בדיקות בצום - h1ac גבוה למרות תזונה וספורט

מנהל הפורום

ד``ר מאיה איש שלום
ד"ר מאיה איש שלום
לקביעת תור אצל ד"ר מאיה איש שלום ללא פרסום בפורום
 
  • בדיקות בצום - h1ac גבוה למרות תזונה וספורט
    שירה
    09/09/2020

    שלום, 
    אני בת 34, בבדיקות דם שנערכו לפני 3 חודשים אובחנה טרום סוכרת, סוכר בצום 108 וh1ac 5.8.
    הלכתי לדיאטנית ו-3 חודשים אכלתי מסודר ורק דברים ללא סוכר, רזיתי כתוצאה מהדיאטה הזאת 5 קילוגרם (יש לציין שאני לא בחורה בעלת עודף משקל, גובה 1.67, משקל 63)
    לאחר 4 חודשים מהדיאטה הזאת ביצעתי שוב בדיקות דם, הסוכר בצום יצא 92 אבל הh1ac נשאר 5.8.
    רציתי לשאול מה אפשר לעשות? אני גם עושה ספורט, הליכות ושחיה וממש שומרת על תזונה ללא סוכר ועדיין זה המצב... האם יש עוד משו שצריך לבדוק? ואיך יכול להיות שהh1ac לא יורד?
    תודה :) 

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כדאי גם מאד לבדוק

    פנינה
    10/09/2020

    תפקודי בלוטה

    לשלול או לאשר שחלות פוליציסטיות

    המנעות מ"סוכר" היא לא רק סוכר בצורתו היסודית
    אלא גם פחמימות בכלל
    לחם פסטה אורז וכדו'
    שכדאי לשלוט בכמות שצורכים מהם

    אציין שאיני רופא אלה משתתף כאן בפורום
    אין דבריי מחייבים כלל

    אולם ד'ר איש שלום בהחלט ברת סמכא

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לשירה

    ד''ר מאיה איש שלום
    15/09/2020

    היתי שוקלת נטור סוכר רציף לראות אם התוצאה אמיתית או שA1C מזייף כשכפי שפנינה כתבה עדיף לצמצם פחמימות פשוטות...
    וספורט זה נפלא.
    האם יש חשד לשחלות פוליצסטיות? האם יש סוכרת במשפחה?
    כל הללו חשובים..
    אבל נשמע שאת פועלת נכון
    כדאי לבדוק שאין חסר ברזל כי הוא מעלה A1C באופן לא אמיתי
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך - תשובה a1c גבוה

    שירה
    16/09/2020

    היי ,
    תודה על התשובה המפורטת!
    אני רוצה לציין שאני גם ממש צימצמתי פחמימות פשוטות, אוכלת הכל בצורה ממש מדודה וגם רק לחם כוסמין או דברים עם ערך גליקמי לא גבוה.
    בדקו לי ברזל ואין לי חוסר.. בקשר לשחלות פוליצסטיות, אין לי ככ בעיות במחזור , המחזור סדיר מלבד כאבים.. ויש סוכרת במשפחה, אמא שלי חולת סוכרת סוג 2.. בנוסף שמתי לב שאחרי מעבר לדיאטה הזאת , כל דבר שאני אוכלת שכביכול הוא בגדר האסור , כמו לדוגמא , גלידה , ציפס , פסטה גורם לי להרגיש כחצי שעה או שעה אחרי ממש לא טוב.. עייפות , כבדות כזאת , חוסר יציבות וגם צורך להטיל שתן כל הזמן.. האם זו יכולה להיות התפתחות של סכרת ?
    ומה עוד אפשר לעשות כדי למנוע ?? אני כרגע רק יורדת במשקל כתוצאה מהדיאטה אך רמת הסוכר לא יורדת..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לשירה

    ד''ר מאיה איש שלום
    18/09/2020

    תשקלי אולי להתחבר למד סוכר רציף ואז תוכלי לראות את התגובה למזונות שונים. מד סוכר חד פעמי לשבוע או שבועיים
    זה פרטי...
    שנה טובה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו