היפוגונדיזם היפוגונדוטרופי מבודד

מנהל הפורום

ד``ר מאיה איש שלום
ד"ר מאיה איש שלום
לקביעת תור אצל ד"ר מאיה איש שלום ללא פרסום בפורום
 
  • היפוגונדיזם היפוגונדוטרופי מבודד
    שימי ר"ג
    28/08/2019

    שלום דוקטור,
    עקב תלונותיי על תפקוד מיני ומצבי רוח נשלחתי לבדיקות מעבדה אשר עפ האנדוקרינולוג הצביעו כי יש לי היפו היפו מבודד (ללא פגיעה בצירים אחרים, חוש ריח תקין, סימני מין משניים וראשוניים תקינים) הfsh והlh נמוכים ובעקבות כך הטסט נמוך כפי שהסביר לי הדוקטור.

    שאלתי היא האם היה צורך לשלוח אותי לבדיקת הדמיה כלשהי? Ct או mri על מנת לאשש את האבחנה? כי לא נשלחתי והאבחנה נעשתה על סמך העדות שלי ובדיקות ההורמונים.
    האם יש אפשרות לפתור את ההיפו באמצעות הליך כירורגי מבלי להיות תלוי בטיפול תרופתי ארוך טווח?
    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לשימי

    ד''ר מאיה איש שלום
    01/09/2019

    לא ידוע לי על הליך כרורגי שיכול לפתור את הבעיה אם אין גדול הפופזרי. צריך לשקול כן בצוע בדיקת הדמיה הפופזרית בהתאם לתמונה הקלינית ושאר הפרופיל ההורמונלי (חשובות למשל רמות פרולקטין, FT4 TSH קורטיזול GH IGF1) וכן רמות הטסטוסטרון
    מציעה להמשיך יעוץ עם אנדוקרינולוג
    יש אפשרות גם לנסות טפולים תרופתים שונים מטסטוסטרון שיפעילו את היצור הפנימי של טסטוסטרון ע"י האשך.
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו