שאלה

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • שאלה
    rofe
    17/06/2009

    שלום , אני רופא משפחה ורציתי לשאול שאלה שקשורה דווקא באישתי :

    כבר חודשים ארוכים היא משתגעת מתופעה מוזרה של קשיי הרדמות , היא כל הזמן חייבת להזיז את הרגליים אך לא בקטע של RLS אלא עקב תחושה שהחום של הסדין מפריע לה והיא חייבת להניח את הרגל על מקום קריר יותר . זה היה לה גם באביב וגם בחורף בימים קרים יותר מאשר כיום .
    בעיה נוספת - לפעמים היא נרדמת די מהר אך מהר מתעוררת ואז לא מסוגלת להרדם שעות .
    מבחינת היגיינת שינה אין שום בעיה , אין קפאין , אין עישון , אין אלכוהול , אין רעשים , אין מחלות נלוות, מעבדה תקינה כולל ברזל , אין תרופות , אין ANX \ DEP וכ''ד .
    היא ממש סובלת ומשגעת גם אותי (מסאג'ים וכו' שלפעמים כן עוזרות לה להרדם יותר בקלות) .

    האם הסיפור נשמע לכם אקוויולנטי לתסמונת רגליים לא שקטות ?
    מה זה יכול להיות?
    האם יש סיבה למעבדת שינה (ברור לכם שאין מצב שהק''ח כללית תאשר לה בסיפור קליני שכזה...) ?

    אודה על תשובתכם

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום לרופא

    ד''ר מיכל לוסטיג
    18/06/2009

    לא ציינת פרטים נוספים על אשתך
    אך האם יכול להיות שאנו מדברים על תסמיני גיל מעבר?:קשיי הרדמות, גלי חום וכו?
    ואגב חרדה לעיתים ביטוייה היחיד הוא בנדודי השינה.

    וכן, אני חולקת עליך ואיני שוללת את האפשרות כי מדובר בrls באבחנה מבדלת ואולי אליהם מצטרף גם plms המהווה סיבה (נוספת) להתעוררויות.

    ההמשך בידך
    או יותר נכון בידיכם
    (:
    ד"ר מיכל לוסטיג

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה

    rofe
    19/06/2009

    תודה רבה על התשובה ,
    שכחתי ,באמת, לציין את גילה (40) כך שגיל מעבר לא נראה לי (ווסת סדירה ) .
    לגבי חרדה גם לא חד משמעי .
    נשאר רק אופציה של RLS או PLMS , האם יש הכרח במעבדת שינה (הרי הבעיה שלה היא בעצם בערנות או זמן קצר של שינה קצרה והתעוררות ואז לא נרדמת שעות - הא םמעבדת שינה יכולה לתרום כאן?) ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו