בדיקות לסכרת - מה הממצאים אומרים?

מנהל הפורום

ד``ר מאיה איש שלום
ד"ר מאיה איש שלום
לקביעת תור אצל ד"ר מאיה איש שלום ללא פרסום בפורום
 
  • בדיקות לסכרת - מה הממצאים אומרים?
    דן
    04/08/2020

    היי, חולה סכרת מגיל 23 אולי לפני. היום בגיל 45. אף פעם לא ידעתי איזה סוג סכרת אני ותמיד נתנו לי טיפול לסוג 2.
    ביקשתי מרופא המשפחה לבדוק נתן לי 2 בדיקות שאני לא יודע אם אומרים משהו לגבי סוג הסוכרת.
    אלו הבדיקות אינסולין מחוץ לנורמה 33.
    והבדיקה השניה פפטיד c בטוח הנורמה 1300 .
    מה אומר? תודה. והאם זה בדיקות לדעת סוג סכרת אם לא אז איזה לעשות? תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לדן

    ד''ר מאיה איש שלום
    05/08/2020

    קשה לי לומר בלי פרטים קלינים נוספים, כגון משקל גובה ספור משפחתי ונתונים נוספים בבדיקות המעבדה
    בעקרון הרמות הגבוהות בשל אנסולין בהחלט יכולות להחשיד לקיום תנגודת וסוכרת מסוג 2 אך גם בMODY 5 יכולה להיות תנגודת לאנסולין
    יש צורך בהתרשמות קלינית אם החשד הקליני לMODY גבוה אז אפשר לבצע ברור גנטי
    בכל מקרה רב סוגי הMODY מגיבים גם לטפול הסנדרטי לסוכרת מסוג 2, ובכל מקרה הבסיס לכל הטפול הוא הגבלת פחמימות ופעילות גופנית ארובית סדירה
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו