עייפות בצורה מוגזמת...

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • עייפות בצורה מוגזמת...
    אורן
    31/01/2009

    שלום, שמי אורן, בן 16. יש לי בעיה שאני חושב התחילה השנה. אני יכול לישון הרבה ואז בבוקר עדיין להיות עייף, אני הולך לבי"ס פשוט אדיש בגלל העייפות ואני מגיע למצבים שאני יושב בשקט ואנשים פשוט כבר חושבים שאני אדיש ושזה האופי שלי, אבל אני פשוט עייף! יש ימים שיש לי מצב רוח טוב ואני עירני ואז אני מדבר,פעיל,צוחק והכל...לפעמים זה קורה גם סתם ככה באמצע היום אם קרה משהו שקצת עורר אותי והביא לי מצב רוח ואדרנלין.. בכל אופן, אני לא מבין איך נער בגיל שלי יכול לישון בלילה משהו כמו 9 שעות ואז להיות עייף במשך היום, בצהריים לפעמים אני יושן עוד שעה-שעתיים. לא כל כך מפריע לי לישון, כל אחד אוהב את זה, פשוט מפריע לי להיות עייף בלי סיבה כי זה נותן לאנשים לחשוב עליי דברים שהם פשוט לא נכונים לגביי, לפעמים אני כל כך פתוח איתם וזורם אבל לפעמים אני כזה אדיש ואני מרגיש את זה אפילו בעצמי ואז אני כבר מקבל את השאלות שאני רגיל אליהן כשאני עייף: "למה אתה בשקט?" "קרה משהו?", ושוב, זה בגלל שלפעמים אני ככה ולפעמים אני ככה. אני מאוד אודה לכם אם תעזרו לי בנושא, אני פשוט חייב להתחיל להיות עירני. תודה מראש, אורן.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עייפות בצורה מוגזמת...

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר דליה שכטר-עמיר
    31/01/2009

    אני מציעה לך בתור התחלה של בירור כמה דברים:
    1. לבצע בדיקות דם כדי לראות אם אין בעייה רפואית (חוסר ברזל או ויטמין B12 למשל, או ירידה בפעילות של בלוטת התריס).
    2. לרשום יום-יום, גם בסוף שבוע, במשך שבוע רצוף, מתי אתה הולך לישון ומתי אתה קם בבוקר.
    לפעמים אפשר לגלות כך שאתה ישן פחות ממה שנראה לך, ומספיק יומיים-שלושה בשבוע של 6-7 שעות שינה כדי לתת לך תחושת עייפות קבועה.
    3. מצב הרוח תקין?? לפעמים דכאון גם גורם לתחושת עייפות קבועה ורצון לישון שעות ארוכות.

    ואם הבדיקות תקינות, ואם אתה באמת ישן יום יום מספיק שעות ועדיין עייף - בקש הפנייה למכון שינה (דרך קופת החולים שלך).

    בברכה,

    ד"ר דליה שכטר-עמיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה לך

    אורן
    31/01/2009

    באמת תודה רבה לך על התשובה המהירה! בדיקת דם באמת אמא שלי המליצה לי לעשות, אני בהחלט השבוע יעשה את זה. אני אקח גם את עצה מס' 2 אבל רק חשוב לציין שיש לילות שאני בקושי ויושן בהם ואני דווקא בצורה מפליאה עירני ביום שלאחר מכן. מצב הרוח דווק בסדר, תלוי בסביבה, כפי שאמרתי אם יש דברים מעוררים באותו היום כמו למשל: הרבה דברים מצחיקים שקורים באותו היום ואני קשור אליהם איך שהוא, בעיקר הרבה יחס משמח מהחברה. מספר דברים אחרונים, אם למשל חסר לי ברזל או ויטמין כל שהוא, יתנו לי סוג של כדורים נכון? כמה זמן אצטרך להשתמש בהם ובאיזה מהירות הם ישפיע על המצב? אפשר גם לאכול דברים טבעיים(כמו פירות וירקות למשל) שישפיעו על מצב העירנות? ולמשל מחר בבוקר אם אני אשתה קפה, זה ישפיע על מצב העירנות שלי במשך היום? אני לא שותה בד"כ קפה לכן אני לא יודע מה ההשפעה... ושוב, תודה רבה רבה לך על התשובה המהירה ועל התשובה בכלל, אני מאוד מודה לך ואני מקווה שהבעיה תיפתר ויגיע יום שבו אני אשכח מהבעיה ואכנס לכאן כדי להודות לך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר דליה שכטר-עמיר
    31/01/2009

    השאלה למה יש לילות ללא שינה? בחלקו זה מסביר את שעות השינה הארוכות בימים אחרים.
    את בדיקות הדם יסביר לך רופא המשפחה וגם את דרך הטיפול במידת הצורך.
    לקפה יש השפעה מעוררת אצל רוב האנשים אבל זה לא במקום שינה טובה ומרעננת!
    אם העייפות / שינה לא תסתדר בזמן הקרוב אני חושבת שבכל זאת כדאי להתייעץ עם רופא שינה במכון שינה.

    יום נעים,

    ד"ר דליה שכטר-עמיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אורן

    אורן
    31/01/2009

    אוקיי תודה רבה לך! ולשאלתך, למה יש לי לילות ללא שינה... פשוט לפעמים בלילה אני לא מרגיש עייף ואני נשאר ורואה טלויזיה,יושב במחשב, או שאני יוצא עם חברים ואז יוצא שאני חוזר מאוחר ויושן יותר מאוחר, כלומר יושן פחות כי לבי"ס יש זמן קבוע וצריך לקום.. השאלה היא למה אם אני יוצא עם חברים וידידות בערב ואנחנו חוזרים באותה השעה והולכים לישון, עליהם אני לא רואה השפעה ועליי כן...?(אני לא מרבה לצאת באמצע השבוע בגלל הבעיה הזאת שיש לי, אני פשוט מפחד להיות עייף יותר, אבל גם קורה שאני יוצא פעם-פעמיים באמצע השבוע) שאלה נוספת ואולי קצת שטוטית כי אני לא חושב שיש קשר אבל תמיד עדיף לשאול, לעישון יכול להיות קשר לזה בכל דרך שהיא? אה וממש מקודם קמתי משנת צהריים של כשעתיים, וזאת לאחר שישנתי בלילה כמעט 9 שעות. שוב, תודה, אני לא יודע איפה עוד יכולתי ככה לשאול שאלות ולקבל מענה בכזאת מהירות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר דליה שכטר-עמיר
    31/01/2009

    למה עליהם אין השפעה כזו ועליך כן? מפני שלאנשים שונים צרכי שינה שונים ויכולת שונה להתמודד עם חסך שינה.
    עישון זה לא טוב. נקודה.
    וביחס לשינה: ניקוטין הוא חומר מעורר. מובן שלא מסייע לשינה יעילה.

    בברכה,

    ד"ר דליה שכטר-עמיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו