לקיחת תוסף ליקוריץ להעלאת הקורטיזל

מנהל הפורום

ד``ר מאיה איש שלום
ד"ר מאיה איש שלום
לקביעת תור אצל ד"ר מאיה איש שלום ללא פרסום בפורום
 
  • לקיחת תוסף ליקוריץ להעלאת הקורטיזל
    עדי
    23/10/2020

    תודה רבה על תשובתך ד"ר.
    בגלל שבאיסוף השתן יצא לי מתחת לסף גילוי, ובבדיקת הדם חודשיים לפני תוצאה יחסית נמוכה עם משאפי אסתמה, רופא המשפחה אמר לי היום שכרגע נראה שיש דיכוי אדנרלי ושהוא רוצה שנמתין חודש ואז אעשה שוב את כל הבדיקות ושלוקח לעיתים זמן לבלוטה לחזור לעצמה. הוא אמר שאם אין לי תסמינים אין בעיה. לחץ הדם שלי הוא תקין, אך יש לי עייפות וחולשה קשות שקשה לדעת האם הן בגלל הדיכוי כי יש לי גם אנמיה ושינה לא מרעננת וזה לא חדש.
    אשמח לברר:
    1. האם זה לא מסוכן להמתין ולא עלול לקרות לי משהו?
    2. ציינת שאיסוף שתן לא נועד לאבחון חוסר בקורטיזול, רק עודף. אבל תוצאה של מתחת לסף גילוי שזה למעשה 0 לא אמורה בכל זאת לתת אינדיקציה דיי רבה, שיש מחסור גדול? גם אם לא לפי זה לאבן סופית כמובן...
    3. חשבתי להזמין בדיקות רוק מחו"ל לקורטיזול, האם ניתן איתן לאבחן מחסור?
    4. נאמר לי שלקיחת ליקריץ מעלה את הקורטיזול. האם זה לא יהיה חכם לנסות עכישיו אותו כמה שבועות או אפילו עלול לשבש את הבדיקה (אם אפסיק שבוע לפני).
    תודה מראש!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לעדי

    ד''ר מאיה איש שלום
    26/10/2020

    מכוון שאסוף שתן לא מהווה כלי מתאים להערכת חסר בקורטיזול ורמת הקורטיזול בדם בבוקר היתה תקינה אני לא רואה סיבה לדאגה כעת ולבצוע בדיקות נוספות למעט לשקול אולי בצוע מבחן סנקטן 1 מקג' . שיתן אנדקציה אם עשויה להיות בעיה בזמן סטרס כגון מחלת חום. מציעה להתיעץ עם אנדוקרינולוג
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו