מענה על בדיקות סוכר ובעיה גנטית והקשר לקורונה

מנהל הפורום

ד``ר מאיה איש שלום
ד"ר מאיה איש שלום
לקביעת תור אצל ד"ר מאיה איש שלום ללא פרסום בפורום
 
  • מענה על בדיקות סוכר ובעיה גנטית והקשר לקורונה
    שיר
    20/07/2020

    שלום.
    אני בת 33
    כרגע בהריון שבוע 34
    לפני ההריון בבדיקות גנטיות אובחנה אצלי הצורה הלא קלאסית של כשל 21 הידרוקסילאז והיפראנדרוגניזם בבדיקות כימיות כתוצאה מהבעיה הגנטית
    בבדיקת סוכר לא בהריון ערכי סוכר בצום נעו סביב
    84-92
    בבדיקת המוגלובין מסוכרר התוצאה היתה 5.6 וסוכר בצום 84
    בהריון סוכר בצום 85 והעמסת סוכר 50 היתה 122
    הייתי במעקב של אנדוקרונולוגית בעקבות הבעיה הגנטית והיא לא הפנתה לטיפול בסכרת
    הדבר היחיד שנתנה היה פרדניזון במינון מאוד נמוך
    יש לציין כי בזמן לקיחת ההמוגלובין המסוכרר לא נטלתי פרדניזון כבר וכיום לא נוטלת יותר בהחלטת הרופאה
    בנוסף ברקע יש גם אנמיה קלה
    שאלותיי -
    1. האם רמת ההמוגלובין המסוכרר שלא תואמת את הסוכר בצום מעידה על טרום סכרת או סכרת?
    2. קראתי שאנמיה גם קלה גורמת לתוצאה של ההמוגלובין המסוכרר להיות מוטה כלפי מטה. ייתכן שערכי ההמוגלובין המסוכרר גבוהים בהרבה ויש לי כן טרום סכרת או סכרת?
    3. האם הבעיה הגנטית ורמת ההמוגלובין המסוכרר מעמידה אותי בקבוצת סיכון לקורונה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לשיר

    ד''ר מאיה איש שלום
    21/07/2020

    לא ידוע לי שהצורה הלא קלאסית של כשל 21 הדרוקסילז מעמידה בסכון לסוכרת. הערכים שציינת מבחינת סוכר, המוגלובין מסוכרר וגם העמסת סוכר בהריון היו תקינים. הטיפול בפרנדיזון אם ניתן במנון יתר יכול להגדיל את הסכון לסוכרת. מבינה שכרגע את לא מטופלת אז הסכון קטן.
    בכל מקרה הערכת משקל של העובר/ית עוזרים גם לראות אם יש חשד לסוכרת
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך שאלה

    שירלי
    21/07/2020

    תודה רבה על התשובות
    שאלה אחרונה
    אני מבינה שהתוצאות תקינות
    אם קיבלתי בעבר תוספי ברזל בגלל אנמיה קלה האם זה יכול להטות את התוצאות של ההמוגלובין המסוכרר ובעצם הוא גבוה יותר? אם כן, איך אדע אם הערך תקין או לא?
    דבר נוסף לסבתי היה סכרת קלה ומטופלת אך להורי ואחיותיי לא האם זה גורם סיכון?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לשירלי

    ד''ר מאיה איש שלום
    25/07/2020

    כאמור הערכים שציינת תקינים
    חסר ברזל דווקא גורם לעליה בערכי A1C שאינה משקפת
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו