TSH גבוה לאחר כריתת אונה

מנהל הפורום

ד``ר מאיה איש שלום
ד"ר מאיה איש שלום
לקביעת תור אצל ד"ר מאיה איש שלום ללא פרסום בפורום
 
  • TSH גבוה לאחר כריתת אונה
    אני
    29/10/2020

    שלום

    בת 51 לא נוטלת תרופות
    עברתי כריתת אונה של בלוטת התריס בשל אדנומה (כ-4 ס"מ) שהפרישה הורמונים. בדיקות דם לפני הכריתה :
    Tsh מדוכא קטן מ- 0.03 (גם בבדיקה שבוצעה לפני מספר שנים וגם בבדיקה לפני הכריתה)
    Ft4 ו- ft3 תקינים בנורמה
    TPO antibodies 42 (כלומר ללא נוכחות נוגדנים)

    היום כחודש וחצי לאחר כריתת האונה בבדיקת דם
    Tsh- 26.51
    Ft4 - 11.9 (עדיין תקין בנורמה כאשר הגבול התחתון של הנורמה 11.5)

    אני מרגישה טוב , אין לי תסמינים לכלום אך מדאיג אותי ה-tsh כזה גבוה. אני מבינה ככל הנראה האדנומה שהייתה לי דיכא את שאר הבלוטה אולי פשוט צריך יותר זמן לצד השני להתאושש.
    אשמח אם תוכלי להרגיע אותי.
    האם נתון זה מסמן על משהו או שיש סיכוי שהבלוטה תתפקד ללא צורך בטיפולים. אני מאוד רוצה להימנע מלקיחת הורמונים מה גם שקראתי שיש סיכונים בכך ושקורה לעיתים קרובות שרושמים הורמונים האלה שלא לצורך.

    אודה על תשובתך

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    TSH גבוה לאחר כריתת אונה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לאני

    ד''ר מאיה איש שלום
    29/10/2020

    יש סכוי טוב שתהיה התאוששות, אבל אם תקחי מנון נמוך של הורמונים זה לא ימנע את ההתאוששות
    בדרכ לא ניתן לתת את ההורמון ביתר כי אז הTSH הופך למדוכא
    אני כן היתי שוקלת לזמן זה מנון נמוך של הורמונים
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • TSH לאחר כריתת אונה

    אני
    30/10/2020

    תודה רבה על תשובתך.

    האם מסוכן להמתין עוד קצת ולחזור על הבדיקה - אגב אחרי כמה זמן היית חוזרת על הבדיקה במקרה שלא מתחילים אם ההורמונים?
    מהן הסכנות אם לא מתחילים אם ההורמונים?

    האם לקיחת ההורמונים מדכא את ייצורם הטבעי , האם יש מינון שלא משפיע על ייצור הטבעי?
    על איזה תרופה ומינון היית ממליצה ולכמה זמן באופן זמני
    (אני חשבתי שאם מתחילים אין דרך חזרה וגם פוחדת שירשמו לי את התרופה שפגע באנשים - מפרשת אלטרוקסין)

    תודה וסליחה על שאלה חוזרת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לאני

    ד''ר מאיה איש שלום
    30/10/2020

    בפרשת האלטרוקסין התרופה נספגה פחות טוב/יותר ואנשים יצאו מאיזון וזו היתה הבעיה
    קשה לי לחזות היתי מתיעצת עם אנדוקרינולוג מטפל שראה גם בדיקות קודמות
    המנון הוא תלוי משקל, אבל סביר ש50 מקג' ליום איותירוקס לא ידכא את הבלוטה, אך כאמור חשוב לראות מה משקלך
    מציעה להתיעץ עם האנדוקרינולוג המטפל
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו