מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- מטאמורפין ושינוי תרופתי בשל תופעות לוואימנחם18/05/2020
בן 67. מרגיש טוב. בכל בדיקה ה- A1c נמוך מ-7. אבל בבוקר אני קם קבוע 160. לוקח ג'רדיאנס וויקטוזה. בעבר לקחתי גם מטאמורפין. צועד קבוע. מקפיד באוכל. שמתי לב שהמטמורפין עושה לי גזים רבים מאוד ולכן הפסקתי איתו. מס' שאלות:
1. האם במצב כזה חשוב לקום מתחת ל-140 ? אם כן, איך לשפר את התוצאה?
2. הפסקתי את המטמורפין. בגלל הגזים. האם הוא חשוב עם ג'רדיאנס?
3. האם במצב כזה היית ממליצה על שינוי תרופתי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה למנחם
ד''ר מאיה איש שלום18/05/2020בהנחה שהתפקוד הכליתי והכבדי תקין היתי שוקלת החלפת גרדיאנס בקסיגדואו שזו תרופת משלב של מטפורמין בשחרור מושהה בשלוב עם פורסיגה שהיא מאותה משפחה של גרדיאנס
למטפורמין בשחרור המושהה יש פחות תופעות לואי בטניות אך לצערי לא קיים בארץ בכדור נפרד
לא קיים גם בשלוב עם גרדיאנס
אפשר להתחיל מ10/1000 פעם ביום אחרי ארוחת בוקר או צהרים
ואם נסבל ותפקוד כליתי תקין וגם כבדי לעבור ל5/1000 כדור אחרי ארוחת בוקר כדור בצהרים.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלת המשך ...
מנחם19/05/20201. תודה
2. אנא התייחסי בבקשה גם לשאלה מס' 1.
3. האם התרופה שהצאת קיימת בסל בכללית?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה למנחם
ד''ר מאיה איש שלום24/05/2020אכן סוכרים בצום שמעל 110 הם גבוהים..
התרופה קיימת בכללית בבטוח המושלם או בסל למי שחולה לב או עם בעיה כליתית על רקע הסוכרת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם אובססיבים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

