פנייתי לגבי התרופה החדשה"סרקדין"

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • פנייתי לגבי התרופה החדשה"סרקדין"
    guy.n
    28/10/2009

    שלום וברכה.

    גילי 33 שנים, משחר ילדותי סובל מתזמון לקוי של שעות השינה
    בנערותי הבעיה התבטאה בהירדמות מאוחרת ובשל כך בקשיי יקיצה בבוקר
    וכן בעייפות משך היום שנילוותה לכך.
    רק לאחר תקופת השירות הצבאי הסדיר,הבנתי שמדובר בבעיה אמיתית
    וניגשתי למעבדת שינה במרכז הרפואי בתל השומר.לא נמצאו אבחנות לגבי
    הפרעה פיסית [דום נשימה,תנועות בלתי רצוניות וכולי].הוצע לי לנסות טיפול
    בעזרת מתן הורמון "מלטונין" בצורה מלאכותית,הנסיון לא עלה יפה מכיוון
    שגרם לעייפות רבה מאוד משך שעות היום.לאחר כמה שנים שוב הופניתי לאותה
    מעבדה ,ושוב הוצע "מלטונין" ,התוצאות היו כבראשונה,בשתי הפעמים שעות
    השינה "הסתדרו באופן זמני",ולאחר תקופה השתנו שוב.
    בשנים האחרונות הבעיה בסדירות שעות השינה החריפה ,יש לציין שמשך
    השנים אני עובד בעיקר בעבודות שהן עבודת משמרות [משמרות ערב ולילה]
    ככורח מהפרעת השינה.כיום כאיש משפחה ואבא לילדים קשה לי מאוד
    העניין הזה ,יש הרבה צרכים וסידורים שלא ניתן לבצע בשעות הערב
    וגם עבודת משמרות אינה מהווה פיתרון טוב ומספק. ההחרפה בסדירות
    שעות השינה כיום מתבטאת בכך שאין לי שעות קבועות לשינה כלל,
    כאילו השעון הפנימי התקלקל,יום ככה ויום ככה,פעם אחת ישן פחות,
    ופעם שניה ישן יותר,פעם מרגיש צורך לישון בלילה ,ופעם מרגיש
    צורך לישון ביום.
    שמעתי לאחרונה שיצאה תרופה חדשה נקראת "סירקדין"
    הבנתי שפעולתה מיועדת לטיפול בבעיה כשלי.
    1.אני מבקש לדעת עוד פרטים לגבי תרופה זו: האם מסופקת דרך קופת החולים
    ובאיזו מסגרת מסופקת ,מי מספק מירשם לכך ,מה העלות שלה, האם זאת תרופה
    לשימוש זמני,או לשימוש כרוני,האם יש תופעות לוואי ,האם יש סתירות לגבי תרופות
    אחרות או חומרים אחרים.
    2.לגבי הבעיה שאני סובל ממנה. ביקורי במעבדת שינה נערכו לפני למעלה מ-10
    שנים וזכורני שבתקופה ההיא לא היו פריצות דרך משמעותיות ונאמר לי שכל
    התחום חדש יחסית מבחינת מחקר.
    האם יש פריצות דרך ,או שיטות חדשות לטיפול שהוכיחו את עצמן
    מן השנים האחרונות ? האם יש משהו שתוכלו להמליץ עליו?
    אני שב ומציין שהפרעות השינה האלה הן ממש מילדות
    ומאוד מעוניין להתגבר עליהן כדי לפתח שגרת חיים תקינה
    ולא משובשת. לתשובתכם אודה מאוד.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פריצות דרך לא , אבל-

    ד''ר מיכל לוסטיג
    28/10/2009

    ראשית, על מנת שהטיפול על ידי מלטונין יהיה יעיל ועם מינימום של תופעות לוואי, צריך להתאים מנון וזמן לקיחה. לעיתים נדרש מנון נמוך ביותר שיספק . זמן הלקיחה של התרופה גם הוא קריטי להצלחת הטיפול, ניתן להשלים את הטיפול בעזרת חשיפה לאור שמש בשעות הבוקר (ללא משקפי שמש).
    צירקאדין הוא בעצם מלטונין בשחרור אטי. הוא לא מותווה לטיפול בהפרעות בזתמון שינה.

    אז אולי, כדאי לנסות ,אפילו ,בשלישית, להתייעץ. ובינתיים נסה לישון במקום בו חודר אור השמש ישירות, ולחשוף עצמך אליו למשך כשעה בשעות הבוקר.

    בהצלחה
    ד"ר מיכל לוסטיג

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו