מלטונין במינונים גבוהים (לד"ר שכטר)

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • מלטונין במינונים גבוהים (לד"ר שכטר)
    אהרון
    15/07/2009

    שלום,

    קודם כל: אני טופלתי אצלך במכון שינה בתל השומר מספר פעמים. עשיתי כבר את בדיקת השינה (שלא נמצאה בא בעיה), וגם בדיקת אקטיגראף, שהצביע על שעון ביולוגי דחוי.

    המלצת לי על טיפול במלטונין 5 מ"ג, אבל זה לא עזר לי להירדם. לאור זאת העלת את המינון ל 10 מ"ג וזה גם לא עשה את העבודה, אז בסוף פשוט הפסקנו אם המלטונין בכלל בגלל שזה "לא נגע בי".

    ממה שידוע לי מלטונין אמור לגרום לעייפות מספקת בכדי ללכת לישון בשעה משוערת. האם זה נכון?
    למה אני שואל, כי שלקחתי את המלטונין במינון המקורי הוא דווקא כן גרם לי לעייפות מסויימת, אבל לא מספיק כדי להירדם בזמן הרצוי.

    וגם כשלקחתי את ה 10 מ"ג הרגשתי את העייפות ממנו אפילו יותר חזק מה 5 מ"ג אבל לא בדיוק מספיק כדי שאני ארדם בזמן. אז זה לא כמו שזה "לא נגע בי", זה דווקא כן, פשוא לא מספיק.

    אז מה שאני בעצם רוצה לדעת זה: האם זה אפשרי במקרה קיצוני כמו שלי להעלות את המינון לרמה גבוהה במיוחד (לדוגמא 20, 30 מ"ג........ )? במילים אחרות למינון שיגרום לי להירדם!
    או שזה כבר מסוכן? האם יש כזה דבר מנת יתר של מלטונין? האם יש סיבה שאי אפשר להעלות את המינון ליותר מ 10 מ"ג כמו תופעות לוואי וכו', או שזה בטוח לנסות???

    פשוט חבל לי לוותר על משהו אם הוא יכול לעזור לי. כי כרגע לא ידוע הגורם לקושי ההירדמות הקיצונית שלי.

    אודה לך מאוד על חוות דעתך בנוגע לנושא!

    תודה,
    אהר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר דליה שכטר-עמיר
    21/07/2009

    גם 5 מ"ג מלטונין זה עודף גדול לעומת הרמות הרגילות שקיימות בגוף. טווח המינונים של מלטונין לטיפול בבעייה כמו שלך הוא בין 0.1 מ"ג ועד 5 מ"ג. אין מקום להעלות מינון עוד.
    ייתכן שיש לשקול טיפולים אחרים. אני מניחה ששוחחנו על כך ?!

    בברכה,
    ד"ר דליה שכטר-עמיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך לשאלה........

    אהרון
    23/07/2009

    אם את אומרת ש 5 מ"ג הוא המינון המקסימלי ל"בעיה כמו שלי" אז מדוע המלצת לי לנסות טיפול ב 10 מ"ג?
    מזה אני יכול להסיק שמינונים גבוהים יותר יכולים לעזור יותר ממינונים יותר נמוכים. ולא שיש מינון אחד מקובל ויותר מזה לא יעזור. האם זה נכון?

    אז בחזרה לשאלתי המקורית שטרם קיבלה תשובה:
    - האם יש סכנה כלשהי בלקיחת מינון מלטונין גבוה מאוד כמו 20, 25 מ"ג (כניסיון)?

    - וגם האם זה לא נכון שמטרת לקיחת המלטונין היא לגרום לעייפות, וההיגיון אומר לי ש"יותר מלטונין גורם ליותר עייפות", אז מדוע אין לנסות מינון גבוה יותר רק בגלל שלרוב האנשים מינונים נמוכים יותר מספיקים אבל לי לא? כי אחרי הכל אני כן הרגשתי את השפעת המלטונין אבל לא חזק מספיק!

    אודה לך על תשובות לשאלות כנ"ל!

    אני מצטער על השאלות הרבות, אבל כרגע אני רק לוקח קלונקס ולמרות שהוא גורם לי לישון, אני לא מתעורר מרוענן.

    תודה שוב,
    אהרון

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר דליה שכטר-עמיר
    29/07/2009

    אין יחס ישר בין מינון המלטונין להירדמות.
    10 מ"ג - כניסיון טיפולי בלבד. אצל בודדים ממש 10 מ"ג נותנים אפקט טיפולי טוב. אתה לא ביניהם.
    נראה לי שיש הפרעת רקע לנדודי השינה שלך.
    דיברנו על זה אם אני לא טועה.

    ד"ר דליה שכטר-עמיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו