מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- עייפות בצורה מוגזמת...אורן31/01/2009
שלום, שמי אורן, בן 16. יש לי בעיה שאני חושב התחילה השנה. אני יכול לישון הרבה ואז בבוקר עדיין להיות עייף, אני הולך לבי"ס פשוט אדיש בגלל העייפות ואני מגיע למצבים שאני יושב בשקט ואנשים פשוט כבר חושבים שאני אדיש ושזה האופי שלי, אבל אני פשוט עייף! יש ימים שיש לי מצב רוח טוב ואני עירני ואז אני מדבר,פעיל,צוחק והכל...לפעמים זה קורה גם סתם ככה באמצע היום אם קרה משהו שקצת עורר אותי והביא לי מצב רוח ואדרנלין.. בכל אופן, אני לא מבין איך נער בגיל שלי יכול לישון בלילה משהו כמו 9 שעות ואז להיות עייף במשך היום, בצהריים לפעמים אני יושן עוד שעה-שעתיים. לא כל כך מפריע לי לישון, כל אחד אוהב את זה, פשוט מפריע לי להיות עייף בלי סיבה כי זה נותן לאנשים לחשוב עליי דברים שהם פשוט לא נכונים לגביי, לפעמים אני כל כך פתוח איתם וזורם אבל לפעמים אני כזה אדיש ואני מרגיש את זה אפילו בעצמי ואז אני כבר מקבל את השאלות שאני רגיל אליהן כשאני עייף: "למה אתה בשקט?" "קרה משהו?", ושוב, זה בגלל שלפעמים אני ככה ולפעמים אני ככה. אני מאוד אודה לכם אם תעזרו לי בנושא, אני פשוט חייב להתחיל להיות עירני. תודה מראש, אורן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר31/01/2009אני מציעה לך בתור התחלה של בירור כמה דברים:
1. לבצע בדיקות דם כדי לראות אם אין בעייה רפואית (חוסר ברזל או ויטמין B12 למשל, או ירידה בפעילות של בלוטת התריס).
2. לרשום יום-יום, גם בסוף שבוע, במשך שבוע רצוף, מתי אתה הולך לישון ומתי אתה קם בבוקר.
לפעמים אפשר לגלות כך שאתה ישן פחות ממה שנראה לך, ומספיק יומיים-שלושה בשבוע של 6-7 שעות שינה כדי לתת לך תחושת עייפות קבועה.
3. מצב הרוח תקין?? לפעמים דכאון גם גורם לתחושת עייפות קבועה ורצון לישון שעות ארוכות.
ואם הבדיקות תקינות, ואם אתה באמת ישן יום יום מספיק שעות ועדיין עייף - בקש הפנייה למכון שינה (דרך קופת החולים שלך).
בברכה,
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה לך
אורן31/01/2009באמת תודה רבה לך על התשובה המהירה! בדיקת דם באמת אמא שלי המליצה לי לעשות, אני בהחלט השבוע יעשה את זה. אני אקח גם את עצה מס' 2 אבל רק חשוב לציין שיש לילות שאני בקושי ויושן בהם ואני דווקא בצורה מפליאה עירני ביום שלאחר מכן. מצב הרוח דווק בסדר, תלוי בסביבה, כפי שאמרתי אם יש דברים מעוררים באותו היום כמו למשל: הרבה דברים מצחיקים שקורים באותו היום ואני קשור אליהם איך שהוא, בעיקר הרבה יחס משמח מהחברה. מספר דברים אחרונים, אם למשל חסר לי ברזל או ויטמין כל שהוא, יתנו לי סוג של כדורים נכון? כמה זמן אצטרך להשתמש בהם ובאיזה מהירות הם ישפיע על המצב? אפשר גם לאכול דברים טבעיים(כמו פירות וירקות למשל) שישפיעו על מצב העירנות? ולמשל מחר בבוקר אם אני אשתה קפה, זה ישפיע על מצב העירנות שלי במשך היום? אני לא שותה בד"כ קפה לכן אני לא יודע מה ההשפעה... ושוב, תודה רבה רבה לך על התשובה המהירה ועל התשובה בכלל, אני מאוד מודה לך ואני מקווה שהבעיה תיפתר ויגיע יום שבו אני אשכח מהבעיה ואכנס לכאן כדי להודות לך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר31/01/2009השאלה למה יש לילות ללא שינה? בחלקו זה מסביר את שעות השינה הארוכות בימים אחרים.
את בדיקות הדם יסביר לך רופא המשפחה וגם את דרך הטיפול במידת הצורך.
לקפה יש השפעה מעוררת אצל רוב האנשים אבל זה לא במקום שינה טובה ומרעננת!
אם העייפות / שינה לא תסתדר בזמן הקרוב אני חושבת שבכל זאת כדאי להתייעץ עם רופא שינה במכון שינה.
יום נעים,
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאורן
אורן31/01/2009אוקיי תודה רבה לך! ולשאלתך, למה יש לי לילות ללא שינה... פשוט לפעמים בלילה אני לא מרגיש עייף ואני נשאר ורואה טלויזיה,יושב במחשב, או שאני יוצא עם חברים ואז יוצא שאני חוזר מאוחר ויושן יותר מאוחר, כלומר יושן פחות כי לבי"ס יש זמן קבוע וצריך לקום.. השאלה היא למה אם אני יוצא עם חברים וידידות בערב ואנחנו חוזרים באותה השעה והולכים לישון, עליהם אני לא רואה השפעה ועליי כן...?(אני לא מרבה לצאת באמצע השבוע בגלל הבעיה הזאת שיש לי, אני פשוט מפחד להיות עייף יותר, אבל גם קורה שאני יוצא פעם-פעמיים באמצע השבוע) שאלה נוספת ואולי קצת שטוטית כי אני לא חושב שיש קשר אבל תמיד עדיף לשאול, לעישון יכול להיות קשר לזה בכל דרך שהיא? אה וממש מקודם קמתי משנת צהריים של כשעתיים, וזאת לאחר שישנתי בלילה כמעט 9 שעות. שוב, תודה, אני לא יודע איפה עוד יכולתי ככה לשאול שאלות ולקבל מענה בכזאת מהירות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר31/01/2009למה עליהם אין השפעה כזו ועליך כן? מפני שלאנשים שונים צרכי שינה שונים ויכולת שונה להתמודד עם חסך שינה.
עישון זה לא טוב. נקודה.
וביחס לשינה: ניקוטין הוא חומר מעורר. מובן שלא מסייע לשינה יעילה.
בברכה,
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם רומנטיים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

