תנגודת לאינסולין תוצאות העמסת סוכר

מנהל הפורום

ד``ר מאיה איש שלום
ד"ר מאיה איש שלום
לקביעת תור אצל ד"ר מאיה איש שלום ללא פרסום בפורום
 
  • תנגודת לאינסולין תוצאות העמסת סוכר
    אילנה
    05/10/2020

    שלום רב. בת 42.
    בת לאמא סכרתית.
    מגיל מאוד צעיר סובלת מצניחות סוכר ומדופק מהיר שלא נמצאה הסיבה.
    לאחרונה עיניין הדופק לאחר אכילה הפך לבלתי נסבל. לאחר כל מאכל הדופק עולה עד 150 מלווה בעייפות קיצונית וחולשה.
    נעשתה לי העמסת סוכר 75 גרם על מנת לבדוק היפראינסולינמיה. צירפתי את התוצאות. אשמח להבין האם הבדיקות לא תקינות. והאם באמת יש תמונה של תנגודת אינסולין. תודה
    תוצאות אינסולין בדם:
    בצום-5.6
    לאחר שעה - 93.7
    לאחר שעתיים - 94.2
    לאחר שלוש שעות - 13.1

    C peptide בצום -589

    תוצאות גלוקוז -

    בצום- 87
    לאחר שעה - 202
    לאחר שעתיים - 175
    לאחר שלוש שעות - 71

    תודה


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לאילנה

    ד''ר מאיה איש שלום
    05/10/2020

    אכן נראה שיש תנגודת לאנסולין, אך יש גם רמות סוכרת גבוהות לאחר העמסה על גבול סוכרת ובתחום טרום סוכרת. לא היתה נפילת סוכר בהעמסה. צריך לשקול ברור נוסף ולראות מה הסיבה לתסמינים. האם גם בהעמסה היה דופק מהיר? בסוכר נמוך שמתחת ל60 הגיוני שדופק יעלה כתגובה לירידה ברמות הסוכר. אם הסוכר הנמוך מתרחש לאחר עליה ברמות סוכר ועלית יתר ברמות האנסולין כדאי להפחית צריכה של פחמימות לשקול צריכה של פחמימות מורכבות לראות אם יש טפול תרופתי שיכול לעזור כגון פרנדז
    אך יש צורך בברור מעמיק יותר
    אולי להתחבר למד סוכר רציף ולראות את הקשר בין התסמינים לרמות הסוכר
    מניחה שבצעו ברורים שכוללים תפקודי בלוטת התריס אך יש ברורים אנדוקרינים נוספים שיש לשקול
    בברכת בריאות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך שאלה

    אילנה
    05/10/2020

    היי. תודה על המענה המהיר.
    האמת באותו יום בהעמסה עצמה הייתי יחסית בסדר עד השעה השלישית. שבה הלבורנטית ראתה ממש עיגולים שחורים סביב העיניים שלי והשכיבה אותי. מדדו לחץ דם שהיה גבוה. 150/90
    לאחר סיום הבדיקה לקח לי עוד כחצי שעה עד שישבתי לאכול ואז היו לי רעידות מטורפות ודופק מהיר. ובשיחה עם המעבדה נתבקשתי לחסור למעבדה לנוח עד ששתיתי משקה חם ונחתי שם כשעה וחצי ונתנו לי ללכת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לאילנה

    ד''ר מאיה איש שלום
    06/10/2020

    יתכן שלאחר מכן היתה ירידה נוספת ברמת הסוכר שאותה חשת
    בכל מקרה זה נראה תגובתי לצריכת פחמימות ולכן צריך לצמצם
    עלית לחץ הדם והתנודתיות ברמות הסוכר אולי כדאי לברר סיבה אדרנלית כגון פאוכרומוציטומה. שוב קשה לדעת מבלי להתעמק לבדוק אותך ולראות נתונים נוספים שמקשרים בין תסמינים לחץ הדם ורמות הסוכר
    הרבה בריאות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    אילנה
    06/10/2020

    שלום רב ושוב תודה על התשובה.
    אשמח לדעת אם יש דרך להגיע אלייך לבירור מעמיק. גם בפרטי אם זה אפשרי.
    חייבת להתקדם עם האבחון והטיפול - איכות החיים שלי מאוד ירודה בעקבות זאת.
    אשמח לקבל פרטי המרפאה.
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לאילנה

    ד''ר מאיה איש שלום
    07/10/2020

    אני עובדת במרפאת DMC בצפון תל אביב
    בברכת בריאות וחג שמח

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו