בדיקה חוזרת של קורטיזול בוקר והשפעת משאפים

מנהל הפורום

ד``ר מאיה איש שלום
ד"ר מאיה איש שלום
לקביעת תור אצל ד"ר מאיה איש שלום ללא פרסום בפורום
 
  • בדיקה חוזרת של קורטיזול בוקר והשפעת משאפים
    שירי
    28/08/2020

    שלום ד"ר,
    לאחר 2 קורסי פרדניזון שבוע אחרי הסיום עשיתי בדיקת קורטיזול ויצאה 263 והנורמה מתחילה ב-118. בגלל שהרופא אמר שמשאפים משפיעים על אמינות הבדיקות, נאמר לי לחכות עוד שבוע וכעבור שבועיים מסיום הקורס שוב לעשות את הבדיקה כדי לשלול דיכוי אדרנלי. הפעם יצא 346 כאשר לפני 3 שנים היה 760.
    אשמח לברר:
    1. האם בדיכוי אדרנלי ברוב המקרים חובה שיהיה לחץ דם נמוך ואם אין לי אז אפשר להיות רגועים?
    2. עשיתי את הבדיקות עם שירות בדיקות דם עד הבית. לצערי בבדיקה הראשונה האח הגיע ב-7 וחמישה ובפעם השניה בשבע וברבע. האם זה אומר שאם הייתי עושה ב-8 בבוקר אז די בטוח שהתוצאה הייתה יוצאת יותר גבוהה?
    3. כתבת שבזמן מחלה עדיף לקחת 15 מ"ג פרדניזון. האם בעת ביום שיש טיפול שיננית צריך לעשות את זה?
    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לשירי

    ד''ר מאיה איש שלום
    30/08/2020

    346 נמול/ליטר נראית כתוצאה תקינה. אם רוצים לדעת לגבי רזרבה אדרנלית למצבי סטרט אפשר לשקול בצוע בדיקת סנקטן 1 מקג' אבל לא בטוחה שהכרחי מציעה להתיעץ עם אנדוקרינולוג
    כרגע לא סביר שיש לך חסר בקורטיזול השאלה מה לגבי מצבי סטרס כגון מחלת חום נתוח חלילה וכו
    שיננית לא נחשב סטרס משמעותי ולא מחייב כיסוי סטרואדלי ככל הידוע לי
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו