מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- התעוררות בכל לילהיג13/02/2009
שלום! אני בת 30, בריאה, אמא לילד בן 2.5 שנים. עד גיל שנתיים הבן שלי נהג להתעורר בלילה, הייתי מיד מתעוררת אליו ומתקשה להירדם אחרי שהילד היה נרדם. נשארתי ערה לכשעתיים ונרדמת לקראת בוקר לעוד איזו שעה, ואח"כ במשך היום עייפה. מגיל שנתיים בני כמעט לא מתעורר, אבל אני כמעט בכל לילה מתעוררת סביב 3:00 ומתקשה להירדם עד בערך 5:00 - 6:00, אז נרדמת לכשעה וקמה להתארגנות בוקר, במשך היום עייפה, בערב סביב 20:00 - 21:00 אני מאד עיפה, "מתה" לישון, ונרדמת בקלות . אני פשוט מתעוררת לשירותים סביב 3:00 ואחרי זה אני בכלל לא רוצה לישון. הראש עובד בצורה לגמרי צלולה, הגוף קצת עייף כלומר אין לי כ"כ כח לעשות עבודות בית אבל אני מנסה להירדם ובראש רצות אינסוף מחשבות על כל הסידורים ונושאים על סדר היום שלי ושל הורים שלי ושל חברה ומה לא. לאחרונה במיקרה דיברתי על זה עם אמא שלי ומסתבר שיש לה דפוס שינה עירות זהה לשלי שהתחיל אצלה אחרי הולדת ילדה ראשונה , בגיל 23. אצלי הנטיה להיתעורר בלילה התחילה בערך בצבא - הייתי מדי פעם מתעוררת באמצע הלילה להשתין ומתקשה להירדם הרבה זמן - עם אינסוף מחשבות, ועם השנים התדירות של התעוררויות הלכה ועלתה. שמתי לב שכשאין לי התלבטויות בחיים אני מתעוררת פחות ולהיפך, אבל עם האופי שלי תמיד יש איזשהו נושא לגבי עצמי או אחד הקרובים לי שאפשר לחשוב עליו..., למרות שאני לא דיכאונית ואין בעיות מהותיות בחיי. גם אם אני נרדמת מאוחר, אני מתעוררת בלילה. כרגע אני מעוניינת בהריון נוסף. השאלה: האם יש איזשהו טיפול לא תרופתי לנושא? האם יש טיפול תרופתי (או מלטונין ) לאמא? האם יש טעם להגיע למרפאת שינה לי או לאמא? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התניה
ד''ר מיכל לוסטיג14/02/2009יכולה להיות התאור הכללי למה שקרה לך;התניה לגבי שעות ההתעוררות גם כעת, כשבנך אינו זקוק לכך בשעות הלילה.
אך יתכן כי ההתניה היא גם לגבי תחושת המתח שהצטרפה לכך סביב ילד ראשון והחרדות סביבו.
ובנוסף ,יתכן כי פתחת בצורה התנהגותית מנגנון של שעון ביולוגי מקדים (זה תלוי גם האם יכולתך להרדם הנה בשעות מוקדמות).
ובמילים אחרות-יקיצה מוקדמת יכולה להיות קשורה לדחק, מצב רוח ירוד, או שעון ביולוגי מקדים.
את בוודאות מזהה אצלך מקור דחק ומתח כגורם לפחות מחמיר את הבעיה.
העצות על פני ה"פורום" המיידיות הנן -עם התעוררותך ובמידה ואינך יכולה להרדם במשך כ15-20 דקות לאחר מכן, צאי מהחדר ומהמיטה וחזרי רק אם וכאשר שמורות עינייך תיפולנה.
נסי להשתמש בטכניקות של הרפיה (כגון הרפית שרירים, דמיון מודרך אם את יודעת).
ובכל מקרה פני לשיחה עם רופא שינה על מנת לאבחן ולדייק בין האפשרויות ובהתאם לכך יתכוונן המשך הטיפול.
שיהיו לילה ובוקר טוב
ד"ר מיכל לוסטיג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
עד כמה חשוב לכם המראה החיצוני שלכם?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

