מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- מענה על בדיקות סוכר ובעיה גנטית והקשר לקורונהשיר20/07/2020
שלום.
אני בת 33
כרגע בהריון שבוע 34
לפני ההריון בבדיקות גנטיות אובחנה אצלי הצורה הלא קלאסית של כשל 21 הידרוקסילאז והיפראנדרוגניזם בבדיקות כימיות כתוצאה מהבעיה הגנטית
בבדיקת סוכר לא בהריון ערכי סוכר בצום נעו סביב
84-92
בבדיקת המוגלובין מסוכרר התוצאה היתה 5.6 וסוכר בצום 84
בהריון סוכר בצום 85 והעמסת סוכר 50 היתה 122
הייתי במעקב של אנדוקרונולוגית בעקבות הבעיה הגנטית והיא לא הפנתה לטיפול בסכרת
הדבר היחיד שנתנה היה פרדניזון במינון מאוד נמוך
יש לציין כי בזמן לקיחת ההמוגלובין המסוכרר לא נטלתי פרדניזון כבר וכיום לא נוטלת יותר בהחלטת הרופאה
בנוסף ברקע יש גם אנמיה קלה
שאלותיי -
1. האם רמת ההמוגלובין המסוכרר שלא תואמת את הסוכר בצום מעידה על טרום סכרת או סכרת?
2. קראתי שאנמיה גם קלה גורמת לתוצאה של ההמוגלובין המסוכרר להיות מוטה כלפי מטה. ייתכן שערכי ההמוגלובין המסוכרר גבוהים בהרבה ויש לי כן טרום סכרת או סכרת?
3. האם הבעיה הגנטית ורמת ההמוגלובין המסוכרר מעמידה אותי בקבוצת סיכון לקורונה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לשיר
ד''ר מאיה איש שלום21/07/2020לא ידוע לי שהצורה הלא קלאסית של כשל 21 הדרוקסילז מעמידה בסכון לסוכרת. הערכים שציינת מבחינת סוכר, המוגלובין מסוכרר וגם העמסת סוכר בהריון היו תקינים. הטיפול בפרנדיזון אם ניתן במנון יתר יכול להגדיל את הסכון לסוכרת. מבינה שכרגע את לא מטופלת אז הסכון קטן.
בכל מקרה הערכת משקל של העובר/ית עוזרים גם לראות אם יש חשד לסוכרת
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך שאלה
שירלי21/07/2020תודה רבה על התשובות
שאלה אחרונה
אני מבינה שהתוצאות תקינות
אם קיבלתי בעבר תוספי ברזל בגלל אנמיה קלה האם זה יכול להטות את התוצאות של ההמוגלובין המסוכרר ובעצם הוא גבוה יותר? אם כן, איך אדע אם הערך תקין או לא?
דבר נוסף לסבתי היה סכרת קלה ומטופלת אך להורי ואחיותיי לא האם זה גורם סיכון?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לשירלי
ד''ר מאיה איש שלום25/07/2020כאמור הערכים שציינת תקינים
חסר ברזל דווקא גורם לעליה בערכי A1C שאינה משקפת
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם טיפוסים חברותיים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

