כמה ארוחות עדיפות ביום עבור טרום סוכרתיים?

מנהל הפורום

ד``ר מאיה איש שלום
ד"ר מאיה איש שלום
לקביעת תור אצל ד"ר מאיה איש שלום ללא פרסום בפורום
 
  • כמה ארוחות עדיפות ביום עבור טרום סוכרתיים?
    פיני
    15/09/2020

    עד לפני כמה שנים ההנחיה הרווחת היתה לכל אדם ובפרט לטרום סוכרתיים לאכול מספר ארוחות קטנות ביום בין 6 ל-8.
    אולם בשנים האחרונות יותר ויותר מומלץ ע"י מומחים לאכול רק שתי ארוחות ביום בינוניות/ גדולות.
    כגון בוקר וערב או לחילופין צהריים וערב.
    ההיגיון המנחה הוא שכל עת שאוכלים תהיה הפרשת אינסולין ובריבוי האכילה ואפילו קטנה גם כן.
    מה שיאלץ את הגוף לעבוד ברמות אינסולין גבוהות כל הזמן, מה שיוביל לתנגודת הרקמות לאינסולין והתשת הלבלב.
    אולם בשתי ארוחות מספקות ביום יש זמן לגוף "לאתחל" את עצמו, כלומר לחזור למצב של אינסולין נמוך בין הפרשי השעות המרובות בין הארוחה האחת לשניה.
    ומתן מנוחה ללבלב לשם התאוששות מה שישאיר אותו כל הזמן יעיל.
    האם הדברים משכנעים אותך ד"ר?
    כי בארה"ב זה צובר תאוצה ומגובה ע"י רופאים מוסמכים...

    רק אדגיש ששאלתי היא כללית ולא על נוטלי תרופות או סוכרתיים מסוג 1
    אולם בהחלט השאלה הנ"ל רלוונטית לעצם ניהול האכילה ובפרט לטרום סוכרתיים

    הרבה תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לפיני

    ד''ר מאיה איש שלום
    17/09/2020

    אני חושבת שהתשובה היא שלכל אחד מתאים משהו אחר...
    בעקרון עדיף פשוט לאכול פחות פחמימות ואם אוכלים 2 ארוחות עתירות פחמימות זה פחות טוב כנראה לעומת פזור מעט פחמימות כל 2-3 כי אז יש פחות עומס על הלבלב
    כאמור לכל אחד מתאים משהו אחר אין תשובה אחת גורפת
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו