שתיה של 5-6 פחיות קולה ביום

מנהל הפורום

ד``ר מאיה איש שלום
ד"ר מאיה איש שלום
לקביעת תור אצל ד"ר מאיה איש שלום ללא פרסום בפורום
 
  • שתיה של 5-6 פחיות קולה ביום
    שי
    22/10/2020

    שלום
    אני בן 54.
    משקל תקין.
    שותה בשנים האחרונות 5-6 פחיות קולה ביום.
    מעבר לזה לא אוכל כמעט ממתקים ועוגות ומתוקים.
    אני יודע שזה לא בסדר אבל "חייב" את זה.

    פעם בחצי שנה מבצע בדיקות דם תקופתיות
    הסוכר 75,87,82
    אלה התוצאות האחרונות בצום של 10 שעות.

    אשמח לשאול
    1. האם באמת שתיה של פחית קולה זה כאילו שתיתי מים עם נניח 3-4 כפיות סוכר? אז אם שותה 5 פחיות זה כאילו שתיתי 20 כפיות סוכר ביום? אותו סוג של נזק?

    2. אם אני עושה בדיקת דם והגלוקוז בצום תקין כ 75-88 אז
    זה אומר שאין לי סוכרת?
    החלטתי שאם הסוכר יעלה מעל 90 אז אפסיק לשתות קולה.
    האם ככה אני יכול רוב הסיכוי למנוע התפתחות סוכרת ?

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לשי

    ד''ר מאיה איש שלום
    23/10/2020

    בהחלט כמו שאמרת לגבי כמות הסוכר. אם יש עודף משקל או נטיה לסוכרת (כגון ספור משפחתי בקרובי משפחה מדרגה ראשונה היתי מנסה לצמצם)
    אתה יכול לבדוק גם המולגובין מסוכרר שמהווה ממוצע לערכי הסוכר ב3 חודשים האחרונים כי לעיתים הסוכר בצום תקין ואחרי האוכל הוא עולה
    מציעה בכל זאת לצמצם את צריכת הקולה...
    שלא לדבר על כך שצריכה של הרבה פחמימות פשוטות מגדילה את הסכון לכבד שומני שגם הוא מגדיל את הסכון לסוכרת ולמחלות לב
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו