לא ישנה...לא ישנה.....

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • לא ישנה...לא ישנה.....
    נעמה
    17/06/2009

    שלום! אני בת 57. עד לפני כארבעה חודשים ישנתי לא מי יודע מה אבל ישנתי. הייתי מתעוררת לצורך העבודה בשעה 5:30 לפנות בוקר, חוזרת הביתה ב-13-14, עייפה, נרדמת (לפעמים), מתעוררת ב-16-17, עוברת את הערב, נכנסת לישון בחצות, ושוב מתעוררת וחוזר חלילה. לפני ארבע חודשים פוטרתי. בימים הראשונים ישנתי עד 7:00 והתעוררתי והעברתי את היום. אבל אז שמתי לב לכך שאני נכנסת למיטה בלילה ומסתובבת מצד לצד, ישנה על הבטן, על הצד, על הגב, מורידה שמיכה, מעלה שמיכה, יורדת מהמיטה למטבח, שותה מים, נכנסת לשירותים, חוזרת, מתהפכת, ובקיצור זה הפך לסיוט. לא רק שלי אלא גם של בעלי שלא מצליח להירדם בגללי. אז קניתי את הרסק יו הרגיל וזה לא השרה עלי שינה, אח"כ קניתי קלמנרבין, לקחתי 2 כדורים מספר ימים אבל תמיד היתה לי תחושה שהם תקועים לי בגרון, עד תחושה של הקאה, שלא לדבר על כך שבכלל לא נרדמתי והרגשתי שבמקום שהכדור יעבוד עלי אני עובדת עליו. אח"כ נתן לי הרופא מרשם לכדור שינה שאת שמו שכחתי, אבל כשהבנתי שכדורי שינה הופכים לתלות ומביאים לדכאונות - הפסקתי. אתמול נכנסתי למיטה באחת בלילה, ולא נרדמתי עד 4 לפנות בוקר וכבר בשבע השעון צלצל לבעלי לעבודה. לא בטוח שבגלל זה התעוררתי - גם ככה השינה שלי היתה קלילה.
    מה עושים?
    תודה,
    נעמה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לא ישנה...לא ישנה.....

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ...כל הדברים הלא נכונים....

    ד''ר מיכל לוסטיג
    17/06/2009

    שלום נעמה,
    פיטורין בכל גיל שהוא אינם דבר נעים מכל הבחינות ואני מניחה שככל שהגיל עולה הלחץ עמהם גובר.
    אין ספק שאת מפתחת תגובה לפיטורין ומחמירה בכך את נדודי השינה שלך.
    גם הגיל השלישי (איני יודעת מתי פסק המחזור אך אין ספק שיש גם קשר לכך) לא מיטיב עם השינה.
    ובנוסף, ההתנהלות שלך מול נדודי השינה הנה מוטעית מיסודה-
    אז ראשית, הפסיקי לקחת כדורי שינה ללא הכרה.
    השתמשי בכללי הגיינת שינה כפי שציינו פעמים רבות כאן בפורום;
    אין לשהות במיטה מעבר ל20 דקות אם אינך נרדמת . יש לצאת מהמיטה ולא לתת לחשש שמא לא תרדמי כל הלילה להשתלט עליך.
    המנעי משינה ונמנומים במהלך היום
    פעילות ספורטיבית אחרונה תתבצע 4 שעות לפני שעת ההרדמות המיועדת
    המנעי ככל הניתן ובוודאי החל משעות אחהצ משמוש בחמרים מכילי קפאין; קפה, תה, קולה, שוקו שוקולד
    למדי טכניקות הרפיה (ישנן גם קלטות שכאלה שניתן להשיגן בחנויות ספרים שונות) והשתמשי בהן.
    והתייעצי עם רופא שינה או פסיכיאטר , יתכן ותרופה נוגדת חרדה ומתח למספר חודשים תדרש ותעזור.

    שיהיה לילה טוב
    ד"ר מיכל לוסטיג

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר דליה שכטר-עמיר
    17/06/2009

    נראה שהפיטורים עם הסטרס הנילווה תרמו מאוד לנדודי השינה שלך, מה עוד שגם קודם לכן שנתך לא היתה מאוד טובה.
    באופן כללי, ההמלצה שלי בסיטואציות כאלה היא ליטול כדור שינה "אמיתי" למשך תקופה קצרה כדי להימנע מכניסה למעגל של נדודי שינה - דאגה - נדודי שינה קשים יותר ובסופו של דבר כניסה לנדודי שינה כרוניים שקשים יותר לטיפול.
    אני ממליצה לך מאוד לפנות לייעוץ פרטני במכון שינה בהקדם האפשרי כדי להתאים לך טיפול!
    אגב, לא כל כך מהר מתמכרים ומפתחים תלות בכדורי שינה ונכנסים לדיכאון. אין כל פסול בשימוש מושכל בכדורי שינה, והדגש על מושכל.

    כל טוב.

    ד"ר דליה שכטר-עמיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה לצמד הד"ר האדיבות!!!!!

    נעמה
    17/06/2009

    אני רוצה להבהיר: בעבודה הזו שפוטרתי ממנה הועסקתי כשנה וחצי בלבד במהלכם הסתגלתי להתעוררות בחמש וחצי בבוקר. לפני כן היה לי סדר יום שיגרתי של קימה בשעות הבוקר, עבדתי בתקשורת, האדרנלין היה גבוה והסיפוק גם כן, ולא היו לי או שיותר מדויק לומר שלא חשתי אז שיש לי בעיות שינה, כי כאמור הייתי מסופקת. בתקופה האחרונה אני גם מתוסכלת מהמון דברים: שלושת הבנים שלי לא מוצאים לעצמם זוגיות, ואני חושבת שהם עצובים ולא ילדים מאושרים על אף שכלפי חוץ יש להם חברים וחבר'ה וכו'. הם לא גרים איתי. אני גם צריכה לעבור דירה עד סוף השנה, כי אני גרה בדירה שכורה ג'יפית, ואני לא מוצאת דירה חלופית ראויה. אני מאוד עצבנית על ההתנהלות של החיים שלי שזה דבר שאני לא יכולה לשנות, אלא אם כן אני מחליטה לגור באוהל ולעזוב את בעלי (השני) שבינתיים נותן לי קורת גג ופותר לי בעיות כלכליות. אני חייבת לציין שקיבלתי טיפול רפלקסולוגי שהביא לכך (או שמא זו היתה העייפות המצטברת....???) שנרדמתי כהלכה במשך מספר ימים רצופים.
    ועוד משהו: כל הנסיונות שלי לקחת קלמנרבין, רסקיו ואת כדור השינה ששכחתי את שמו - נמשכו כעשרה ימים בלבד. זה לא היה משהו תקופתי.
    מה דעתכן על שימוש במלטונין?
    תודה על הכל,
    נעמה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר דליה שכטר-עמיר
    20/06/2009

    מלטונין אינו המענה המתאים לבעייה שלך, לדעתי.
    אני ממליצה לך שנית לפנות לייעוץ פרטני.

    ד"ר דליה שכטר-עמיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו