מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- איזה טיפול ניתן כדי להוריד כולסטרול שלא יעלה HbA1c ?מיקי03/09/2020
שלום רב,
בן 74.
רזה, מקפיד לא לאכול פחמימות, ולעשות ספורט.
לא עברתי בעיות לב וכלי דם. אבל במשפחתי (הוריי, בני דודים) כן.
במשך כמה שנים, לקחתי ליפיטור 10 מ"ג, פעמיים בשבוע.
בפברואר היה לי LDL 113, HbA1c 6.2.
רופא המשפחה אמר שכדאי להוריד LDL מתחת 100 , ולכן להעלות ליפיטור ל3 פעמים בשבוע. לסירוגין יום כן, יום לא.
עשיתי זאת למשך חודשיים.
בבדיקה במאי HbA1c עלה ל מ6.2 ל 6.4 . LDL היה 115.
רופא המשפחה, אמר שארד עוד בLDL. ולכן להעלות ליפיטור ל 6 פעמים בשבוע.
לקחתי 6 פעמים בשבוע, במשך כחודשיים.
במקביל התחלתי לקחת גלוקופג', ½ כדור ביום, אחרי ארוחת צהריים.
בבדיקות משלשום, HbA1c עלה ל 6.7 .
LDL עלה מאד, ל139. גם כולסטרול טוטל עלה
בבדיקות דם אקראיות ושעתיים אחרי אוכל , אילו רמות גלוקוז שנמצאו:
- לפני שהחלתי גלוקופג' בכלל - לא היה עולה על 105
- אחרי שהתחלתי לקחת ½ גלוקופג'- כ 90
אשמח לשמוע את דעתך.
ראשית באופן כללי.
ושנית, איזה טיפול אחר אני יכול לקחת כדי להוריד כולסטרול, שלא יעלה לי HbA1c ?
תודה מראש
מיקי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקה
מיקי03/09/2020
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבדיקה מעכשיו
מיקי03/09/2020
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה למיקי
ד''ר מאיה איש שלום04/09/2020העליה של LDL בתגובה להעלאת מנון סטטינים מחשידה שאולי יש לך רמות מוגברות של LPa שסטטינים יכולים לעלות את רמתו, והוא נמדד תחת LDL. אפשר לבקש בדיקה של חלקיק זה.
אכן סטטינים יכולים לגרום לסוכרת אך זה דבר לא שכיח 1/200.
האם העליה בA1C אמתית או קשורה לאנמיה, לא ראיתי רמות המוגלובין.
בגלל שאתה רזה ואני מבינה שאין ספור משפחתי של סוכרת היתי שוקלת בדיקת של נוגדני לבלב לשלול סוכרת "נעורים" של הגיל המבוגר. כדאי לבדוק ANTI GAD, ANTI ISLET
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה על תשובתך!
מיקי04/09/2020אין לי אנמיה.
המוגלובין קבוע כבר עשרות שנים, סביב 13.
נכון שזה נמוך יחסית לגבר. אבל כאמור זה הקבוע שלי.
גם MCV תמיד טיפה נמוך 79. וכך זה גם במשפחה לעוד אנשים.
שלחלק מהם נמצאה נשאות של אלפא-תלסמיה.
האם יש עוד בדיקות שכדאי לעשות, כדי לברר מה קורה כאן ?
ומדוע HbA1c עולה, למרות שכל בדיקות הגלוקוז האקראיות, שאני עושה עם מד ביתי , הן תמיד תקינות לחלוטין.
כאמור עד גלוקופז היו עד 100-105.
ומאז הגלוקופז, זה סביב 90.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה למיקי
ד''ר מאיה איש שלום05/09/2020אם לא נבדק ברזל לאחרונה, כדאי לבדוק מחסני ברזל (ברזל טרנספרין פריטין) לאור MCV הנמוך.
גם תלסמיה יכולה לשבש אמינות המוגלובין A1C
נשמע שהסוכר בצום התנרמל אחרי התחלת גלוקופאג' שזה טוב
כדאי לבדוק סוכר גם שעה אחרי האוכל השאיפה פחות מ160.
או לשקול חבור למד סוכר רציף שיתן לך אנדקציה לגבי רמות הסוכר כל היום.
לא תמיד המוגלובין A1C אמין יכול להיות מוטה מעלה או מטה. מדידות הסוכר עצמ נותנות אנדקציה טובה יותר. אפשר לשקול בדיקה של פרוקטוזאמין שנותנת אומדן לממוצע הסוכר ב3 שבועות האחרונים.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם עצבניים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)


.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

