בדיקות בעקבות בעיה הורמונלית במשך שנים

מנהל הפורום

ד``ר מאיה איש שלום
ד"ר מאיה איש שלום
לקביעת תור אצל ד"ר מאיה איש שלום ללא פרסום בפורום
 
  • בדיקות בעקבות בעיה הורמונלית במשך שנים
    י
    26/05/2020

    שלום רב לך. אני גבר בן 39.

    במשך שנים רבות מאובחן כסובל מתת פעילות בלוטת התריס. מקבל כדור 50 של אלטרוקסין כל יום.
    tsh נע בין נורמלי ל5 במדדים
    t4 שווה 1 ng/dl
    נעשתה בדיקה בודדת לגבי anti thyroid peroxid שיצא 80, כשהטווח הנורמלי הוא 0.0 עד 35

    בשנים האחרונות אובחן גם שהטסטוסטרון והורמוני הגונדוטרופינים (lh וfsh) מוחלשים. נאמר לי על ידי אורולוג שלמרות שהטסטוסטרון שלי נמצא בטווח התחתון של הסקאלה, בהתאם לגילי זה מעט והוא אמר שזה מקביל לטסטוסטרון של איש זקן.

    התוצאות של הטסטוסטרון טוטאל בכמה בדיקות נע בין 3.29, 4.0, ל4.97 לאחרונה. כל הבדיקות בוצעו בבוקר לאחר צום.
    כמו כן טסטוסטרון חופשי בבוקר בצום נמצא 1.72 ng/ml

    lh 2.9
    fsh 4
    prolactin 4

    נאמר לי שיש לבצע mri היפופיזה, שעוד לא בוצע.
    עד כאן עניינים טכנים. אציין שאני סובל מעייפות רבה, ברקע גם אנמיה גבולית שנמצאת שנים רבות ולא נערך בירור מסודר לגביה. אני חושב שלגבי הטסטוסטרון אני סובל מזה כנראה מגיל מאוד מאוד צעיר, כי בראיה לאחור- התפתחתי בהתבגרות מאוד מאוחר לגילי והייתי ילד מאוד מאוד רגיש נפשית.

    שאלותיי

    1. לגבי התריס. האם יש קשר בין הבעיה בבלוטת התריס לבעיה בשאר ההורמונים?
    אם כי להבנתי הבדיקה הבודדת שנעשתה, מצאה שהגוף מתנגד לבלוטה, או להורמון המגיע אליה(?)

    2. לגבי הטסטוסטרון. האם על פי התוצאות, יש חוסר בטסטוסטרון בהתאם לגילי?
    ואם כן, האם זה חוסר כזה שכדאי שאבדוק אם אני לא סובל מאוסטאופורוזיס?

    3. האם מחסור כזה בטסטוסטרון, אומר שאני מועד להזדקן יותר מהר מהגיל שלי? זאת אומרת, שאני בן 39 עם גוף זקן הרבה יותר?

    4. לגבי טיפול אפשרי. מדוע הגישה היא לטפל בטסטוסטרון ולא לטפל בהורמונים הגונדוטרופינים lh fsh שבעזרתם נוצר הטסטוסטרון ושאולי טיפול כזה הוא פחות בעיתי מההשלכות של טיפול בטסטוסטרון?(סיכונים ללב, ריאות ולזרע)

    תודה רבה



    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לי

    ד''ר מאיה איש שלום
    26/05/2020

    קשה לתת תשובה מעמיקה לשאלותיך מבלי לראותך ולבדוק אותך.
    בעקרון אם פוריות לא על הפרק אז אפשר לתת טסטוסטרון ועוקבים אחרי הרמה אם על הפרק אז לא כדאי טסטוסטרון וכדאי לתת תרופות שמדמות/מגרות את ההיפופיזה.
    לא הבנתי איזה טסטוסטרון חופשי נבדק האם Bio available testosterone כי אם כן הוא תקין
    צריך לראות אם יש סבות אחרות לעייפות. באמת כדאי לבדוק BIOAVAILABLE TESTOSTERONE אם לא נבדק כי הוא נותן אומדן טוב של הטסטוסטרון החופשי.
    לגבי בלוטת התריס מה הנורמה של T4 במעבדה שבצעת
    אם תקינה אז כרגע אין משמעות לנוגדנים אך כדאי לעקוב אחת לשנה כי יש סכוי לתת פעילות של בלוטת התריס
    15% מהאוכלוסיה יש להם נוגדנים אך רק ל3-5% יש תת פעילות
    מציעה לפנות לברור ומעקב אנדוקריני
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בהמשך לשאלותייך

    י
    27/05/2020

    לגבי הטסטוסטרון
    לא עשיתי בדיקה שנקראת ביו אביילבל טסטוסטרון(שלהבנתי נערכת רק באיכילוב?)
    עשיתי בדיקת טסטוסטרון חופשי free testosterone שקיימת בקופה בכל מרפאה.
    האם עדיין מספר תקין? הסקאלה בבדיקת המעבדה היא 1.20 עד 4.30 ולי יש 1.72.
    לגבי התריס- אני באמצע הסקאלה של t4.
    העניין הוא שרופאת המשפחה מעולם לא הציעה לשלוח אותי למעקב אנדוקריני.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לי

    ד''ר מאיה איש שלום
    27/05/2020

    אתה יכול לבקש מרופאת המשפחה בדיקת אנדוקרינולוג לפני שאתה מתחיל טפול כלשהו.
    הטסטוסטרון החופשי הוא תחשיב והוא פחות אמין
    אולי כדאי לבצע אפילו באופן פרטי את בדיקת הbioavailable testosterone עלותה כ200 שח באיכילוב צריך להגיע בצום של לילה בשעות הבוקר למכון האנדוקריני אין צורך להזמין תור
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אגב

    י
    29/05/2020

    האם בשלל הבעיות היכולות להיות בהיפופיזה/היפותלמוס, בתת פעילות בהזרמת הורמונים לגוף, האם בסופו של דבר כל הפיתרונות מסתכמים במתן הורמונים חיצוניים/תחליפיים?

    ושאלה נוספת, מדוע רק באיכילוב מבוצעת הבדיקה של הטסטוסטרון החופשי? זוהי הבדיקה האמינה ביותר לגילוי מחסור ההורמון?


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לי

    ד''ר מאיה איש שלום
    30/05/2020

    במקרים של חסר ברור אין הכרח בבדיקה שנעשית באיכילוב, במקרים גבוליים הבדיקה תורמת
    אם מדובר בגדול הפופזרי אז טפול בו לעיתים משיב את רמות הטסטוסטרון אם מדובר בחסר מסיבות אחרות אז הטפול הוא מתן תחליפים
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו