קושי ביקיצה ובהירדמות

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • קושי ביקיצה ובהירדמות
    זאב
    22/10/2009

    שלום אני בן 23 משוחרר כבר שנה וקצת מהצבא.
    בתקופה האחרונה כחצי שנה אני סובל מהפרעות כאלו ואחרות במהלך השינה.
    אני מתקשה להירדם בלילה ומצליח להירדם רק בשעות מאוחרות בין 2 ל4 בלילה. ואיני מצליח להתעורר בבוקר לפעמים אני ישן עד 12 שעות וכשאני קם כל הגוף שלי כואב וגם אז אני צריך חצי שעה בשביל להתעורר כמו שצריך. גם אם אני מצליח לסדר את מעגל השינה - קם בשעה נורמלית והולך לישון בשעה נורמלית - זה מחזיק כמה ימים ולאחר מכן אני ישן יותר מדי וכתוצאה מכך הולך לישון יותר מאוחר וחוזר חלילה.
    בנוסף לכך לאחרונה בתכיפות הולכת וגדלה אני חווה מה שנקרא לדעתי "שיתוק שינה". אני מעין מתעורר אך אינני יכול לזוז והדבר גם משולב לעיתים לחלום. אני חולם שיש איתי עוד מישהו בחדר או שאני נאבק איתו או צועק לעזרה. זו לא חוויה נעימה כל כך ומציאותית מאוד.
    החלומות שלי גם הולכים ונעשים "חיים" יותר ויותר עד שהייתי מגדיר אותם יותר כהזיות ולא חלומות הם מציאותיים במידה רבה, ואני זוכר אותם לפרטי פרטים כאשר אני מתעורר. כמובן שיותר ברגע היקיצה ופחות ופחות ככל שהזמן עובר.
    הדבר מאוד מפריע לי בעיקר החלומות המציאותיים, אני מתעורר בתחושה מאוד לא נעימה, מועקה כמעט. אני לא ירא מהשינה אך הייתי מעדיף שלא לישון.
    יש לציין שאני בריא בדרך כלל. לא נוטל תרופות. ומעולם לא סבלתי מתופעות אלו בעבר.
    האם יש פה בעיה אמיתית? ומה עליי לעשות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    קושי ביקיצה ובהירדמות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • * טעות בגוף ההודעה.

    זאב
    22/10/2009

    "הייתי מעדיף שלא *לישון" הכוונה הייתה מעדיף שלא *לחלום.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר דליה שכטר-עמיר
    22/10/2009

    יש כאן בעייה שאת מהותה יש לברר.
    מדוע יש קושי להירדם? האם מדובר בהפרעה בשעון הביולוגי וחסך שינה משני? האם מדובר בהפרעת שינה ראשונית?
    אני מציעה לך לפנות למכון שינה לבדיקה יסודית, אבחון וניסיון לשפר את השינה.

    בברכה,

    ד"ר דליה שכטר-עמיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו