה שכנראה תרמה ליקיצות.
כעת אתה מטופל בחרדה עם סרוקסאט ובהפרעת הנשימה עם CPAPולמעשה הפרעת השינה לא חלפה.
ייתכן שהאשם בסרוקסאט - לתרופה זו תופעות לוואי שונות ובין השאר .... נדודי שינה ויקיצות ליליות!
התייעץ עם הפסיכיאטר המטפל לגבי החלפת הסרוקסאט בתרופה אחרת.
אם לאחר מכן לא יחול שיפור הייתי מציעה לך לפנות למכון שינה כדי לבצע בדיקת שינה עם מכשיר הCPAP.
בברכה,
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
איתי27/01/2009תודה על התשובה המהירה. את הפאקסט התחלתי לקחת בעקבות התלונה שלי על בעיות שינה ולא על חרדות (שיש לי אותם מילדות) בעיית השינה התחילה פתאום לפני 8 שנים ונמשכת מאז (עד אז ישנתי מצויין למרות החרדה). לפני הטיפול בפאקסט (שאותו אני מקפיד לקחת רק בבוקר) רופא המשפחה נתן לי ואבן (שלא עזר) ואז לוריוואן ובסוף אסיוול שהפסיכיאטר שלי שילב אותם עם הפאקסט. כשטענתי שהבנזודאזפינים לא עוזרים כלל לשינה (אולי רק לחרדה) הפסקתי אותם מיידית ללא תופעות לוואי כלל (אחרי שנים של שימוש) ותופעת השינה נשארה כשהיתה. הבדיקה החוזרת במעבדת השינה עם ה cpap היא אותה בדיקה שעברתי ? למרות שלפי מכשיר הcpap הטיפול בדום הנשימה עובד וממוצע דום הנשימה ירד ל 4 אירועים בשעה . לאיזה כדור ssri אחר אני יכול לעבור אם הפרעת החרדה היא "חרדה חברתית" שכאמור עברה לחלוטין עם לקיחת הפאקס (אני לא בטיפול הפסיכאטר כבר שנים שכן הבעיה נפתרה ואני מקבל את הכדורים מרופא המשפחה לאחר בדיקה מאוד מקיפה על המינון לו אני זקוק ואף בהתחלה הגעתי למינון מאקסימאלי של 60 מ"ג לזמן קצר לצורך הבדיקה). בתודה איתי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר27/01/2009אין לי ספק שמכשיר ה-CPAP מטפל היטב בבעיית הנשימה.
צריך לבדוק אם יש לך הפרעת שינה אחרת, נוספת, ובעיקר תנועות רגליים מחזוריות בשינה, כגורם ליקיצות הליליות. תנועות רגליים מחזוריות לעיתים מופיעות לאחר התחלת טיפול עם CPAP וייתכן גם עקב נטילת פאקסט.
תכשירי ה-SSRIs החדשים יותר (דוגמת ציטלופראם, אסציטלופראם) בעלי פרופיל תופעות לוואי טוב יותר.
אגב, גם אם אתה נוטל את התרופה בבוקר הרי שהאפקט שלה קיים גם בלילה.
מקווה שעזרתי.
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
איתי27/01/2009תודה על כול תשובותייך אני בהחלט יבדוק את כול האפשרויות שהעלת.. בתודה שוב איתי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה קצרה נוספת
איתי29/01/2009שלום ד"ר שכטר איזו בדיקה עלי לבקש כדי לבצע בדיקת שינה עם מכשיר הCPAP אותה בדיקה או משהו אחר ? האם את יודעת כמבוטח מכבי אני יכול לבקש את הבדיקה מרופא המשפחה או עליי לחזור ל א.א.ג שלי ? בתודה מראש איתי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר30/01/2009זו בדיקת שינה רגילה כאשר אתה משתמש בCPAP .
אינני יודעת מה תהליך ההפנייה במכבי.
לילה טוב,
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה שוב
איתי30/01/2009שלום ד"ר שכטר תודה רבה , רבה על הכול. עזרת לי מאוד!! המשך יום טוב... איתי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסרוקסאט=פאקסט
ד''ר דליה שכטר-עמיר27/01/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם אובססיבים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

