איסוף שתן לקורטיזול האם צריך לערבב את המיכל?

מנהל הפורום

ד``ר מאיה איש שלום
ד"ר מאיה איש שלום
לקביעת תור אצל ד"ר מאיה איש שלום ללא פרסום בפורום
 
  • איסוף שתן לקורטיזול האם צריך לערבב את המיכל?
    עדי
    22/10/2020

    שלום ד"ר,
    מצטערת על 2 השאלות. האם באיסוף שתן לקורטיזול אני הייתי צריכה בעצמי לנער את המיכל כדי שהכל יתערבב? כי לא עשיתי את זה. הבאתי את המיכל והם רק אמרו לשים מדבקות, והם עשו את ההעברה לכוס קטנה בהמשך.. האם הם גם דואגים לנער את הכל?
    והאם ייתכן שהתוצאה של מתחת לסף הגילוי היא כי לקחו רק מלמעלה בלי לערבב?
    אחרי איסוף השתן חזרתי לקחת גלולות יאז אחרי הפסקה של כמה חודשים. לקחתי מהיום הראשון של הווסת ליומיים והפסקתי אתמול אחרי שראתי את התוצאה שקיבלתי.
    ידוע לי שעם גלולות צריך להמתין 6 שבועות לבדיקת קורטיזול אמינה. כמה זמן מומלץ להמתין אם לקחתי יומיים גלולות יאז והפסקתי? יש לציין שיש לי גם אנמיה של ברזל עם המוגלובין 10.6 (מלפני הפרדניזון עקב דימומים כבדים בוסת).
    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לעדי

    ד''ר מאיה איש שלום
    23/10/2020

    גלולות לא משפיעות על אסוף שתן לקורטיזול אלא רק על בדיקת דם לקורטיזול כי הן מעלות את רמות החלבון שקושר את הקורטיזול בדם. הקורטיזול החופשי לא משתנה ברמתו אך הקורטיזול הכללי עולה ולכן נראית כביכול עליה שהיא לא משמעותית קלינית כי הקורטיזול החופשי לא משתנה אך לא מאפשרת הערכה אמיתית. אין שנוי של רמת הקורטיזול בשתן שהוא קורטיזול חופשי לכן לא צריך להפסיק את הגלולות לאסוף שתן אם זה לקורטיזול בלבד אם לקטוסטרואידים אז כדאי באמת להיות 6 שבועות ללא גלולות.
    יתכן שבאמת לא ערבבו לפני שלקחו דגימה ואז יצאה רמה נמוכה
    בברכת בריאות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו