ctx-167 וטיפול שיניים פולשני (השתלת שן)

מנהל הפורום

ד``ר מאיה איש שלום
ד"ר מאיה איש שלום
לקביעת תור אצל ד"ר מאיה איש שלום ללא פרסום בפורום
 
  • ctx-167 וטיפול שיניים פולשני (השתלת שן)
    SAM
    16/06/2020

    בן 56. סובל מאוסטופורוזיס כ-10 שנים + קרוהן וקוליטיס ברמיסיה.
    (בעבר השתמשתי בפרנדיזון ב2-3 אירועים במינון התחלתי של 60 מ"ג - הפעם האחרונה הייתה לפני 7 שנים).
    עד לפני 2.5 שנים טופלתי באקלסטה ובבדיקת צפיפות עצם היה שיפור בינוני.
    לפני שנתיים וחצי תכנתי לעבור השתלת שן ולכן הפסקתי את התרופה בשיתוף עם הרופא.
    העניין נדחה עד היום ולפני חודש עברתי בדיקת ctx במעבדות אסף הרופא. אחרי שעברתי קראתי קצת באינטרנט והבנתי שחשוב מאוד לעבור את הבדיקה מוקדם בבוקר ולא יאוחר מ- 09:30 בבוקר.
    אני זומנתי לשעה 11 בבוקר למעבדה בא'. הרופא וכאשר אמרתי לאחראית במעבדה שהנחיות הבדיקה הם שיש לבצע אותה עד השעה 09:30, היא טענה שזה ממש לא משנה ואנחנו מאפשרים לנבדק להגיע בשעות יותר נוחות.
    אני מאוד מודאג כי הבדיקה נלקחה בניגוד לתקנות (נעשתה באופן פרטי).
    תוצאת הבדיקה:167 ו.....אני לא יודע האם הערך הזה משקף את מצבי האמיתי של שחלוף העצם (בגלל שעת הבדיקה -בשעה 11) .
    בהנחה שזאת התוצאה האמיתית האם רופא השיניים/ רופא אנדוקרינולוג ימליצו על הטיפול הפולשני?
    אם המצב הוא כזה שתוצאות הבדיקה לא משקפות את שחלוף העצם האמיתי האם אני יכול לבקש את כספי בחזרה?
    ד.א אני בן 56 מאז שהפסקתי עם האקלסטה אני ממשיך רק עם סידן ציטראט ומגנזיום 250 מ"ג ליום לפני השינה + ארוחה עם גבינות ( בנפרד כמובן). 1400 יחדות ויטמין D בטיפות.
    האם חשוב להמשיך אם האקלסטה במידה ורופא השיניים יסרב לעשות את הטיפול בגלל ה- ctx?
    מה דעתך?
    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לSAM

    ד''ר מאיה איש שלום
    17/06/2020

    אכן אתה צודק וחשוב לבדוק CTX על הבוקר אפילו עדיף לא אחרי תשע בבוקר כי הרמה יורדת במהלך היום. בעקרון נמצא שאין קורלציה בין רמות CTX לסכון שתהיה הפרעה בהחלמה של עקירה (ONJ) כך שמראש הבדיקה מיותרת
    הסכוי לתופעה הוא קטן מראש 1/10000
    מציעה להסביר לרופא השינים גם שאין קשר וגם שהבדיקה נלקחה יחסית מאוחר אך נראה שמיותר לחזור עליה.
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו