קורטיזול, הורמונים ודפוסי שינה מזיקים

מנהל הפורום

ד``ר מאיה איש שלום
ד"ר מאיה איש שלום
לקביעת תור אצל ד"ר מאיה איש שלום ללא פרסום בפורום
 
  • קורטיזול, הורמונים ודפוסי שינה מזיקים
    ספיר
    14/01/2020

    אני סובל מקרון שנים רבות, דיכאון מגורי, איןאונות , תת פעילות ב.תריס , היפרכולסטרול , טרום סוכרתי , משתמש בגראס רפואי מידי יום , לפעמים גם כדי לישון , אבל אני מתעורר אחרי שעה שעתיים ,אוכל משהו או רואה טלויזיה ושוב הולך לישון . משקל מעט מעל הנורמה .יצאתי לפנסיה מוקדמת בגלל הנכות ואני ישן הרבה - מעט בלילה ובעיקר ביום עד אחה"צ ולפעמים יותר . סה"כ 16 ש ביממה אני במיטה .
    הגראס מכניס אותי לאדישות וגורם לחוסר מוטיבציה ברמה גבוהה.
    לכן המצב לא השתנה , כנראה כי זה נוח לי אבל אני חושש וחרד
    מאירוע מוחי , לבבי , סוכרת , וכו בעקבות אורח החיים הבעייתי .
    ידוע שהקורטיזול עולה בבוקר ואחר מכן יורד בהדרגה. האם אני לא מזיק לעצמי בדפוסי השינה שלי ? זה אמנם נוח לי ומאפשר בריחה מהמחשבות והמציאות הקשה בה אני נמצא . ההרגל הזה נמשך כבר הרבה שנים ואני חושש מתחלואה נוספת והחמרה בעקבות זאת .
    בדיקות דם כלליות מאוזנות , כולל ל"ד .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לספיר

    ד''ר מאיה איש שלום
    15/01/2020

    אתה צודק שחוסר פעילות זה לא דבר בריא,,,לא ציינת אם יש לך עודף משקל. אני חושבת שאם פיזית אתה מסוגל ואתה מודע אז תוכל להביא לשנוי. להשתדל לבצע קצת פעילות אפילו חצי שעה עשרים דקות הליכה ביום יש לזה משמעות
    במסגרת קופת חולים אפשר לקבל תמיכה טובה של דיאטנית עובדת סוציאלית ויעוץ לפעילות גופנית ע"י פיזיוטרפיסט
    היתי שוקלת זאת ואולי גם פסיכיאטר לשפור מצב הרוח תרופתית
    ידוע ששמוש כרוני בקנביס יכול להביא לירידה במוטבציה. אולי לנסות לצמצם את הצריכה
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו