מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- ערכי גלוקוז גבוהים בבדיקת דםיאיר30/10/2020
שלום
אמי בת 71, עם עודף משקל
יתר לח"ד, מטופלת בתרופות.
נוטלת גלוקומין בוקר וערב
בדיקת דם אחרונה עליה נוספת ברמת גלוקוז בדם - 214 בצום
ועליה חריגה יחסית לבדיקות דם קודמות בערך - HBA1c - 7.80
שאר בדיקות דם ושתן תקין (קריאטנין, תפקודי כבד -תפקודי כליות - יחס אלבומין קריאטנין, אין חלבון בשתן, סוכר בשתן נורמל) מלבד טריגליצרידים גבוה - 295
בבדיקות דם האחרונות הערכים היו:
2018: גלוקוז - 173 והמוגלובין מסוכרר 6.2
2019: גלוקוז 172 והמוגלובין מסוכרר 6.3
2020: גלוקוז 214 והמוגלובין מסוכרר 7.8
מה המשמעות של זה? האם בהכרח החמרה של המצב?
מה צריך לעשות מכאן? (כמובן היא תלך גם לרופא משפחה)
האם יש בדיקות נוספות שנדרשות לצורך אבחנה?
האם שינוי תזונתי ופעילות גופנית מתונה יכולים לתקן את המצב?
האם יש דרך להימנע מאינסולין? (לעלות במיון של גלוקומין או תרופות אחרות וכדו')?
האם תוספתי מזון כמו - קינמון, חילבה, ג'ימנמה יכולים לעזור? והאם יש מניעה/סיכון לשלב אותם יחד עם תרופות לסכרת?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה ליאיר
ד''ר מאיה איש שלום30/10/2020יש החמרה של סוכרת, אם יש לה תסמיני רעילות של סוכר כגון השתנה מרובה צמא ירידה במשקל אז היא תזדקק לאנסולין לתקופה קצרה אפילו. אם אין אפשר לחשוב על תרופות מהדור החדש יותר כגון אנאלוגים לGLP1 ניתנים בהזרקה חד שבועית/יומית אך מעבר להורדת סוכר מסייעים בירידה במשקל, בהגנה על כלי הדם והלב והכליות. אפשר גם לחזור על מעכבי SGLT2 שמשתנים את הסוכר אך זה תלוי ברקע שלה ובנטיה גם לדלקות בדרכי השתן
ברור שהפחתת פחמימות פעילות גופנית סדירה כגון הליכות חצי שעה ליום יסייעו בהפחתת רמות הסוכר
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה והמשך לשאלה
יאיר31/10/2020תודה על תגובתך
אני חושב שאין החמרה מבחינת תסמיני רעילות של סוכר שציינת לעיל.
1. האם יש צורך בבדיקות נוספות כלשהן או שאפשר לקבל תמונה מלאה מערכי גלוקוז בצום והמוגלובין מסוכרר?
2. בגדול האם יש עדיפות לתרופות מהדור החדש או לאינסולין לתקופה קצרה? (קראתי שאינסולין יכול לשקם את פעילות הלבלב, זה נכון?)
3. האם התרופות מהדור החדש זה בסל הבריאות וכל רופא משפחה יכול לרשום?
4. מה דעתך בקשר לתוספי מזון וצמחי מרפא להורדת סוכר? האם יש למי מהם יעילות? והאם בעייתי לקחת במקביל לתרופות?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה ליאיר
ד''ר מאיה איש שלום31/10/2020תמיד טוב לראות גם מעקב סוכר מהאצבע בצום ושעה עד שעתיים אחרי האוכל.
מעקב לחץ דם אם ידוע שגבוה
רמות קריאטנין מיקרואלבומין בשתן פרופיל שומנים
היתרון של התרופות מהדור החדש הם הגנה על הלב וכלי הדם ועל הכליות.
גם רופאי משפחה יכולים לתת אותן והן בסל בתנאים מסוימים. (משקל, A1C, מחלות רקע).
תוספי מזון לצערי לגבי רובם אין מספיק הוכחות ארוכות טווח לגבי יעילות ובטיחות
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה, עדכון והמשך לשאלה בבקשה
יאיר01/11/2020שלום
בביקור אצל רופאת המשפחה המליצה על שינוי תזונתי, פעילות גופנית, ולקחת כדור נוסף של גלוקומין, כלומר 3 ליום בסך הכל.
ובעוד 3 חודשים לחזור על בדיקות הדם.
האם תוספת הכדור + פעילות מתונה (אישה מבוגרת) + שינוי תזונתי יכולים לעשות שינוי משמעותי לטובה במשך 3 חודשים?
ושאלה לגבי תוצאות הבדיקות, האם התוצאה של A1C 7.8 זה פשוט תוצאה של התזונה עתירת סוכר ופחמימות או גם ביטוי להחמרה בתפקוד הלבלב ומה שקשור לתפקוד האינסולין? (השאלה היא בין השאר גם בכדי להבין האם מדובר במשהו הפיך)
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה ליאיר
ד''ר מאיה איש שלום01/11/2020סוכרת היא מחלה שמתקדמת וקשה לי לענות מבלי לראותה, אך יש סכוי שאכן מדובר בשלוב של תזונה עתירת פחמימות העדר פעילות גופנית והתקדמות המחלה
לרב העלאת מנון גלוקומין לא עושה שנוי גדול והרבה פעמים כן צריך להוסיף טפול, כמובן שצמצום צריכת פחמימות ופעילות גופנית תורמים לשפור האזון
מציעה בזמן הזה כן לעקוב אחר ערכי הסוכר בדם במדידה ביתיתי מהאצבע או בעזרת מד סוכר רציף
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה, ושאלה לסיום
יאיר02/11/2020האם יש בכלל דרך לדעת ו/או לבדוק האם העליות ברמות הסוכר זה בגלל אכילה מרובה או התקדמות המחלה ופגיעה בלבלב וכדו'?
יש בדיקות דם מעבר לרמת סוכר ולסוכר תלת חודשי?
וכן האם זה משנה בכלל לדעת או שאין לזה שום משמעות והטיפול הוא אותו טיפול?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה ליאיר
ד''ר מאיה איש שלום02/11/2020אפשר לבדוק תפקוד תאי בטא בבדיקת הדם אך לרב לא תורם הרבה. אפשר לבדוק תגובה של רמת הסוכר למזונות שונים בעזרת מד סוכר רציף וכך לצמצם מזונות שמעלים את רמת הסוכר וכמובן שגם פעילות גופנית חשובה כגון הליכה או שעה של תנגודת כגון משקולות קלות בשבוע
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם רומנטיים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

