מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- תת פעילות בלוטת התריס בהריוןבר05/03/2020
היי בת 27 הריון ראשון שבוע 8
לפני ההריון סבלתי מהשימוטו ולאחר מכן
התפתח גרייבס בשל ערכים גבוהים לנוגדן tsi
טופלתי ביוטירקס תקופה ארוכה ולאחר מכן במרקפטיזול שנה, יש לציין ש3 חודשים לפני הריון היתי מאוזנת בערכים של הבלוטה tsh שעמדו בין 2-3
לאחר שנכנסתי להריון עשיתי שוב בדיקה הערכים היו מאוזנים , שהטווח הוא עד 4.8 ,
tsh 4.66 , שהטווח הוא עד 22.7
ft4 -13.4 הפסקתי בהוראת האנדוקרינולוגית שלי את הכדורים ביקשה להמתין 3 שבועות לראות מצב ללא כדורים על מנת להבין היכן אנחנו עומדים, אתמול עשיתי בדיקות בלוטה
טווח הtsh אמוד להיות עד 4.8 ויצא לי 5.15
ft3 ו-ft4 בגבול התקין ,שוחחתי עם הרופאה המליצה להתחיל שוב יוטירקס 50 מג פעמיים בשבוע ,
שאלותיי
1.בדיעבד האם הרופאה שלי היתה צריכה להגיד לי להמשיך עם היוטירקס ולא להפסיק איך שגיליתי ההריון? כי כרגע למיטב ידיעתי הטווח הרצוי הוא עד 2.5 בתחילת הריון ..ואני היתי עם 4.66
2.האם המינון שכרגע היא ביקשה לקחת של 50 מג פעמיים בשבוע מספיק?
3.האם הזמן הזה עד לגילוי סטייה בערכי הבלוטה
יכול היה לגרום נזק לעובר? אני ממש בלחץ מזה
4.אשמח לשמוע אם יש לך המלצות נוספות
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לבר
ד''ר מאיה איש שלום06/03/2020קשה לי לתת יעוץ מבלי להכיר לעומק את הרקע הרפואי שלך.
מבינה שהפסקת מרפקטיזול בתחילת ההריון? זה הגיוני.
הערכים שאת מתארת של TSH הם גבוליים ובערכים שכאלו לא צפוי נזק משמעותי להריון/לעובר.
אכן נשמע שזה מנון קצת נמוך אך מניחה שהרופאה מכירה אותך היטב ואת המנונים שהזדקקת להם ולכן זה יהיה חסר אחראיות מצידי לתת המלצה אחרת
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה לד״ר המשך
בר06/03/2020היי ראשית תודה על התשובה
בעברי היתי מטופלת רק ביוטירקס במינונים משתנים לרוב 50 מג 5 פעמים בשבוע
לפני שנה התחלנו לראות שהערכים של הבלוטה יורדים משמע הבלוטה מתפקדת יותר מידי תחילה חשבנו שאולי זה קשור למינון היוטירקס , לאחר הפסקת היוטירקס ראינו שהמצב לא משתפר והבלוטה עדיין מתפקדת יותר מידי לכן נשלחתי לבדיקת tsi שהצביעה על ערך של מעל 1000 מה שנתן את החתימה שיש לי גרייבס
מאותה נקודה התחלנו לטפל במרקפטיזול במינונים שונים ..הרופאה אמרה לי שזה טיפול שלוקח שנה ,וכך עשינו ב3 חודשים לפני סיום הטיפול נכנסתי שוב למצב של תת פעילות ,הרופאה טענה שזה כנראה מהמרקפטיזול למרות שהורדנו מינון תת הפעילות המשיכה ,לכן הציעה לשלב גם יוטירקס וגם מרקפטיזול במקביל על מנת להשלים את הטיפול של המרקפטיזול לשנה ,במקביל בדיוק שעברה שנה נכנסתי להריון ,
לפני ההריון 3 בדיקות tsh היו תקינות ומאוזנות בהפרשים של חודש ..
נכון הרופאה אמרה להפסיק מרקפטיזול בגילוי ההריון וגם את היוטירקס
למרות שראתה שאני על ערך 4.66 היא מסבירה שהפסיקה גם את היוטירקס
מאחר ונתנו אותו בשלב זה רק כדי לאזן את מה שעשה המרקפטיזול ובאופן פיזיולוגי הגוף היה אמור להוריד את ערכי הבלוטה בתחילת הריון ,לכן השיקול שלה הוא היה להפסיק עם כדור יוטירקס בכלל על מנת לראות תמונת מצב של הבלוטה ללא כדורים ,הממה שגם אחרי חודש של הפסקה מלאה של יוטירקס ומרקפטיזול
עדיין היתי בערכים של תת פעילות ,מצד אחד אני מבינה את הכוונה של הרופא מצד שני האם את לא חושבת שהשיקול היה מוטעה ? וכן היתה צריכה להמשיך איתי את היוטירקס כשראתה שאני על ערכים של 4,66 (היא טוענת שהתוצאה הזו היתה סמוכה לסיום הטיפול ולכן רצתה להמתין לתפוגה של הכדורים)
אני האמת ממש מבולבלת לא יודעת אם עשתה איתי טעות וקצת כועסת
ומפחדת שזה יעשה נזק
לאחר שסיפרתי לך עדיין נראה לך שהמינון של 50 מג פעמיים בשבוע תקין ?
משקל שלי 57 גובה 158 אם זה רלוונטי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לבר
ד''ר מאיה איש שלום07/03/2020מדובר במהלך מורכב וקשה להשיב באופן זה ללא בקור מסודר והסתכלות על המהלך. לא נשמע שעשתה טעות כי אם יש תת פעילות תחת מרקפטיזול מפסיקים ורואים מה קורה.
בכל מקרה גם מדובר בסהכ בTSH גבולי. מציעה להמשיך מעקב סדיר. אם את חוששת אולי לחזור על TSH כעבור שבוע שבועיים לראות מה הכוון...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אורח חייכם בריא?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

