פרולקטין גבוה ללא סיבה ידועה

מנהל הפורום

ד``ר מאיה איש שלום
ד"ר מאיה איש שלום
לקביעת תור אצל ד"ר מאיה איש שלום ללא פרסום בפורום
 
  • פרולקטין גבוה ללא סיבה ידועה
    טליה
    09/03/2020

    שלום רב, (אישה, לא בהריון ולא אחרי לידה)
    לאחר בדיקות דם שגילו פרולקטין מאוד גבוה, האנדרקונולוג אמר לי שאני במתח זו הסיבה לבעיה וזה יעבור, לאחר כמה חודשים הלכתי לרופא אחר, עשיתי MRI ונאמר שיש חשד לאדנומה אבל הרופא החליט שמדובר בשפיר, אם כתוב במפורש בפענוח "חשד" איך ייתכן והוא מחליט שמדובר בגידול שפיר ומה עושים במקרה הזה כדי לוודא שאכן מדובר בגידול, הוא נתן לי תרופות להפחתת פעילות הבלוטה אבל לדעתי לא מדובר בשום גידול כי אין שום תופעות שקשורות לאדנומה(לא בראייה, לא בכלום, אני לא אחרי לידה או הריון או קבלת הורמונים, הכל אצלי תקין מלבד אנמיה והמוגלובין נמוך גם בלוטת התריס תקינה) ועברה כבר שנה, מה עושים במקרה הזה,איך אכן מוודאים את הסיבה והגורם , תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התרופה ועוד פירוט

    טליה
    10/03/2020

    אולי זה יהיה יותר ברור: פרולקטין גבוה, Somatomedin C (IGF-1) גם גבוה , ממצאי MRI כתוב: אזור בעל אות חריג בחלק שמאל של היפופיזה קדמית, ייתכן אדנומה. לקורולציה מעבדתית. הרופא נתן לי תרופה שנקראת CABOTRIM TAB ל3 חודשים, אשמח להבין דעתך אם את צריכה יותר פירוט כדי להבין מה הגורם ומה יש לי בדיוק תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לטליה

    ד''ר מאיה איש שלום
    10/03/2020

    לא ניתן ליעץ באופן אינטרנטי במקרה שלך. בעקרון פרולקטין אכן יכול לעלות בסטרס, אך צריך להתרשם אם יש לעליה משמעות קלינית (סדירות מחזור, הפרשת חלב מהשדיים, מחזורים שמתארכים), גדולים בהפופיזה הם לרב שפירים בגלל שיש ממצא כנראה מאוד קטן קשה לדעת אם יש שם משהו אמיתי. לגבי IGF1 מוגבר צריך לראות את רמות הורמון הגדילה. קבוטרים הוא בהחלט טפול לרמות פרולקטין מוגברות השאלה אם את זקוקה לא. מצטערת לא ניתן להכנס לעובי הקורה באופן זה מציעה לפנות ליעוץ מסודר אצל אנדוקרינולוג
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הורמון גדילה

    טליה
    11/03/2020

    אני מודה לך ד"ר, הורמון הגדילה Somatomedin C (IGF-1) גם גבוה על 231
    מחזור סדיר, אין הפרשת חלב מאחר וכמו שכתבתי לא היה הריון או לידה, אין תופעות כלל חוץ מעליה במשקל שנים האחרונות של 15 ק"ג, לאחר יציבות מתמשכת של אותו משקל לאורך שנים רבות וכל זאת ללא שינויים באכילה או בכושר, אני בייעוץ מסודר רק שלא ממש מרוצה ויכולה להבין למה נותנים לי תרופה שלא קשורה לזה, אם המקור לא הפרולקטין ומדובר בעוד בלוטות נוספות אז למה לתת תרופה להורדת הפרולקטין אודה לעזרתך או לפחות לכוון יותר מה עושים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לטליה

    ד''ר מאיה איש שלום
    12/03/2020

    באמת שבלתי אפשרי לתת יעוץ מבלי להתרשם קלינית גם מאנמנזה וגם בדיקה גופנית. בעקרון יש בעיה עם מדידת IGF1 בארץ לכן צריך להתרשם קלינית . לעיתים י ש רמות מוגברות של IGF1 שהן מעבדתיות ולא אמיתיות לכן חשובה הרמה של הורמון גדילה GROWTH HORMONE
    מציעה להמשיך יעוץ אנדוקריני כאן בפורום בלתי אפשרי לתת מענה כמו שצריך לאור המורכבות
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו