טיפול ביוטירוקס עקב תת פעילות בלוטת התריס

מנהל הפורום

ד``ר מאיה איש שלום
ד"ר מאיה איש שלום
לקביעת תור אצל ד"ר מאיה איש שלום ללא פרסום בפורום
 
  • טיפול ביוטירוקס עקב תת פעילות בלוטת התריס
    בן 55
    08/09/2020

    לפני 3 שנים התחלתי לטפל ביוטירוקס 25 מק"ג עקב תת פעילות. לא עובד ונמצא הרבה בבית עם הפרעות שינה ודיכאון (לוסטרל). לוקח את התרופה בבוקר על בטן ריקה ואחרי חצי שעה שעה שעה אוכל ארוחת בוקר. לאחר מכן הולך למיטה ומנסה להירדם (נדיר שאני ישן רצוף יותר משלוש שעות).
    כדור מלטונין לא עזר במקרה שלי למרות שניסיתי לקחת אותו במשך שבועיים. רופא מומחה לאינסומנייה אומר שיתכן שהסיבה היא שאני מנסה לישון בכל הזדמנות שיש לי כי אני בבית ואין לי מוטיבציה לעשות משהו, ובנוסף משתמש בקנאביס (אינדיקה) להרגעת כאבים - גם נפשיים ולפעמים משלם על כך בחרדות נוראיות.
    האם אפשר לקחת את היוטירוקס בכול שעה שרוצים ביממה או שחשוב לקחת אותו רק בבוקר?
    האם חלב סויה שאני מוסף לקפה בבוקר עלול להפריע לספיגה של היוטירוקס?
    תודה מאיה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לניסים

    ד''ר מאיה איש שלום
    08/09/2020

    בעקרון חלב סויה וקפה יכולים לפגוע בספיגת האיותירוקס, אם אתה על מנון ככ נמוך אני תוהה אם אתה בכלל זקוק לו.
    אפשר לקחת בכל שעה ביום אבל עדיף שיהיה לפחות 4-5 שעות אחרי הארוחה האחרונה מבחינת הספיגה וחצי שעה לפני האוכל/קפה/תה
    כנראה שבאמת כדאי להמנע משינה במהלך היום ולעשות ספורט במהלך היום בכדי לשפר את השינה בלילה, אך באמת שאיני מומחית לשינה ואני מבינה שאתה מתיעץ עם מומחה
    הרבה בריאות,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו