סכרת ותוצאות בדיקת בלוטת תריס

מנהל הפורום

ד``ר מאיה איש שלום
ד"ר מאיה איש שלום
לקביעת תור אצל ד"ר מאיה איש שלום ללא פרסום בפורום
 
  • סכרת ותוצאות בדיקת בלוטת תריס
    יונה
    15/01/2020

    בעקבות כאבי ראש נשנים כשנה אצל גבר בן 65, 20 שנה סוכרתי, הופננו לאמ אר איי צווארי. בבדיקה ראו בלוטות תריס לא אחידות ולא סימטריות.
    משכך הופננו לאולטרסאונד בלוטת התריס ולהלן התוצאות-
    אונה ימנית בגודל 23*27*58, מרקם הטרוגני רב קשרי, הודגמו קשריות בעלי הדיות מעורבת בגןדל מקסימלי עד כ9*13 ממ. הודגם קשר סולידי עם גבולות מטושטשים בגודל משוער כ-8 ממ, הודגמו הסתיידויות זעירות. הודגמו קשריות דומות קטנות יותר. עובי האיסטמוס כ-6 ממ.
    אונה שמאלית- מרקם הטרוגני רב קשרי, הודגמו קשריות בעלי הדיות מעורבת רובן ציסטיות בגודל מקסימלי 10*11. לא הודגם קשר שולט. הודגמה הסתיידות גסה בגודל כ-3 מ״מ.
    משמאל ומימין TIRADS 3.

    אשמח אם תוכלו לשפוך קצת אור על הסיפור הזה. מבירור ראשוני עם רופאה הבנתי שייתכן ומדובר בסרטן בלוטת התריס ? האם נשמע כך? ביופסיה בעוד שבועיים ובינתיים לחץ רב נודה לכל חוות דעת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה ליונה

    ד''ר מאיה איש שלום
    15/01/2020

    קשרים בבלוטת התריס הם דבר שכיח, אמנם יותר בנשים אך קיימים גם בגברים ושכיחותם עולה עם הגיל. כ80% מהם שפירים. הקשרים שציינת לא גדולים ואין להם מאפיינים חשודים (פרט לקשר הקטן של 8 ממ') אך בסופו של דבר סוכמו כי קשרים עם דרגת חשד לא גבוהה לממאירות.
    ממאירות בבלוטת התריס גם אם קיימת לרב לא מסכנת חיים, ובגדולים שהוכחו בנקור והם קטנים מ1 סמ' במקום מתאים יש אף אפשרות למעקב בלי נתוח.
    כך שהסר דאגה מלבך.
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מה לגבי ההסתיידות הגסה?

    יונה
    15/01/2020

    ראשית המון תודה על המענה והאדיבות, אין ספק שהוספת לנו אוויר לנשימה. מניחה מדברייך שהסתיידות היא המילה המלחיצה.
    רשום שבאונה השמאלית יש הסתיידות די גדולה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה ליונה

    ד''ר מאיה איש שלום
    17/01/2020

    דווקא הסתיידות גסה לא נחשבת בעיתית אלא הסתיידות עדינה. שוב רק מעלה קצת את החשד
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו