סוכר, תת משקל, סוכרת

מנהל הפורום

ד``ר מאיה איש שלום
ד"ר מאיה איש שלום
לקביעת תור אצל ד"ר מאיה איש שלום ללא פרסום בפורום
 
  • סוכר, תת משקל, סוכרת
    אייל
    22/10/2019

    שלום

    בחור בן 47.
    ידוע על קרוהן. רוב הזמן יחסית בסדר אפילו בלי תרופות.
    לפני שנתיים היה זיהון בבטן וירדתי חזק במשקל
    שוקל כ 50 קג על 1.80 מטר... BMI של 15

    אני מנסה לעלות במשקל עם טחינה ועוד מאכלים.

    בינתיים על מנת להגדיל קלוריות אוכל יותר סוכר.
    כ 3 כפיות סוכר בתה 6 פעמים ביום כ 20 כפיות סוכר ביום...
    מנגד לא אוכל עוגות וממתקים בכלל!

    הסוכר שלי תקין כ 84 ובדקתי כמה פעמים השנה
    נע בין 80 ל 86
    כולסטרול כללי קצת נמוך 115
    כולסטרול טוב כ 38 ורע כ 70
    טריגליצרידים כ 120

    אני יודע שסוכר זה לא בריא
    ו 100 גרם סוכר ביום בכפיות בתה זה בטוח לא בריא
    מנגד לא אוכל בכלל ממתקים

    רציתי לשאול האם אני בסיכון שפתאום יתפרץ סוכרת
    או שכל עוד אני בודק סוכר בדם כל כמה חודשים ויוצא תקין כ 85 אז אפשר להיות שקט שאין סכנה כרגע?

    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    סוכר, תת משקל, סוכרת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לאייל

    ד''ר מאיה איש שלום
    22/10/2019

    בהחלט מסכימה איתך שעדיף להמנע מסוכר בכמויות גדולות. רמת הסוכר בצום לא מספיקה בכדי לדעת אם יש הפרעה ברמות הסוכר אחרי האוכל/שתיה לכן כדאי לשקול בדיקה של המוגלובין A1C שנותנת אומדן לממוצע רמות הסוכר ב-3 חודשים האחרונים. מה לגבי העשרה קלורית באנשור/גלוצרה?
    מציעה להתיעץ עם דיאטנית וכן לצמצם את כמויות הסוכר...
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סוכר, תת משקל , סוכרת

    אייל
    22/10/2019

    תודה רבה...
    אם אפשר עוד לשאול
    1. דיאטנית אמרה לי שלדעתה כשכל כך רזים BMI=15
    אפילו הסוכר לא בעייתי כי יהפוך לשומן
    זה הגיוני? או שלא הבנתי טוב?

    2. במידה ואבצע HBA1C והוא תקין
    אז אפשר להיות שקט שאני לא בסיכון שה 20 כפיות סוכר ביום יגרמו לי סוכרת? כאמור הסוכר כרגע תקין לגמרי כ 85
    וכאמור אני לא אוכל ממתקים או עוגות וכו'.

    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לאייל

    ד''ר מאיה איש שלום
    23/10/2019

    בהנחה שאין אנמיה שתפגע באמינות של A1C, אפשרות נוספת היא להתחבר חד פעמית למד סוכר רציף שיתן לך אנדקציה לגבי רמות הסוכר
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו