קושי ביקיצה

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • קושי ביקיצה
    אבי
    20/07/2009

    שלום רב,
    יש לי בעיה שמלווה אותי מאז שאני זוכר את עצמי: קשה לי לקום בבוקר. אני יודע שבשביל רוב האנשים הקימה בבוקר אינה תענוג גדול, אבל אצלי זה לעיתים פשוט בלתי אפשרי. כשאני שם שעון על מנת לקום בבוקר למחרת פעמים רבות אני יודע שאני בעצם עובד על עצמי ושאין שום סיכוי שאקום בשעה שכיוונתי. יחד עם זאת, אם יש לי מטרה קונקרטית או "עוגן" (לדוגמא מבחן או תחילת משמרת וכו'), הסיכוי שאקום בזמן גבוה הרבה יותר. כלומר כאשר אין לי מטרה שתגרור נזיפה או סנקציה אם לא אעמוד בה, אני פשוט לא קם. זה לא שאני לא רוצה, פשוט סדר העדיפויות שלי שונה לחלוטין בבוקר מאשר בלילה שלפניו. אמנם לרוב אני הולך לישון מאוחר, אך גם כשאני הולך לישון מוקדם, היקיצה הטבעית שלי היא בסביבות 11:00, ולרוב אני לא קם הרבה לפני.
    מה הייתן מייעצות לי לעשות? אני יודע שזה נשמע כאילו הבעיה שלי היא במשמעת העצמית, אבל עצם זה שהנושא כל כך מטריד אותי ואני עדיין לא מצליח להתגבר עליו, אולי אומר שיש סיבה מעבר לכך.
    תודה רבה!
    אבי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    קושי ביקיצה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר דליה שכטר-עמיר
    21/07/2009

    לא כתבת לגבי ההירדמות. האם יש לך קושי להירדם בשעות "רגילות"? האם אתה הולך לישון מאוחר מאוד? האם אתה זקוק לשעות שינה ארוכות במיוחד?
    כדאי לברר מה האבחנה המדוייקת ובהתאם לכך לטפל או לארגן את החיים.
    כדאי לפנות לייעוץ במכון שינה.

    בברכה,
    ד"ר דליה שכטר-עמיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו