בעיה בשינה בסופי שבוע

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • בעיה בשינה בסופי שבוע
    אריאל
    14/03/2009

    שלום, אני בן 34, רווק, גר עם אשתי לעתיד בתל אביב. אני מנהל משרד ייעוץ לעמותות ומלכ"רים. ראשית עלי לציין שאני סובל מ-OCD ומטופל תרופתית על ידי אנפרניל ורמרון. סבלתי שנים מהפרעות שינה ובעיקר מעייפות במשך היום. בשנים האחרונות סבלתי בעיקר ממה שאני קורא לו "שינה גרועה". אין לי שום בעיה להירדם וגם כשאני מתעורר אני מצליח להירדם שוב תוך דקות או שניות ספורות. פשוט שמתי לב שלפעמים איכות השינה גרועה (גם אם ישנתי 10 שעות בלילה) וכתוצאה מכך אני עייף ביום שלמחרת. גם בתקופות שלקחתי כדורי שינה, ישנתי כמו תינוק אבל ביום שלמחרת הרגשתי עייף מאד. בעבר העייפות הייתה מופיעה בעיקר בסופי שבוע. הייתי קם לפעמים ב-12 בצהריים וחושב שישנתי מעולה אבל מהר מאד גיליתי שאני עייף מאד. בד"כ לילות של "שינה גרועה" לוו בחלומות אינטנסיביים ודי הרבה התעוררויות (למרות שתמיד חזרתי לישון במהירות). יש לי הסבר למה שקרה בסופי שבוע - אני חושב שהיה לי מאד קשה להתמודד עם זמן פנוי ועם ימים שאין לי תוכנית ברורה ומוגדרת מראש ולכן הייתי קצת בחרדה. אבל - לפני בערך שנה עשינו קצת שינויים בתרופות שאני לוקח, וסף-כל-סוף נמצא השילוב שגם מסייע בהתמודדות עם ה-OCD וגם (!) נותן לי לישון טוב בלילה. במשך השבוע אני ישן טוב מאד ומאד מתקשה לקום בבוקר- כל יום אני ממש נלחם עם עצמי כדי לקום מהמיטה באיזור 09:15. בד"כ אני שם שעון לאיזור 08:00 ומושך עד 09:00-09:30 עם הנודניק. בשבועות האחרונים - out of nowhere - פתאום, מגיע יום שישי בבוקר ובסביבות שש-שבע בבוקר אני מתעורר, ועוד פעם מתעורר, ועוד פעם וכן הלאה. אח"כ אני קם וברור לי שהשינה הייתה גרועה ואני מאד עייף במשך כל היום. לא קפה, לא רד-בול, שום דבר לא עוזר לי להיות עירני יותר. אותו הדבר קורה גם ביום שבת, למרות העייפות הרבה שהצטברה ביום שישי, וסוף השבוע פשוט הופך לסיוט אחד גדול. אני מאד מתקשה להסביר את מה שקורה לי בשבועות האחרונים, שכן אינני מרגיש שום חרדה בסופי שבוע, סופי השבוע הרבה יותר מתוכננים ומאורגנים ואני מצפה לסופי השבוע בקוצר רוח - לקום בבוקר ולצאת לטייל, לבלות עם חברתי, להיות עם המשפחה וכד'. התחושה שלי היא שזה איזשהו שייר של תקופה קודמת שנמצא עמוק בתת-המודע שלי וצף פתאום בלילות של סוף השבוע. אני מדגיש תת-מודע כי אני ממש, ממש לא מרגיש שום חרדה בסופי השבוע (בעבר מאד הרגשתי). עוד חודשיים אני עתיד להתחתן ועשרות קרובי משפחה שלי באים לארץ מחו"ל. בעצם יהיה איזשהו שבוע של חופש שבו אהיה עם הקרובים, אקח אותם לטיולים, וכמובן אחגוג את נישואיי. אם אהיה עייף בימים אלו פשוט אצא מדעתי. אני ממש חייב למצוא פתרון למצב שנקלעתי אליו בשבועות הקרובים. אני יודע שאפשר להגיד שאני לא ישן טוב בגלל לחץ מהחתונה אבל אני לא מרגיש כך כלל וכלל. ואם כן, למה רק בסופי שבוע?? אשמח לבקר במרפאה ולעשות כל שיידרש. אני פשוט חייב למצוא פתרון בדחיפות! תודה רבה, אריאל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בעיה בשינה בסופי שבוע

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לאריאל

    ד''ר מיכל לוסטיג
    15/03/2009

    ראשית, כל רובן של התרופות העובדות על המערכת המוחית יש להן גם נגיעה כזו או אחרת למערכת השינה-משנות את שלבי השינה, ולעיתים כתופעות לוואי שלהן גורמות להפרעות שינה כמו תנועתיות יתר, יקיצות וכדומה. מכאן, יתכן תחושת השינה ה"גרועה" שלך.
    רמרון היא תרופה נוגדת דכאון עם אפקט מיישן (מלשון שינה) חזק ביותר. אני בתתי אותה מתחילה במנון של רבע כדור. ויתכן ומכאן גם הקושי להתעורר.

    ועם זאת, גם אתה מבין ששינויים בתחושת השינה וביכולת להתעורר הקורים בין אמצע שבוע לסופו עם אותו טיפול תרופתי אותו אתה נוטל, מקורם אינו בתרופה כזו או אחרת אלא באיזה שהוא חוסר איזון רגשי פנימי. האם מפני שבסופי שבוע ישנו יותר זמן לעצמך ולמחשבות? האם מפני תחושת ריקנות כשאין עבודה?

    אלו אסוציאציות שעולות בי אבל בוודאי כדאי לדון עליהן באריכות עם הפסיכיאטר המטפל בך.


    שיהיו לילות טובים
    ומזל טוב
    ד"ר מיכל לוסטיג

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה על תגובתך

    מישהו
    15/03/2009

    שלום, אני ממש לא מודאג מן הקושי להתעורר בבוקר באמצע השבוע. להיפך, מצדי שכל בוקר יהיה לי קשה לקום, רק שאישן טוב... אני מבין שלדעתך הסיבה שאינני ישן טוב קשורה לחרדה, חששות, אי שקט נפשי וכד'. האמת שאת זה אני יודע ודיברתי עם הפסיכיאטר והפסיכולוגית המון פעמים וכפי שאמרתי נמצא הפיתרון אלא שבשבועות האחרונים, גם עם תרופות שמרדימות השינה שלי לא כל כך טובה. ניסיתי לקחת קלונקס כדי להתגבר על החרדה (שכנראה קיימת) אבל זה ממש לא עזר לי. כנ"ל לגבי תרופות כמו רגיעון וכד'. קיוויתי שאולי יש לזה פיתרון רפואי כלשהו... לצערי אינני חושב שהפסיכולוג/פסיכיאטר שלי יכולים לעזור לי בנושא זה מעבר למה שהם כבר עשו. במשך שנים חיפשנו פיתרון לנושא השינה וסוף סוף מצאנו, אבל דווקא עכשיו הפתרון לא כל כך עובד... אריאל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אין לי תשובה טובה יותר לסיבה

    ד"ר לוסטיג
    15/03/2009

    לפתרונה -נסה הרפיות, אם זה חד שבועי אפילו כדור שינה קטן לא יזיק. אבל בוודאי שכדאי לבדוק את הסיבה ולהכריתה במידת האפשר ד"ר מיכל לוסטיג

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו