מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- TSH גבוה לאחר כריתת אונהאני29/10/2020
שלום
בת 51 לא נוטלת תרופות
עברתי כריתת אונה של בלוטת התריס בשל אדנומה (כ-4 ס"מ) שהפרישה הורמונים. בדיקות דם לפני הכריתה :
Tsh מדוכא קטן מ- 0.03 (גם בבדיקה שבוצעה לפני מספר שנים וגם בבדיקה לפני הכריתה)
Ft4 ו- ft3 תקינים בנורמה
TPO antibodies 42 (כלומר ללא נוכחות נוגדנים)
היום כחודש וחצי לאחר כריתת האונה בבדיקת דם
Tsh- 26.51
Ft4 - 11.9 (עדיין תקין בנורמה כאשר הגבול התחתון של הנורמה 11.5)
אני מרגישה טוב , אין לי תסמינים לכלום אך מדאיג אותי ה-tsh כזה גבוה. אני מבינה ככל הנראה האדנומה שהייתה לי דיכא את שאר הבלוטה אולי פשוט צריך יותר זמן לצד השני להתאושש.
אשמח אם תוכלי להרגיע אותי.
האם נתון זה מסמן על משהו או שיש סיכוי שהבלוטה תתפקד ללא צורך בטיפולים. אני מאוד רוצה להימנע מלקיחת הורמונים מה גם שקראתי שיש סיכונים בכך ושקורה לעיתים קרובות שרושמים הורמונים האלה שלא לצורך.
אודה על תשובתך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לאני
ד''ר מאיה איש שלום29/10/2020יש סכוי טוב שתהיה התאוששות, אבל אם תקחי מנון נמוך של הורמונים זה לא ימנע את ההתאוששות
בדרכ לא ניתן לתת את ההורמון ביתר כי אז הTSH הופך למדוכא
אני כן היתי שוקלת לזמן זה מנון נמוך של הורמונים
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהTSH לאחר כריתת אונה
אני30/10/2020תודה רבה על תשובתך.
האם מסוכן להמתין עוד קצת ולחזור על הבדיקה - אגב אחרי כמה זמן היית חוזרת על הבדיקה במקרה שלא מתחילים אם ההורמונים?
מהן הסכנות אם לא מתחילים אם ההורמונים?
האם לקיחת ההורמונים מדכא את ייצורם הטבעי , האם יש מינון שלא משפיע על ייצור הטבעי?
על איזה תרופה ומינון היית ממליצה ולכמה זמן באופן זמני
(אני חשבתי שאם מתחילים אין דרך חזרה וגם פוחדת שירשמו לי את התרופה שפגע באנשים - מפרשת אלטרוקסין)
תודה וסליחה על שאלה חוזרת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לאני
ד''ר מאיה איש שלום30/10/2020בפרשת האלטרוקסין התרופה נספגה פחות טוב/יותר ואנשים יצאו מאיזון וזו היתה הבעיה
קשה לי לחזות היתי מתיעצת עם אנדוקרינולוג מטפל שראה גם בדיקות קודמות
המנון הוא תלוי משקל, אבל סביר ש50 מקג' ליום איותירוקס לא ידכא את הבלוטה, אך כאמור חשוב לראות מה משקלך
מציעה להתיעץ עם האנדוקרינולוג המטפל
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם בדיכאון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

