שינוי בהיפותלמוס, בירור אנדוקריני גבר

מנהל הפורום

ד``ר מאיה איש שלום
ד"ר מאיה איש שלום
לקביעת תור אצל ד"ר מאיה איש שלום ללא פרסום בפורום
 
  • שינוי בהיפותלמוס, בירור אנדוקריני גבר
    אייל
    23/01/2020

    שלום
    אני בן 50.
    לא ידוע על בעיות רפואיות. מגיע לרופא בד"כ פעם בשנה
    שנתיים לבדיקות שגרתיות.
    לא מעשן לא שותה אלכוהול חיים אורח חיים יחסית בריא

    לפני כ 13 שנה היתה לי תקופה עם כאבי גב.
    לקחתי פעמיים שלוש כדורי אופטלגין ופתאום למרות שלא הייתי חולה נהיה לי מאוד קר והתחלתי קצת לרעוד.
    בדקתי טמפרטורה והיתה 35.7 במקום רגיל אצלי 36.8-37.0
    לאחר מכן התופעה נמשכה במשך שבועות כך במשך כשנה הטמפרטורה שלי היתה על 36.0 ביום ובלילה היתה יורדת יותר. הייתי מתעורר לפעמים בלילה רועד לגמרי עם 35.0 ואפילו 34.8
    שלחו אותי בזמנו לאנדוקרינולוג. עשה לי אז מגוון בדיקות אנדוקריניות כגון FSH LH פרולקטין קורטיזול TSH שיצאו תקינות.
    המסקנה שלו היתה שאין בעיה אנדוקרינית שכיום מוגדרת בצורה ברורה אבל לדעתו יש סוג של שיבוש בתרמוסטט בהיפותלמוס משהו שאנחנו לא יודעים להסביר ונקווה שישתפר עם הזמן.
    לשמחתי אחרי כשנה זה חלף.
    לא לקחתי משככי כאב במשך שנים.
    טמפרטורה שלי במשך שנים תקינה סבירה כ 36.8-37.

    אתמול בצהריים עקב כאבים בגב חזרתי לצערי על הטעות
    ולקחתי 50 טיפות אופטלגין שהיה לנו בבית ( של אשתי ).
    תוך כמה שעות נהיה לי קר מאוד.
    תופעה נוספת התחלתי להרגיש "מסומם" כאילו הרדימו אותי.
    בערב היה לי 35.7 ובלילה התעוררתי רועד עם 35.2...

    היום מהבוקר קר לי 35.9 למרות שלבוש חם ובבית
    וממשיך להרגיש מסומם, עיניים קצת רוצות להעצם
    קשה להתרכז.
    מה דעתך על הנושא?
    ייקח כמה חודשים לקבוע תור לאנדוקרינולוג.
    איזה בדיקות אנדוקריניות כדאי לעשות? אגש לרופא המשפחה בשבוע הבא...
    והאם תחושת ה"סימום"אולי מסוכנת? איזה בדיקה בודקת את זה?

    תודה רבה....

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לאייל

    ד''ר מאיה איש שלום
    25/01/2020

    מה שאתה מתאר היא תופעה חריגה ולא שכיחה. יתכן שזו תגובה ממושכת לאופטלגין
    לא מכירה קשר להפרעה הורמונלית פרט אולי בלוטת התריס שכבר נבדקה עבר ונמצאה תקינה
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שינוי בטמפרטורת הגוף, היפותלמוס

    אייל
    25/01/2020

    תודה רבה.
    אם אפשר לשאול ובזה אסיים..

    1. היות וכעת שוב חד משמעית השתנתה לי הטמפרטורה ל 36.0 ביום ו 35.0-35.2 בלילה בבת אחת
    האם לדעתך יש מקום לחזור על TSH שהיה תקין לפני 3 חודשים? יכול להיות שהשתבש בעקבות האופטלגין?

    2. בדיקות אנדוקריניות מקיפות בוצעו לפני 13 שנה בעקבות הטמפרטורה הנמוכה שהיתה אז. האם יש לחזור על בדיקות שבודקות את תפקוד ההיפותלמוס FSH LH פרולקטין IGF1 טסטוסטרון?
    יש עוד בדיקות שכדאי לעשות?

    3. יש לך איזה שהוא רעיון מה אפשר לעשות כדי שה"תרמוסטט" במוח יתאפס מחדש?

    4. איזה משכך כאב אני יכול לקחת במקום אופטלגין שלא ישגע לי את הטמפרטורה בגוף ויגרום לצמרמורות וכו'?

    תודה רבה
    3.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לאייל

    ד''ר מאיה איש שלום
    27/01/2020

    לגבי משכך כאבים אחר אין לי המלצה כי ראיתי שהיו דווחים גם לגבי אקמול. לא חושבת שיש טעם לבדוק TSH וגם לא את השאר לא ידוע לי שהם קשורים לווסת חום
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו