טיפול בטסטוסטרון בבן 31

מנהל הפורום

ד``ר מאיה איש שלום
ד"ר מאיה איש שלום
לקביעת תור אצל ד"ר מאיה איש שלום ללא פרסום בפורום
 
  • טיפול בטסטוסטרון בבן 31
    דור
    04/01/2020

    שלום,

    בן 31, ללא ילדים (אבל רוצה בעתיד). US כליות, דרכי שתן ואשכים תקין.

    רמות הטסטוסטרון אצלי נמוכות מאד מזה כמה שנים ולפני כשנה פניתי עם העניין לאורולוג.
    הוא שלח אותי לבדיקת זרע (שעוד לא עשיתי), להבנתי כבדיקה מקדימה לטיפול בסטסטוסטרון (לשם הפקדת זרע טרם הטיפול?).
    להבנתי טיפול שכזה יביא לניוון האשכים לאורך זמן ויהפוך אותי לעקר (אם איני כבר...), ייתכן שלתמיד.

    שאלותיי כדלקמן -
    1. האם אכן תתכן פגיעה בלתי הפיכה בפוריות שלי, לאור טיפול ארוך טווח בטסטוסטרון?

    2. האם ישנן אסטרטגיות טיפוליות אחרות בישראל לתופעה, כמו מתן כלומיד (איני עוסק בפיתוח גוף, אבל יצא לי לקרוא על התרופה הזאת שם) או קודמנים אחרים לטסטוסטרון שיחסכו את הפגיעה באשכים?

    3. האם עדיף לזנוח את האורולוג בעניין הזה ולעבור לייעוץ של אנדוקרינולוג/אנדרולוג?

    תודה רבה!
    דור

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    טיפול בטסטוסטרון בבן 31

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לדור

    ד''ר מאיה איש שלום
    04/01/2020

    אכן טפול בטסטוסטרון יכול להביא לפגיעה בלתי הפיכה בפוריות. צריך להבין מה מקור הירידה בטסטוסטרון האם בעיה בפעילות האשך? הפרעה הפופזרית? השמנה? רמות פרולקטין גבוהות?
    אם לא התיעצת עם אנדוקרינולוג אז כדאי
    אם מקור הבעיה לא באשך אפשר לשקול קלומיפן/כוריגון במקום טסטוסטרון אחרי השלמת הברור.
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    דור
    05/01/2020

    שלום דר מאיה,

    ראשית אני רוצה להודות לך על תגובתך המלומדת.

    שנית -
    א. איך ניתן לבדוק פעילות האשך מעבר לאולטרסאונד (התקין) שעשיתי?
    ב. כיצד נמדדת הפרעת הפופיזרית? MRI מח? בדיקות דם? גירוי הורמונלי כלשהו?
    ג. אני במשקל תקין. כל חיי הייתי רזה אך לאחרונה הבטן שלי מתחילה לתפוח ומסת השריר נעלמת (CPK תקין).
    ד. רמות פרולקטין בגדר הנורמה.
    ה. קראתי מעט על קלומיפן וכוריגון ואני רואה שמדובר במנגנוני פעולה שונים לחלוטין, לגביהם 2 שאלות -
    ה1. למרות מגבלות המדיום, אשמח שתרחיבי על קצה המזלג יתרונותיה וחסרונותיה של כל תרופה ולאיזה מצבים משתמשים בזו ולאילו בשנייה.
    ה2. האם, בדומה לניוון האשכים ע"י מתן טסטוסטרון לאורך זמן, ייתכן ניוון מלא או חלקי של האתרים (בלוטה כלשהי? משהו אחר?) שאחראיים על ייצור הקודמנים ל-GnRh ע"י נטילת ארוכת טווח של קלומיפן?
    כנ"ל לגבי כוריגון.

    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לדור

    ד''ר מאיה איש שלום
    05/01/2020

    על סמך רמות הLH FSH אפשר לדעת אם מקור הבעיה באשך או בהפופיזה בנוכחות רמות פרולקטין תקינות והעדר השמנה.
    בעקרון הטפול המקובל ביותר הוא טסטוסטרון אך כאשר רוצים לשמור על פוריות אז כדאי לשקול קלומיפן או כוריגן. כלומיפן ניתן בכדור ומשפעל את ההיפופיזה, כוריגון בזריקה ותחליף לLH אם נותנים אותו זה כי מראש יש בעיה בהפרשתו כך שזה לא אמור לשבש כי ניתן מראש כשיש בעיה
    מציעה לפנות ליעוץ אנדוקריני
    אם LH FSH לא מוגברים כדאי לבדוק גם צירים אחרים בהיפופיזה מעבר לפרולקטין כגון GH IFG1 TSH FT4 קורטיזול בשמונה בבוקר
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה!!!

    דור
    05/01/2020

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו