ליריקה או נוירונטין להפחתת פרגמנטצי

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • ליריקה או נוירונטין להפחתת פרגמנטצי
    דפי
    17/12/2009

    שלום רב,

    בת 40.
    מזה כמה שנים יש לי בעייה של שינה לא יעילה. אני נרדמת בקלות, אבל
    - מייד מתחילה לחלום (חביון קצר לREM).
    - השינה מאד קלה, כל רעש מעיר אותי.
    - יש הרבה פרגמנטציה של השינה, וכנראה מעט SWS.
    - אני קמה בבוקר תשושה, ואני עייפה כל היום.
    אבל לא מצליחה להירדם במשך היום, מרב מתח פנימי.
    - יש בקרים שאני גם כמה מוקדם ממה שרציתי.

    במעבדת שינה, מצאו RDI של 16 הפסקות נשימה בשעה. המקור הוא גודש באף, ולא מהלוע. אני רזה.
    עברתי ניתוח להקטנת קונכיות האף, אך זה לא עזר.

    אני במעגל קסמים שלילי של מתח ביום בגלל עייפות משינה גרועה בלילה. ואז שינה גרועה בלילה בגלל המתח ביום.
    המצב שלי כרוני, עם דיסטמיה כרונית. כמו כן אני סובלת מלחץ דם מאד נמוך (50/80),

    ניסיתי תרופות ממשפחת SSRI, אך הן הפריעו לי לשינה עוד יותר, וממש התהפכתי מצד לצד כל הלילה.

    רציתי לשאול לדעתכן על התרופות הבאות כדי להפוך את השינה ליותר יעילה, עם פחות פרגמנטציה ויותר SWS.
    ליריקה (pregabalin) או נוירונטין (gabapentin).
    מי מהן עדיפה? מה הבעד ונגד בשימוש בכל אחת משהן ובעצם הקבוצה הזו (ליגנדים של תת יחידה אלפא2-דלתא, של תעלות סידן תלויות מתח).

    כמו כן, האם הן עלולות להוריד לחץ דם או יש להן השפעה שלילית על הלב (הפרעות קצב, VT וכד').

    בתודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר דליה שכטר-עמיר
    20/12/2009

    מדוע את שואלת דווקא על ליריקה ונוירונטין???? יש תרופות אחרות שעושות קונסולידציה של השינה.
    ושאלה נוספת: מה הפרמטרים האחרים של בדיקת השינה מעבר ל-RDI??

    ד"ר דליה שכטר-עמיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    דפי
    20/12/2009

    אני שואלת דווקא עלי ליריקה ונוירונטין כי קראתי כל מיני מאמרים במדליין, וראיתי ששמו דגש עליהן בהקשר להפחתת פרגמנטציית שינה, הפחתת REM, והגברת SWS. (יש לי תואר שני בביולוגיה, כך שהיה לי רקע לקרוא את המאמרים הללו).

    לגבי המדדים האחרים בבדיקה, לצערי אין לי גישה לבדיקה בשבוע הקרוב, אז לצערי לא יכולה לרשום את הפרמטרים.

    אבל אודה מאד אם תוכלו להגיד לגבי שתיהן
    א. האם אכן משפרות את השינה כפי שתיארתי למעלה
    ב. מבין שתיהן- מי עם פחות תופעות לוואי, פחות פיתוח סבילות, פחות השפעה על הפחתת לחץ דם, פחות קרדיו-טוקסיות, ופחות סיכון כללי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר דליה שכטר-עמיר
    20/12/2009

    לשתי התרופות אפקט סדאטיבי.
    לפני טיפול תרופתי יש להיכנס בעובי הקורה של הפרעת השינה שלך.
    אולי הטיפול כלל אינו תרופתי?!

    ד"ר דליה שכטר-עמיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו